1984 Volvo 360 GLS van Chris
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Moet je wel ff goed kijken welke je hebt, want geloof me er zitten kleine verschillen tussen de carbs. Die 2 setjes van mij (allebij label Volvo R-Sport) zijn ook verschillend,ander membraam en deksel.
- V300 register
- Verbannen
-
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Ondertussen ook een 531 kop + VX3 as gescoord incl. een 421 spruitstuk voor een 740, maar eens kijken wat ik hier mee kan doen.
Begin ook een beetje te twijfelen of ik bij het volgende blok nog bij carbs moet blijven hangen of naar injectie moet gaan, maar nu eerst maar is de auto aan het lopen krijgen met de Solexen.
Zit wel te twijfelen of ik nou voor een 123Tune moet gaan, want het is een beste smak geld en als ik later voor injectie ga, dan kun je er zo goed als niks mee

Naja nog genoeg tijd om te prakiseren.
- V300 register
- Verbannen
-
4-2-1 van de 240-740 past niet.
Misschien eens verdiepen in wat je kunt halen met een normale hallgever verdeler of een old skool contactpuntenverdeler. Heel veel rallycross en folkrace redblocks gebruiken carburateurs en contactpunten. Andere optie is om de renix krukaspositiesensor wat te verschuiven om te vervroegen.
Vooral de rallycross blokken in 2150 klasse oid hebben vaak best wel brede en bruikbare koppelcurve. Die gebruiken geen fancy moderne technologie.
Yamaha R1 carurateurs komen ook regelmatig voorbij. Misschien daar eens mee spelen, schijnt dat die best makkelijk zijn af te stellen.
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Tjah eerst maar is de auto helemaal in goede conditie krijgen en daarna ga ik wel verder met een 2.3l.
Zal wel mooi zijn om de B19 met dubbele solexen aan de praat te krijgen zonder ?600,- uit te hoeven geven aan een 123Tune...
Eigenlijk ook belachelijk veel geld voor zo'n simpel ding dat ook maar 1 ding kan, dus dat plan is eigenlijk alweer van tafel geveegd.
- V300 register
- Verbannen
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Ik zal je vanmiddag nog even bellen om een nieuwe afspraak te maken. De auto zal dan wel met ambulance weer terug naar de Achterhoek moeten, aangezien het voor geen meter opschiet met die carbs :@
Nu alleen nog een goede manier vinden om de langere wielbouten in de achteras te krijgen...
@Arnoud,
Nog netjes gezwaaid

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
ZwerverRoodbaard;187019 schreef : De auto zal dan wel met ambulance weer terug naar de Achterhoek moeten,
daar hebben we Seegers voor