show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1984 Volvo 360 GLS van Chris

  • Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2011 20:57 #881943 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic 1984 Volvo 360 GLS van Chris
Kun je nog gewoon aan revisiekits komen voor de r-sport carburateurs? Ik zoek er ook nog 1 voor de R

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2011 10:53 #881971 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic 1984 Volvo 360 GLS van Chris
Jah blijkbaar ik had het ook niet verwacht, maar ik zie het volgende week wel als ik het in de handen heb.
Moet je wel ff goed kijken welke je hebt, want geloof me er zitten kleine verschillen tussen de carbs. Die 2 setjes van mij (allebij label Volvo R-Sport) zijn ook verschillend,ander membraam en deksel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-07-2011 13:13 #882062 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1984 Volvo 360 GLS van Chris
Slubo is toch wel een mooi adresje. Ik kom er ook altijd verder; denken goed mee en zijn behulpzaam.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-10-2011 23:11 #890424 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic 1984 Volvo 360 GLS van Chris
Goh is het alweer drie maand geleden dat ik de carbs ter revisie wegbracht :+
Ondertussen ook een 531 kop + VX3 as gescoord incl. een 421 spruitstuk voor een 740, maar eens kijken wat ik hier mee kan doen.
Begin ook een beetje te twijfelen of ik bij het volgende blok nog bij carbs moet blijven hangen of naar injectie moet gaan, maar nu eerst maar is de auto aan het lopen krijgen met de Solexen.
Zit wel te twijfelen of ik nou voor een 123Tune moet gaan, want het is een beste smak geld en als ik later voor injectie ga, dan kun je er zo goed als niks mee :p

Naja nog genoeg tijd om te prakiseren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-10-2011 09:21 #890428 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1984 Volvo 360 GLS van Chris
Als je 531 kopt gebruikt, heb je toch eigenlijk wel echt een 2.3L onderblok nodig. 531 op een B19-200 schiet niet echt op. De compressie van de B19 is al belachelijk laag. Door de 531 zakt die nog verder. Daarbij maakt de nog verder overhangende verbrandingskamer van een 531 de motor niet minder gevoelig voor detonatie.

4-2-1 van de 240-740 past niet.

Misschien eens verdiepen in wat je kunt halen met een normale hallgever verdeler of een old skool contactpuntenverdeler. Heel veel rallycross en folkrace redblocks gebruiken carburateurs en contactpunten. Andere optie is om de renix krukaspositiesensor wat te verschuiven om te vervroegen.
Vooral de rallycross blokken in 2150 klasse oid hebben vaak best wel brede en bruikbare koppelcurve. Die gebruiken geen fancy moderne technologie.
Yamaha R1 carurateurs komen ook regelmatig voorbij. Misschien daar eens mee spelen, schijnt dat die best makkelijk zijn af te stellen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2011 18:59 #890452 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic 1984 Volvo 360 GLS van Chris
Klopt idd, volgens mij kwamen de koelkanalen ook niet helemaal overeen, maar ik was toch al van plan om op langere termijn een 2.3L in de 360 te gaan leggen.

Tjah eerst maar is de auto helemaal in goede conditie krijgen en daarna ga ik wel verder met een 2.3l.
Zal wel mooi zijn om de B19 met dubbele solexen aan de praat te krijgen zonder ?600,- uit te hoeven geven aan een 123Tune...
Eigenlijk ook belachelijk veel geld voor zo'n simpel ding dat ook maar 1 ding kan, dus dat plan is eigenlijk alweer van tafel geveegd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-10-2011 00:09 #890473 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1984 Volvo 360 GLS van Chris
Ik reed vanmiddag binnendoor langs Landhorst. Zag een setje 300's bij een boerderij staan waarvan wel ??n heel bekende....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2011 01:32 #890474 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 1984 Volvo 360 GLS van Chris
Jip, en het zonde dat ie daar zo onder de bomen staat. Andere keuze had ik niet. Binnenkort gaat er aan gewerkt worden, is het plan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2011 09:21 #890478 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic 1984 Volvo 360 GLS van Chris
Jep met een beetje geluk aankomend weekend de veerpoten ophalen bij Anjo en dan kunnen we er weer aan verder Erik.
Ik zal je vanmiddag nog even bellen om een nieuwe afspraak te maken. De auto zal dan wel met ambulance weer terug naar de Achterhoek moeten, aangezien het voor geen meter opschiet met die carbs :@

Nu alleen nog een goede manier vinden om de langere wielbouten in de achteras te krijgen...

@Arnoud,
Nog netjes gezwaaid :p

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2011 09:27 #890479 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1984 Volvo 360 GLS van Chris

ZwerverRoodbaard;187019 schreef : De auto zal dan wel met ambulance weer terug naar de Achterhoek moeten,


daar hebben we Seegers voor ;D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD