340 gekte gaat verder: Jelle's nieuwe 340 1.4 L uit '83
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;192483 schreef : nah, op die velgen van jou kun je beter een nieuwe laag velgenzilver doen en monteren met RVS wielsierringen. dat ziet er naar mijn eigen bescheiden mening een heel stuk fraaier uit dan die plastic pannenkoeken
Vind ik ook, zelfs zonder sierringen ziet er dat beter uit dan die wieldoppen. Eigenlijk is alles we mooier dan die wieldoppen naar mijn mening...
Ik zou als ik jou was de velgen gewoon een keer netjes spuiten, dan wordt het echt mooi :y:
- V300 register
- Verbannen
-

Sorry jongens, ik houd het zo!
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-

Nou jongens, na een lange tijd van weinig sleutelen aan de auto was er deze maand even ruimte voor een proef-APK bij de lokale Peugeot-dealer, waar een vriend en een monteur daar me even op de hoogte konden brengen van het reilen en zeilen onder de kap. Ik was wel benieuwd hoeveel ik nog moest investeren om de auto weer in orde te maken voor de apk.
Naarmate de dag vorderde bleek dat er eigenlijk helemaal niks aan de hand is met het ouwe beestje. Hoewel de roestduivel de bodem redelijk in zijn greep had, is de bodem hard en zijn alleen de wielkasten en onderspoiler flink aangetast, voor de rest is het geen afkeur. Sterker nog, het enige APK-afkeur aan de 340 zijn de ruitenwissers (gescheurd, maar nog af-fabriek) en de voorbandjes, die ik gelijk maar heb laten vervangen door een setje Federals.
Gelijk even mijn varioriemen ge?nspecteerd en hoewel ze tweedehands en goed gebruikt waren, zien ze er nog uitstekend uit, dus ik heb geen klachten vooralsnog. Blokje zweet wel behoorlijk (kon het helaas niet fotograferen ivm restricties van de werkplaats), maar het lijkt te komen vanuit het kleppendeksel. Ook moet mijn radiateur nog steeds gedaan worden, deze zit dichtgestopt met van dat poederspul en het is nog maar de vraag hoelang dat het houdt.
Tevens kwam ik erachter dat de auto niet van die achterlijk hoge toeren hoort te draaien als ie nu doet. Maak binnenkort wel eventjes een rij-filmpje, zodat jullie jullie ervaring erop los kunnen laten gaan

Al met al ben ik vandaag even stiekem heel gelukkig, want het ding komt zo goed als door de APK heen in april. Hier staat een bijna goedgekeurde, nieuw bebande, uitstekend werkende 340 en daar ben ik behoorlijk trots op!!
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-

Maar goed, al met al staat hij er beter bij dan verwacht. Van de zomer even je extreem roestige linker veerpootje vervangen (preventief) en je roest aanpakken en dan is het al met al weer gewoon een goede auto.