show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

340 gekte gaat verder: Jelle's nieuwe 340 1.4 L uit '83

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-06-2011 00:08 #876162 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 gekte gaat verder: Jelle's nieuwe 340 1.4 L uit '83
Je hebt verschillende soorten riemen. Ik geloof dat je ook de originele nog kunt halen bij de Volvodealer, die maken niet zo'n raar geluid als ze nog koud zijn bij vochtig weer. Maar die gaan weer minder lang mee dan de Roflex-riemen die Dafhobby en de Dafclub verkoopt. Bij de laatste kun je dus ook terecht met een variomatisch aangedreven 300, en ze hebben daar nog wel es leuke onderdelen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-06-2011 00:31 #876164 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 gekte gaat verder: Jelle's nieuwe 340 1.4 L uit '83
Jongens, mijn pook begint weer langzaam te trillen rond de 80 km/h... betekent dit dat mijn 2e riem ook aan het overlijden is?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-06-2011 09:54 #876172 door V300 register
Je pook trillend in de Vulva? Ik zou het eens rustiger aan gaan doen! :p

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-06-2011 09:56 #876173 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 340 gekte gaat verder: Jelle's nieuwe 340 1.4 L uit '83
:lol:

(Ik weet niet wat ik leuker vind, de opmerking of het feit dat je zowaar een smiley gebruikt... :+)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-06-2011 10:16 #876181 door V300 register

FP146;177172 schreef : Jongens, mijn pook begint weer langzaam te trillen rond de 80 km/h... betekent dit dat mijn 2e riem ook aan het overlijden is?

zet hem op bokjes en ga er eens onder liggen, zou ik zeggen..

vario afdekplaat is al weggeblazen door de vorige riem dus je zou het zo moeten kunnen zien hoe de andere er aan toe is.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-06-2011 15:00 #876576 door V300 register
@Jean-Luc, hahahaha daar sta je niet bij stil als je zo'n opmerking maakt bij zo'n onderschrift :P

Zo, ondertussen even onder de Volvo gelegen. Nieuwe bodemplaat is wel een vereiste aangezien deze echt finaal is doorgescheurd. Kan hem wellicht nog wel solderen, maar ik ga daar de moeite niet voor doen. Mijn andere varioriem is helaas ook aan het overlijden, dus ze staat stil.

Ook een zorgenpuntje is het ontzettend resoneren van de hele auto. Ik dacht in de eerste instantie dat het mijn riem was, aangezien deze ook behoorlijk trilt bij hogere snelheden. Echter, er loopt iets aan in mijn linkerachterwiel. Het is een soort kloppend geluid dat sneller gaat hoe harder je rijdt en de auto schokt ook met optrekken de eerste paar meters, wat volgens mij gerelateerd is aan het kloppen. Volgens mij is mijn wiellagertje overleden :D

Nog even een sfeerfotootje op de grindweg hier in de stad. Je kan heel goed de bodemplaat zien hangen. Het grijze randje aan mijn wielkast is overigens primer :)

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
07-06-2011 15:28 #876580 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 340 gekte gaat verder: Jelle's nieuwe 340 1.4 L uit '83

FP146;176935 schreef : Haha naar Veldhoven met 1 riem? Wordt lastig denk ik :P *pang*

Driften met 1 vario riem? :y:

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2011 22:31 #876622 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 340 gekte gaat verder: Jelle's nieuwe 340 1.4 L uit '83
Hij is de wielkuipen al aan het stralen. Oh, ja die plastic kappen zijn ook al aardig aan het opraken. Dit be?nvloed natuurlijk de prijs.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-07-2011 20:10 #881589 door V300 register
We zijn weer een aantal weken verder, dus tijd voor een update.
Zoals hierboven al vermeld was mijn varioriem gescheurd en ik heb de laatste paar weken heel erg veel last gehad van een hard geklop. Na nauwelijks rijden en een aantal keer grondige inspectie van mijn bodem kwamen we tot de conclusie dat mijn andere riem ook aan het scheuren was.

Mark was zo aardig om me aan drie gebruikte riemen te helpen die er nog redelijker uitzagen dan ik hoopte, dus dat is alweer een pluspuntje. Uiteraard haal je hiermee niet de 80000, maar het is voorlopig een prettige oplossing.
[img

Lekker bezig geweest met het vervangen van de riemen en toen we eenmaal doorhadden hoe het werkte hingen ze er zo onder. Auto reed nu weer als vanouds, dus was er erg tevreden mee :D

In de tussentijd heb ik een paar honderd kilometer kunnen rijden voordat de oude dame er weer de brui aan gaf. Onlangs reed ik naar het station hier in de stad (Ja, Diede, dat is lui, maar het regende :D) en toen begon de auto ineens heel erg te schokken toen ik afremde voor een bocht. Van normaal ging hij naar laag gepruttel, toen weer een halve seconde volgas naar laag gepruttel en dan pakte hij hem ineens weer op om vervolgens weer bijna uit te vallen tot een knallende uitlaat aan toe. Uiteindelijke het beestje weer aan de praat gekregen en naar de parkeerplaats kunnen rijden. De volgende 2 dagen vertoonde ze niets meer.

Paar dagen terug kwam het weer terug en ze is nu niet meer normaal te starten. Ze blijft pruttelen. Mijn eigen conclusie: ontsteking is niet in orde. De bougies zijn net nieuw en goed afgesteld, dus dat kan het niet zijn, maar mijn bougiekabels zitten bepaald niet vast en zien er smoezelig uit en bovendien is mijn verdeelkap redelijk geoxideerd...
Kortom, als het geld weer binnen is rond de 31e dan kan er weer hard gesleuteld worden :)
[img

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2011 00:43 #881606 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 340 gekte gaat verder: Jelle's nieuwe 340 1.4 L uit '83
Doe de volgende test:
Haal de verdelerkap er af ( en de bobinekabel los) en start de motor. Kijk of de rotor gelijkmatig rond gaat. Gaat deze goed rond, dan kun je nog ff bougiekabels testen etc. en de verdelerkap en rotor nakijken op slijtage, maar daarna gaan mijn gedachten al snel richting carberateur en of sensor op het vliegwiel. Oh, ja test ook de stationairsproeier voor de zekerheid. Bovenstaande probleem los je meestal op door andere mogelijkheden zo veel mogelijk uit te sluiten.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC