340 gekte gaat verder: Jelle's nieuwe 340 1.4 L uit '83
- V300 register
- Verbannen
-
Lucluc;196634 schreef : Blaastest doen. Kletsmajoor
Proest, daar gaat mijn koffie over mijn toetsenboord:D Maar ik heb met mijn Jarretelletje toch wel ongeveer hetzelfde, heb al wat tests gedaan, maar besloten hier Erik eens naar te laten kijken, gaat donderdag dan ook gebeuren:yeah:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Daarnaast ook even de werking van de 2 klepjes in die EMVK die je aanwijst. Dit doe je gewoon met je vinger, zo gepiept.
Wat is dat voor sniper scope naast je snelheidsmeter?
- Mark Smeets
- Moderator
-
mastertje;196645 schreef :
Wat is dat voor sniper scope naast je snelheidsmeter?
340 winner had zelfs geen klok, maar deze schietschijf

- V300 register
- Verbannen
-
v0lv0freak;196647 schreef : 340 winner had zelfs geen klok, maar deze schietschijf
Das de geschatte toerenteller:)
- V300 register
- Verbannen
-

Thanks voor de aanwijzing, testjes zal ik vandaag nog proberen te doen. Blij dat er in ieder geval iets van een diagnose is ondanks mijn geouwehoer

Dat laatste is idd een leeg plaatje. Omdat mijn maatjes het ding de Airbus A340 noemen heb ik dit waardeloze stukje plastic maar 'hoogtemeter' of 'altitudemeter' genoemd. Met deze toeren lijkt het toch net alsof je opstijgt.... Raampjes open, armen naar buiten....
...en vervolgens niet loskomen natuurlijk

- V300 register
- Verbannen
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Het opschakel "klepje" op de as in de emvk kan ook los geraakt zijn maar dan zou het toerental voor zover ik kan beoordelen toch wel wat lager moeten zijn.
- V300 register
- Verbannen
-
Helaas staat dit even niet als eerste op de agenda

Onlangs even een retourtje Schiphol gepland met een maatje van me om hem voor te bereiden op onze grote reis komende zomer. Het idee: met de Volvo daarheen, parkeren, Schiphol laten zien, bakkie doen en dan via de polders van Zoeterwoude en Zoetermeer weer naar huis toe. Hij reed op de heenweg en toen we net afslag Hillegom voorbij waren begon de auto ineens wat te hikken en hoorden we een bonkend geluid. Hij minderde vaart van 110 naar 90, het geluid was weg en wij natuurlijk bij het parkeren even kijken onder de auto. Niets te zien.
De terugweg was voor mij, en het begin verliep goed. Geen raar gebonk en gestotter, we vermoedden dat er ergens een tak of kei tussen heeft gezeten, zeker omdat de riemen er ogenschijnlijk goed uitzagen. Niets was minder waar: bij het aantikken van de 115km/h hetzelfde gebonk en gestotter, dit keer hield het niet op. Op de vluchtstrook bleken alle tanden weggeslagen te zijn van de rechter varioriem, het was een ravage. Deze hebben we eraf geknipt.
Omdat ik nog een riem van Mark had liggen, bedacht ik me deze op mijn volgende werkdag bij Toyota erop te zetten en later nieuwe te bestellen (over ca. 2mnd). Tijdens een rustige middag hebben twee collega's en ik de auto de werkplaats van de zaak ingereden. Alles naar behoren gedaan, de slangen, het splijten, het verstellen, maar de riem wilde er niet omheen. Wel gelijk kunnen constateren dat de linkerriem ook niet je dat meer is...
Gevolg: de Volvo staat stil, de komende twee maanden. Het risico is te groot om te gaan rijden. Over twee maanden ga ik bij Van Vliet in Leidschendam (bekend van de sleuteldagen) de varioriemen laten vervangen, dan weet ik gelijk dat het goed gebeurt. Vooralsnog zijn daarbij de radiator, de EMVK (of iig de vacuum), en de roestbehandelingen van de baan tot nader order. Het is jammer, maar helaas niet anders

- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-

Wat tevens wel leuk is om te vermelden: IK HEB ZOWAAR EEN NIEUWE APK

En nog wel zonder aantekeningen op het blaadje. Aangezien mijn collega's geen tijd hadden heb ik de APK maar even snel bij de Kwik Fit laten doen, op basis van hopen dat het goedkomt. En dat kwam het dus, op mijn rechter stadslamp en dimlicht na was de auto 100% in orde. Hoewel de auto wel vooraf is gecontroleerd, was het toch een opluchting.
Voorlopig weer geldig tot 2-5-2013 in ieder geval.