Bart's 340 GLE Millionaire
- V300 register
- Verbannen
-
General Custom;201850 schreef : De riem die er nu oplicht...
Doet ie dat alleen als je remt?
:D Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
General Custom;201850 schreef : Maar nu, de distributieriem is vervangen... Die dingen gaan tegenwoordig lang mee! De riem die er nu oplicht moet 5 jaar of 80.000km meegaan :wtf: Dat is toch mooi 2,5 keer zo lang, en 4 keer zoveel kilometers dan die uit de jaren 80. Kun je nagaan hoeveel beter dit spul is geworden :worship:
:S
Ik weet niet waar jij een vervangingstermijn van 2 jaar of 20.000 km vandaan haalt maar dat is wel heul kort. Zelfs de distributieriem van een Alfa Twinspark gaat nog langer mee! Of was je in de war met de V-snaar?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Lucluc;201855 schreef : Doet ie dat alleen als je remt?
:D
Ik denk het, maar vooral als het laat op de avond is :+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Niels;201856 schreef : :S
Ik weet niet waar jij een vervangingstermijn van 2 jaar of 20.000 km vandaan haalt maar dat is wel heul kort. Zelfs de distributieriem van een Alfa Twinspark gaat nog langer mee! Of was je in de war met de V-snaar?
Had ik een keer van een monteur gehoord, dat deze riemen toen niet langer mee gingen dan dat. Maar de V-snaar (en waterpomp?), daar had ik nog niet aan gedacht. Deze moet dan natuurlijk ook nog vervangen worden? Of kun je hiermee wachten tot je ziet dat deze slecht wordt?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
v-snaar blijft altijd een beetje tricky, die moet gewoon goed gespannen staan zodat de accu voldoende bijlaadt en de snaren niet piepen. Zodra de beginnen te piepen kun je ze aanspannen, maar als je ze te strak aanspant trek je de lagers van de waterpomp/dynamo kapot
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
General Custom;201858 schreef : Had ik een keer van een monteur gehoord, dat deze riemen toen niet langer mee gingen dan dat. Maar de V-snaar (en waterpomp?), daar had ik nog niet aan gedacht. Deze moet dan natuurlijk ook nog vervangen worden? Of kun je hiermee wachten tot je ziet dat deze slecht wordt?
Waterpomp vervangen wordt meestal bij de distributieriem gedaan omdat het bij moderne auto's sowieso al een dure en omvangrijke klus is. Zou je het in 2 keer doen (dus de pomp pas wanneer het moet), dan betaal je vrijwel dubbel..
De riempjes (distributie en v-snaar) bij onze autos zijn echter zo makkelijk.. als de pomp gaat lekken of ratelen gewoon dan pas doen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Maar, ik twijfel, straks is alles onderhand vervangen onder de motorkap behalve die V-snaar en waterpomp. Ik neig er naar om dat dan ook meteen maar mee te nemen... Maar kan ik dit als niet geschoolde hobbyist zelf vervangen? D.w.z. zijn het een aantal bouten die je moet los- en vastdraaien, of zit je hier ook met timing en dat gebeuren?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
wat je bij je waterpomp wel moet doen is alle vlakken goed schoonmaken en zorgen dat je pakking netjes zit (zodat de boel niet lekt).
eigenlijk komt het toch altijd neer op boutjes los-en-vast draaien :+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





