340 gekte gaat verder: Jelle's nieuwe 340 1.4 L uit '83
- V300 register
- Verbannen
-
Reden achter de mogelijke verkoop is ook omdat het ook best aantrekkelijk is voor me om een auto bij Toyota te gaan bijtellen, dus iemand met interesse mag altijd een bieding doen. Zodra de link er is post ik deze!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
FP146;177596 schreef : @Jean-Luc, hahahaha daar sta je niet bij stil als je zo'n opmerking maakt bij zo'n onderschrift
Zo, ondertussen even onder de Volvo gelegen. Nieuwe bodemplaat is wel een vereiste aangezien deze echt finaal is doorgescheurd. Kan hem wellicht nog wel solderen, maar ik ga daar de moeite niet voor doen. Mijn andere varioriem is helaas ook aan het overlijden, dus ze staat stil.
Ook een zorgenpuntje is het ontzettend resoneren van de hele auto. Ik dacht in de eerste instantie dat het mijn riem was, aangezien deze ook behoorlijk trilt bij hogere snelheden. Echter, er loopt iets aan in mijn linkerachterwiel. Het is een soort kloppend geluid dat sneller gaat hoe harder je rijdt en de auto schokt ook met optrekken de eerste paar meters, wat volgens mij gerelateerd is aan het kloppen. Volgens mij is mijn wiellagertje overleden
Nog even een sfeerfotootje op de grindweg hier in de stad. Je kan heel goed de bodemplaat zien hangen. Het grijze randje aan mijn wielkast is overigens primer
Een volvo vraagt, net zoals andere auto's, onderhoud. Er zal altijd wel wat kunnen komen. Voorkomen kun je niet alles, maar is beter dan genezen. Daarom organiseert de club sleuteldagen. Loop ik regelmatig met een remvloeistofmetertje in mijn hand en doe ik en anderen regelmatig bij mensen een check-up, advies en onderhoud. En als ik in de garage kijk wat er met nieuwe auto's allemaal aan de hand kan zijn en welke kosten daarmee gemoeid gaan en welke afschrijving die dingen hebben en verzekering etc. Dan weet ik die superveilige volvo 300 een heel goed alternatief is.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
FP146;199913 schreef : Ik denk dat de advertentie op de homepage snel geactiveerd wordt.
Nee die advertentie wordt niet geactiveerd.
Je bent clublid dus als je inlogt op de website kun je zelf advertenties plaatsen, wijzigen, verwijderen etc.
Gasten (dus niet-leden) kunnen een advertentie maken die door de beheerder geactiveerd moet worden, maar het voordeel van het lidmaatschap van de club is dat je zelf je advertenties kunt beheren. Bij deze het vriendelijke verzoek om dat dus ook te doen

Edit: daarnaast is het plaatsen van advertenties op het forum verboden, dus die link zou ik hier niet posten want die is binnen 24 uur weer weggehaald

- V300 register
- Verbannen
-
Erik;199918 schreef : Een volvo vraagt, net zoals andere auto's, onderhoud. Er zal altijd wel wat kunnen komen. Voorkomen kun je niet alles, maar is beter dan genezen. Daarom organiseert de club sleuteldagen. Loop ik regelmatig met een remvloeistofmetertje in mijn hand en doe ik en anderen regelmatig bij mensen een check-up, advies en onderhoud. En als ik in de garage kijk wat er met nieuwe auto's allemaal aan de hand kan zijn en welke kosten daarmee gemoeid gaan en welke afschrijving die dingen hebben en verzekering etc. Dan weet ik die superveilige volvo 300 een heel goed alternatief is.
Dat klopt, en daar heb je zeker gelijk in. Het wordt alleen interessant voor mij om binnenkort een auto op de zaak bij te tellen. Dan rijd ik wel in een Aygo, maar dan heb ik niet meer de lasten, omdat het onderhoud gratis is voor mij. De monteurs weten echter geen raad met het variomaatsysteem en aangezien het jonge gasten zijn vaak ook niet met de techniek. Ik vind het ook zonde om de auto buiten in de regen te laten staan en ze heeft nog wat puntjes. Wederom dus weer een voor mij moeilijk betaalbare 340 gekocht, achteraf gezien niet zo slim, maar wel een jaar plezier van kunnen hebben. De auto blijft me aantrekken en ik vind het gewoon een dekselse kar, ik heb er alleen gewoon de gelden en de technische kennis niet voor. Dat is jammer, dus ik gun de JR-04-DR dan liever een baasje die wel weet hoe ze onder handen moet worden genomen.
Oh en laat het duidelijk zijn: ze HOEFT niet weg.
- V300 register
- Verbannen
-
(tip: 12 mei is er weer een sleuteldag, praktisch om de hoek... Vario kennis bij de vleet (of vliet?

- V300 register
- Verbannen
-

Nee joh maar ik ben gewoon rustig aan het rondneuzen en over 2 salarissen zie ik wel wat ik doe. Verkoop ik d'r of repareer ik d'r. Ik weet het gewoon nog niet.
- V300 register
- Verbannen
-
Maar of ik hier blij mee ben....

- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Helaas, maar het zij zo. Ik wens iedereen bij de club iig veel succes met hun 340's en ik hoop er ooit nog een te mogen bezitten!