show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

340 gekte gaat verder: Jelle's nieuwe 340 1.4 L uit '83

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-03-2012 23:13 #902153 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 gekte gaat verder: Jelle's nieuwe 340 1.4 L uit '83

Lucluc;196634 schreef : Blaastest doen. Kletsmajoor :D



Proest, daar gaat mijn koffie over mijn toetsenboord:D Maar ik heb met mijn Jarretelletje toch wel ongeveer hetzelfde, heb al wat tests gedaan, maar besloten hier Erik eens naar te laten kijken, gaat donderdag dan ook gebeuren:yeah:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-03-2012 23:23 #902154 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 gekte gaat verder: Jelle's nieuwe 340 1.4 L uit '83
hahah je hebt't wel gezellig met je camera. Inderdaad even blaastest doen op die 2 slangetjes.

Daarnaast ook even de werking van de 2 klepjes in die EMVK die je aanwijst. Dit doe je gewoon met je vinger, zo gepiept.

Wat is dat voor sniper scope naast je snelheidsmeter?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
20-03-2012 23:34 #902156 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 340 gekte gaat verder: Jelle's nieuwe 340 1.4 L uit '83

mastertje;196645 schreef :
Wat is dat voor sniper scope naast je snelheidsmeter?


340 winner had zelfs geen klok, maar deze schietschijf ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-03-2012 23:40 #902157 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 gekte gaat verder: Jelle's nieuwe 340 1.4 L uit '83

v0lv0freak;196647 schreef : 340 winner had zelfs geen klok, maar deze schietschijf ;)


Das de geschatte toerenteller:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-03-2012 13:37 #902313 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 gekte gaat verder: Jelle's nieuwe 340 1.4 L uit '83
Hahahaha, en bedankt heren :D

Thanks voor de aanwijzing, testjes zal ik vandaag nog proberen te doen. Blij dat er in ieder geval iets van een diagnose is ondanks mijn geouwehoer :D

Dat laatste is idd een leeg plaatje. Omdat mijn maatjes het ding de Airbus A340 noemen heb ik dit waardeloze stukje plastic maar 'hoogtemeter' of 'altitudemeter' genoemd. Met deze toeren lijkt het toch net alsof je opstijgt.... Raampjes open, armen naar buiten....






...en vervolgens niet loskomen natuurlijk :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-03-2012 09:51 #902341 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 gekte gaat verder: Jelle's nieuwe 340 1.4 L uit '83
Haha, een vriend van mij noemt zijn vario ook: auto die denkt een vliegtuig te zijn... huuuuuuuu

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
24-03-2012 15:45 #902361 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 340 gekte gaat verder: Jelle's nieuwe 340 1.4 L uit '83
Voor wat ik kan horen op het filmpje blijft de 340 op de bergrem blijft staan, dat kan komen doordat ??n van de in serie staande schakelaars om de bergrem functie aan te sturen 'open' blijft staan dus de verbinding naar massa toe er niet is. (bv hoge druk remschakelaar of de kick-down schakelaar)

Het opschakel "klepje" op de as in de emvk kan ook los geraakt zijn maar dan zou het toerental voor zover ik kan beoordelen toch wel wat lager moeten zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-05-2012 18:35 #907546 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 gekte gaat verder: Jelle's nieuwe 340 1.4 L uit '83
Kijk, daar kan ik wat mee.
Helaas staat dit even niet als eerste op de agenda :(

Onlangs even een retourtje Schiphol gepland met een maatje van me om hem voor te bereiden op onze grote reis komende zomer. Het idee: met de Volvo daarheen, parkeren, Schiphol laten zien, bakkie doen en dan via de polders van Zoeterwoude en Zoetermeer weer naar huis toe. Hij reed op de heenweg en toen we net afslag Hillegom voorbij waren begon de auto ineens wat te hikken en hoorden we een bonkend geluid. Hij minderde vaart van 110 naar 90, het geluid was weg en wij natuurlijk bij het parkeren even kijken onder de auto. Niets te zien.

De terugweg was voor mij, en het begin verliep goed. Geen raar gebonk en gestotter, we vermoedden dat er ergens een tak of kei tussen heeft gezeten, zeker omdat de riemen er ogenschijnlijk goed uitzagen. Niets was minder waar: bij het aantikken van de 115km/h hetzelfde gebonk en gestotter, dit keer hield het niet op. Op de vluchtstrook bleken alle tanden weggeslagen te zijn van de rechter varioriem, het was een ravage. Deze hebben we eraf geknipt.

Omdat ik nog een riem van Mark had liggen, bedacht ik me deze op mijn volgende werkdag bij Toyota erop te zetten en later nieuwe te bestellen (over ca. 2mnd). Tijdens een rustige middag hebben twee collega's en ik de auto de werkplaats van de zaak ingereden. Alles naar behoren gedaan, de slangen, het splijten, het verstellen, maar de riem wilde er niet omheen. Wel gelijk kunnen constateren dat de linkerriem ook niet je dat meer is...

Gevolg: de Volvo staat stil, de komende twee maanden. Het risico is te groot om te gaan rijden. Over twee maanden ga ik bij Van Vliet in Leidschendam (bekend van de sleuteldagen) de varioriemen laten vervangen, dan weet ik gelijk dat het goed gebeurt. Vooralsnog zijn daarbij de radiator, de EMVK (of iig de vacuum), en de roestbehandelingen van de baan tot nader order. Het is jammer, maar helaas niet anders :(

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-05-2012 19:07 #907547 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 gekte gaat verder: Jelle's nieuwe 340 1.4 L uit '83
Die reserveriem had je ook niet veel verder gebracht: ze moeten beide van gelijke lengte zijn, grote kans dat dat niet zo is en dan moet je er toch echt twee vervangen. Tsja, pech komt nooit alleen helaas :(

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-05-2012 02:36 #907576 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 gekte gaat verder: Jelle's nieuwe 340 1.4 L uit '83
Nee, zeker niet, al is het alleen al omdat ik er a) geen verstand van heb en b) de riem niet in beste staat is. Het had me in elk geval wel nog een tijdje rijdend gehouden. Maargoed, helaas. Ik ben de komende maande dus weer fietsend door Zoetermeer te bewonderen :) (als je het al zo mag noemen, haha).

Wat tevens wel leuk is om te vermelden: IK HEB ZOWAAR EEN NIEUWE APK :D
En nog wel zonder aantekeningen op het blaadje. Aangezien mijn collega's geen tijd hadden heb ik de APK maar even snel bij de Kwik Fit laten doen, op basis van hopen dat het goedkomt. En dat kwam het dus, op mijn rechter stadslamp en dimlicht na was de auto 100% in orde. Hoewel de auto wel vooraf is gecontroleerd, was het toch een opluchting.
Voorlopig weer geldig tot 2-5-2013 in ieder geval.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD