340 gekte gaat verder: Jelle's nieuwe 340 1.4 L uit '83
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-

- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
(Ik weet niet wat ik leuker vind, de opmerking of het feit dat je zowaar een smiley gebruikt... :+)
- V300 register
- Verbannen
-
FP146;177172 schreef : Jongens, mijn pook begint weer langzaam te trillen rond de 80 km/h... betekent dit dat mijn 2e riem ook aan het overlijden is?
zet hem op bokjes en ga er eens onder liggen, zou ik zeggen..
vario afdekplaat is al weggeblazen door de vorige riem dus je zou het zo moeten kunnen zien hoe de andere er aan toe is.
- V300 register
- Verbannen
-

Zo, ondertussen even onder de Volvo gelegen. Nieuwe bodemplaat is wel een vereiste aangezien deze echt finaal is doorgescheurd. Kan hem wellicht nog wel solderen, maar ik ga daar de moeite niet voor doen. Mijn andere varioriem is helaas ook aan het overlijden, dus ze staat stil.
Ook een zorgenpuntje is het ontzettend resoneren van de hele auto. Ik dacht in de eerste instantie dat het mijn riem was, aangezien deze ook behoorlijk trilt bij hogere snelheden. Echter, er loopt iets aan in mijn linkerachterwiel. Het is een soort kloppend geluid dat sneller gaat hoe harder je rijdt en de auto schokt ook met optrekken de eerste paar meters, wat volgens mij gerelateerd is aan het kloppen. Volgens mij is mijn wiellagertje overleden

Nog even een sfeerfotootje op de grindweg hier in de stad. Je kan heel goed de bodemplaat zien hangen. Het grijze randje aan mijn wielkast is overigens primer

- Mark Smeets
- Moderator
-
FP146;176935 schreef : Haha naar Veldhoven met 1 riem? Wordt lastig denk ik
*pang*
Driften met 1 vario riem? :y:
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Zoals hierboven al vermeld was mijn varioriem gescheurd en ik heb de laatste paar weken heel erg veel last gehad van een hard geklop. Na nauwelijks rijden en een aantal keer grondige inspectie van mijn bodem kwamen we tot de conclusie dat mijn andere riem ook aan het scheuren was.
Mark was zo aardig om me aan drie gebruikte riemen te helpen die er nog redelijker uitzagen dan ik hoopte, dus dat is alweer een pluspuntje. Uiteraard haal je hiermee niet de 80000, maar het is voorlopig een prettige oplossing.

Lekker bezig geweest met het vervangen van de riemen en toen we eenmaal doorhadden hoe het werkte hingen ze er zo onder. Auto reed nu weer als vanouds, dus was er erg tevreden mee

In de tussentijd heb ik een paar honderd kilometer kunnen rijden voordat de oude dame er weer de brui aan gaf. Onlangs reed ik naar het station hier in de stad (Ja, Diede, dat is lui, maar het regende

Paar dagen terug kwam het weer terug en ze is nu niet meer normaal te starten. Ze blijft pruttelen. Mijn eigen conclusie: ontsteking is niet in orde. De bougies zijn net nieuw en goed afgesteld, dus dat kan het niet zijn, maar mijn bougiekabels zitten bepaald niet vast en zien er smoezelig uit en bovendien is mijn verdeelkap redelijk geoxideerd...
Kortom, als het geld weer binnen is rond de 31e dan kan er weer hard gesleuteld worden

- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Haal de verdelerkap er af ( en de bobinekabel los) en start de motor. Kijk of de rotor gelijkmatig rond gaat. Gaat deze goed rond, dan kun je nog ff bougiekabels testen etc. en de verdelerkap en rotor nakijken op slijtage, maar daarna gaan mijn gedachten al snel richting carberateur en of sensor op het vliegwiel. Oh, ja test ook de stationairsproeier voor de zekerheid. Bovenstaande probleem los je meestal op door andere mogelijkheden zo veel mogelijk uit te sluiten.