show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Bart's 340 GLE Millionaire

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-06-2012 09:13 #909566 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire

General Custom;201850 schreef : De riem die er nu oplicht...


Doet ie dat alleen als je remt? :D:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-06-2012 09:25 #909567 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire

General Custom;201850 schreef : Maar nu, de distributieriem is vervangen... Die dingen gaan tegenwoordig lang mee! De riem die er nu oplicht moet 5 jaar of 80.000km meegaan :wtf: Dat is toch mooi 2,5 keer zo lang, en 4 keer zoveel kilometers dan die uit de jaren 80. Kun je nagaan hoeveel beter dit spul is geworden :worship:


:S

Ik weet niet waar jij een vervangingstermijn van 2 jaar of 20.000 km vandaan haalt maar dat is wel heul kort. Zelfs de distributieriem van een Alfa Twinspark gaat nog langer mee! Of was je in de war met de V-snaar? ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-06-2012 09:36 #909568 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire

Lucluc;201855 schreef : Doet ie dat alleen als je remt? :D:D


Ik denk het, maar vooral als het laat op de avond is :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-06-2012 09:53 #909569 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire

Niels;201856 schreef : :S

Ik weet niet waar jij een vervangingstermijn van 2 jaar of 20.000 km vandaan haalt maar dat is wel heul kort. Zelfs de distributieriem van een Alfa Twinspark gaat nog langer mee! Of was je in de war met de V-snaar? ;)


Had ik een keer van een monteur gehoord, dat deze riemen toen niet langer mee gingen dan dat. Maar de V-snaar (en waterpomp?), daar had ik nog niet aan gedacht. Deze moet dan natuurlijk ook nog vervangen worden? Of kun je hiermee wachten tot je ziet dat deze slecht wordt?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-06-2012 10:27 #909570 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Bart's 340 GLE Millionaire
normaal voor die tijd was 50-60 k km of 4 a 5 jaar, die monteur heeft "vroeger" dan zeker goed geld verdiend? Of monteerde hij 2e hands riemen?

v-snaar blijft altijd een beetje tricky, die moet gewoon goed gespannen staan zodat de accu voldoende bijlaadt en de snaren niet piepen. Zodra de beginnen te piepen kun je ze aanspannen, maar als je ze te strak aanspant trek je de lagers van de waterpomp/dynamo kapot

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-06-2012 10:28 #909571 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Bart's 340 GLE Millionaire

General Custom;201858 schreef : Had ik een keer van een monteur gehoord, dat deze riemen toen niet langer mee gingen dan dat. Maar de V-snaar (en waterpomp?), daar had ik nog niet aan gedacht. Deze moet dan natuurlijk ook nog vervangen worden? Of kun je hiermee wachten tot je ziet dat deze slecht wordt?


Waterpomp vervangen wordt meestal bij de distributieriem gedaan omdat het bij moderne auto's sowieso al een dure en omvangrijke klus is. Zou je het in 2 keer doen (dus de pomp pas wanneer het moet), dan betaal je vrijwel dubbel..

De riempjes (distributie en v-snaar) bij onze autos zijn echter zo makkelijk.. als de pomp gaat lekken of ratelen gewoon dan pas doen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-06-2012 11:08 #909575 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Ok?, die V-snaar komt dus niet zo precies als de D-riem begrijp ik, en je ziet het wel aankomen.

Maar, ik twijfel, straks is alles onderhand vervangen onder de motorkap behalve die V-snaar en waterpomp. Ik neig er naar om dat dan ook meteen maar mee te nemen... Maar kan ik dit als niet geschoolde hobbyist zelf vervangen? D.w.z. zijn het een aantal bouten die je moet los- en vastdraaien, of zit je hier ook met timing en dat gebeuren?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-06-2012 11:19 #909576 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Bart's 340 GLE Millionaire
v-snaar is niet getimed, ook de spanning van de riem is niet kritisch. niet te strak, maar als 'ie piept zit 'ie te los.
wat je bij je waterpomp wel moet doen is alle vlakken goed schoonmaken en zorgen dat je pakking netjes zit (zodat de boel niet lekt).

eigenlijk komt het toch altijd neer op boutjes los-en-vast draaien :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-06-2012 11:32 #909577 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
In dat geval denk ik dat ik dat van de zomer of zo maar gewoon een keer vervang. Dan is alles weer zeker goed :yesyes:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-06-2012 14:35 #909585 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Wat je wilt. Als het niet lekt -> lekker laten zitten

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD