show je auto, of een project waar je mee bezig bent.            

Bart's 340 GLE Millionaire
- 16673-dummy
 - Nieuw lid
 - 

Minder
        Meer

06-07-2012 12:35                #910184
        door 16673-dummy

Beantwoord door 16673-dummy in topic Bart's 340 GLE Millionaire            

tja, na al die jaren... mijn 343 is ook veel groener dan mijn 345; de eerste heeft 28 jaar binnen gestaan en de tweede de eerste 20 jaar buiten...    
    Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
 - Verbannen
 - 

Minder
        Meer

08-07-2012 13:09                #910230
        door V300 register

Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire            

Hoedenplank
Gisteren ging ik naar de sloop voor wat kleine dingen, zoals zo vaak
Naast een nette middenconsole, heb ik een supermooie hoedenplank gevonden. Natuurlijk was deze vies toen ik hem uit de sloper (de witte 360 sedan bij Van Zutphen), dat is mooi want dat drukt de prijs weer, maar niks wat een bus textyl cleaner niet op kan lossen
Dit is de hoedenplank, van mooi grijs stof. Het matje op het rooster in het midden heb ik met lijmspray opnieuw vastgelijmd. Nu moet ik enkel nog ergens van dat schuim-achtig spul halen voor onder de verluchtingsgaten. Dit kan de originele hoedenplank (die nu dus in mijn auto zit) ook wel nieuw gebruiken. Iemand een idee waar te koop?
Hier komen waarschijnlijk de speakers in die ik laatst heb gehaald:
De speakers zullen alleen niet aangesloten worden, omdat mijn radio maar 2 uitgangen heeft. Of heeft iemand een idee hoe ik ze wel aan kan sluiten op deze radio?
[img]http://http://i841.photobucket.com/albums/zz334/General_Custom/Volvo%20340%20GLE/IMG_5295.jpg[/img]
    Gisteren ging ik naar de sloop voor wat kleine dingen, zoals zo vaak
Naast een nette middenconsole, heb ik een supermooie hoedenplank gevonden. Natuurlijk was deze vies toen ik hem uit de sloper (de witte 360 sedan bij Van Zutphen), dat is mooi want dat drukt de prijs weer, maar niks wat een bus textyl cleaner niet op kan lossen

Dit is de hoedenplank, van mooi grijs stof. Het matje op het rooster in het midden heb ik met lijmspray opnieuw vastgelijmd. Nu moet ik enkel nog ergens van dat schuim-achtig spul halen voor onder de verluchtingsgaten. Dit kan de originele hoedenplank (die nu dus in mijn auto zit) ook wel nieuw gebruiken. Iemand een idee waar te koop?
Hier komen waarschijnlijk de speakers in die ik laatst heb gehaald:
De speakers zullen alleen niet aangesloten worden, omdat mijn radio maar 2 uitgangen heeft. Of heeft iemand een idee hoe ik ze wel aan kan sluiten op deze radio?
[img]http://http://i841.photobucket.com/albums/zz334/General_Custom/Volvo%20340%20GLE/IMG_5295.jpg[/img]
- V300 register
 - Verbannen
 - 

Minder
        Meer

08-07-2012 13:27                #910231
        door V300 register

Je kunt ze prima doorlussen vanaf de voorspeakers. Mijn auto heeft ook alleen voor de speakers, maar nu ik vanaf de schuifjes op de luidsprekers v??r ook draden naar achteren heb getrokken is het geluid niet slechter geworden.
Let wel op het wattage van de luidsprekers en de radio, en dat je de draadjes goed (+ en - ) aansluit.
    Let wel op het wattage van de luidsprekers en de radio, en dat je de draadjes goed (+ en - ) aansluit.
- V300 register
 - Verbannen
 - 

Minder
        Meer

08-07-2012 13:32                #910232
        door V300 register

Dat is al eens naar voor gekomen, je veranderd dan je impedantie en dan kan het zijn dat je de radio sloopt... Maar misschien met een weerstandje in serie met elke speaker dat het wel gaat?    
- V300 register
 - Verbannen
 - 

Minder
        Meer

08-07-2012 15:41                #910234
        door V300 register

Het is verstandig te kijken naar de output van je radio inderdaad, dat hij het aantal Ohm niet overschrijdt.
Dat gebeurt als je de luidsprekers parallel aansluit (dus gewoon op elkaar)
Je kunt ze wel in serie zetten. Dan neemt het vermogen van de luidspreker iets af, maar beschadig je de radio niet.
Ikzelf heb de radio in serie aangesloten.
als volgt (vergt iets meer werk, maar in principe is het zo in een autoradio met 4 kanalen ook aangesloten)
i465.photobucket.com/albums/rr11/Corneli.../Speakersinserie.jpg
Let er wel op dat het geheel niet onder het minimum van 4 Ohm komt, als dat tenminste de waarde van je radio is.
(dwz. twee speakers van 8 Ohm is tezamen 4 Ohm, twee van 4 = 2 ect)
    Dat gebeurt als je de luidsprekers parallel aansluit (dus gewoon op elkaar)
Je kunt ze wel in serie zetten. Dan neemt het vermogen van de luidspreker iets af, maar beschadig je de radio niet.
Ikzelf heb de radio in serie aangesloten.
als volgt (vergt iets meer werk, maar in principe is het zo in een autoradio met 4 kanalen ook aangesloten)
i465.photobucket.com/albums/rr11/Corneli.../Speakersinserie.jpg
Let er wel op dat het geheel niet onder het minimum van 4 Ohm komt, als dat tenminste de waarde van je radio is.
(dwz. twee speakers van 8 Ohm is tezamen 4 Ohm, twee van 4 = 2 ect)
- V300 register
 - Verbannen
 - 

Minder
        Meer

08-07-2012 16:46                #910237
        door V300 register

Dat is inderdaad wel een goed idee :y:
Maar, dan heb ik een klein probleempje. Mijn radio gaat hard, gewoon niet uit te staan zo hard. Als er echter een cassette in zit (cassette?! Ja, die heb ik nog :+), houdt het geluid nu al niet echt over... Als dat n?g minder wordt, is op de snelweg met een cassette geen optie meer :no:
Een ander grappig idee, wat ik vanmiddag had bedacht, is een 2e radio in de kofferbak. Deze radio kan dan dienen voor de 2 achterste speakers, of wellicht voor allemaal. Dit idee heeft echter ook nadelen...
Voordelen:
-4 speakers
-Een extra accessoire dat niemand heeft (omdat het nutteloos is :crazy2:)
-Cd-speler ?n cassettespeler
-Originele V340 radio in het dashboard
Nadelen:
-Onder het rijden is alleen de radio voor de voorste speakers te bedienen
-De radio's moeten goed op elkaar zijn afgestemd
    Maar, dan heb ik een klein probleempje. Mijn radio gaat hard, gewoon niet uit te staan zo hard. Als er echter een cassette in zit (cassette?! Ja, die heb ik nog :+), houdt het geluid nu al niet echt over... Als dat n?g minder wordt, is op de snelweg met een cassette geen optie meer :no:
Een ander grappig idee, wat ik vanmiddag had bedacht, is een 2e radio in de kofferbak. Deze radio kan dan dienen voor de 2 achterste speakers, of wellicht voor allemaal. Dit idee heeft echter ook nadelen...
Voordelen:
-4 speakers
-Een extra accessoire dat niemand heeft (omdat het nutteloos is :crazy2:)
-Cd-speler ?n cassettespeler
-Originele V340 radio in het dashboard
Nadelen:
-Onder het rijden is alleen de radio voor de voorste speakers te bedienen
-De radio's moeten goed op elkaar zijn afgestemd
- 16673-dummy
 - Nieuw lid
 - 

Minder
        Meer

08-07-2012 16:52                #910239
        door 16673-dummy

of je laat de originele radio er voor de sier in zitten, en zet gewoon een hagelnieuwe in het dashboardkastje.
Dat ben ik ook van plan. De originele looks, maar prima geluid (ook bij hoger volume), MP3, usb-stickje erin etc.
    Dat ben ik ook van plan. De originele looks, maar prima geluid (ook bij hoger volume), MP3, usb-stickje erin etc.
- V300 register
 - Verbannen
 - 

Minder
        Meer

08-07-2012 17:19                #910240
        door V300 register

Dat doen heel veel orginaliteitsfreaks 
 ik heb er gewoon een moderne radio in gezet, en de orginele op een plankje liggen    
- V300 register
 - Verbannen
 - 

Minder
        Meer

08-07-2012 17:24                #910241
        door V300 register

Handig te bedienen ook, zo'n radio in je dashboardkastje 
Waarom niet een radio uit een S40/240/740 halen, die zijn allemaal geleverd met 4-speaker mogelijkheid, aldan niet met CD-speler/wisselaar en passen in een DIN adapter. Heb je toch nog een originele Volvo radio zonder zo'n kleurdendisco en piepalarmerij tijdens het bedienen.
Wij hebben nu een CR-906 in de 240 zitten en klinkt perfect en heeft de mogelijkheid tot CD-wisselaar (daar hebben we een GROM-audio geval op aangesloten en dan kan er een iPhone/iPod op.)
Die oplossing komt ook in m'n 360 maar daar moet ik eerst de radioboom van herstellen, dat probleem hebben jullie niet

Waarom niet een radio uit een S40/240/740 halen, die zijn allemaal geleverd met 4-speaker mogelijkheid, aldan niet met CD-speler/wisselaar en passen in een DIN adapter. Heb je toch nog een originele Volvo radio zonder zo'n kleurdendisco en piepalarmerij tijdens het bedienen.
Wij hebben nu een CR-906 in de 240 zitten en klinkt perfect en heeft de mogelijkheid tot CD-wisselaar (daar hebben we een GROM-audio geval op aangesloten en dan kan er een iPhone/iPod op.)
Die oplossing komt ook in m'n 360 maar daar moet ik eerst de radioboom van herstellen, dat probleem hebben jullie niet
- 16673-dummy
 - Nieuw lid
 - 

Minder
        Meer

08-07-2012 17:36                #910245
        door 16673-dummy

afstandsbediening erbij, gaat gewoon door het kastje heen hoor 

Moderators: Mark Smeets