1984 Volvo 360 GLS van Chris
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Ergens eind oktober/begin november gaf Arnoud (850estate) aan dat hij zat te twijfelen of hij nou verder zou gaan met zijn 360GLS of om over te stappen naar iets nieuws. Nu zat ik zelf te zoeken naar een leuke 7/9-serie incl. gas om de dagelijkse kilometers mee te kunnen rijden naar m'n nieuwe werk. Toen Arnoud echter begon te "dreigen" om de GLS op Marktplaats/Speuders te zetten begon ik toch ook ernstig te twijfelen of ik geen interesse had in een belastingvrije 360GLS met extreem weinig roest en zeer veel reserve onderdelen.Na 4 seconden twijfelen toch maar besloten om Arnoud eens een mailtje te sturen of ik op korte termijn een kijkje kon nemen bij de GLS en of ik er even een ritje in mocht maken.
Nou zo gezegd zo gedaan en op een mooie winterse zaterdag ben ik even wezen kijken in Andelst bij de GLS. Zoals in de advertentie was omschreven was de R-Sport kit niet inbegrepen in de koop aangezien deze eigendom was van een andere eigenaar. Echter op dat moment was de auto nog voorzien van de R-Sport carburateurs en nokkenas en, in overleg met de eigenlijke eigenaar van de set, werd mij de keus geboden om de auto ook m?t de R-Sport kit te kunnen kopen.
Op het eerste gezicht was de auto een beetje smoezelig van het winterse weer, maar na een kijkje op de brug en na alle zwakke plekken van de 300 bekeken te hebben was ik tot de conclusie gekomen dat het toch wel een erg harde auto was/is. Na nog ff geouwehoerd te hebben over de auto en wat er allemaal al aan is gebeurd/nog moet gebeuren ben ik een stukje gaan rijden met het beestje over het Industrieterrein van Andelst en na de eerste straat uitgereden te hebben was ik eigenlijk al meteen verkocht :yesyes: Het geluid van die dubbele Solexen is zo verslavend en geeft zo'n kick dat je constant gewoon in die auto wilt blijven rijden.
Na afgesproken te hebben dat ik twee dagen later wat van me zou laten horen of ik de auto zou kopen, wist Arnoud denk ik al wel dat ik verkocht was

Na alles geregeld te hebben aan verzekeringen en dergelijke ben ik een week later de auto op gaan halen in Elst (lekker dichtbij voor de verandering) bij een bevriende garagist van Arnoud. Het tochtje terug naar huis was een ritje wat ik al honderden keren had gemaakt echter was het deze keer een stuk specialer met de GLS. Op het simpele autobahn (A325, A12, A18) ritje waren er al verschillende mensen die tijdens het inhalen (van mij) al opzij keken om te kijken wat voor een auto dat nou was

De woorden van de APK-keurmeester waren de volgende: "Ik heb het idee dat dit een auto is waar veel zelf aan geknutseld wordt." Mijn responce: "Noem is een dealer/garage hier in de buurt op die zich nog met dit soort auto's bezig houdt?..." balgehakt :crazy2:(zat niet in de oorspronkelijke conversatie:+)
Conclusie van de keuring was echter dat het bladveerophangpunt rechtsachter te roestig was om door de keuring te komen en de einddemper moest vervangen worden (hoorbaar in het filmpje). Nu heb ik reeds de benodigde onderdelen al opgehaald bij Erik van O. en is er een afspraak gemaakt voor laswerk bij een garage in de buurt (die zich overal de vingers aanbrandt) om de auto voor de APK goed te maken. Nou geeft die man ook de service om een lijstje op te stellen wat er allemaal nodig is om de auto weer tip-top te krijgen en dat vind ik toch wel erg fijn om te weten wat mij nog te doen staat om de auto perfect te krijgen.
De plannen die ik met de auto heb is om 'm zo perfect mogelijk te krijgen en om de auto te upgraden naar het volgende level. De Koni's liggen al klaar in de schuur samen met een set nieuwe velgen incl. banden, op een 123-Ignition ben ik me nog aan het ori?nteren (de gewone of een Tune..hmm) en de remmen/bussen worden binnenkort besteld. De auto zal 4cm verlaagd worden aan de voorkant doormiddel van Intrax veren en aan de achterkant zal die 3-3,5cm door z'n knie?n moeten gaan.
De komende tijd heeft de GL nog als doel om voor het dagelijke woon-werk verkeer te dienen en de GLS hoeft alleen maar mooi te wezen terwijl die lekker verwend wordt. Uiteindelijk lijkt het me wel erg fijn om een gasinstallatie in de GLS te hebben, maar ik zit nog te twijfelen of dit noodzakelijk zal zijn is. Op het moment weet ik nog niet of ik de GLS nou voor de weekenden/leuke tripjes ga gebruiken of een stuk intensiever.
Ik heb helaas nog geen fatsoenlijke foto's kunnen maken van de auto aangezien die de laatste tijd meer wit dan groen was, maar als warm-makertje de foto's incl. witte boerka en een filmpje van het torretje. Wat werkelijk als een zonnetje loopt en zelfs vandaag gewoon startte na 3 weken stilstand en kou.

(klik voor groter)

(klik voor groter)
Plus de laatste extra die ik twee weken geleden bij Arnoud heb mogen ophalen


(klik voor groter)
Eerste keer starten na 3 weken en na 10 minuten opwarmen. De motor sprong redelijk gemakkelijk aan, echter moest die wel even worstelen om door de eerste kou heen te komen.
Afgesteld op 1200 toeren stationair.
[youtube]WTJMfp3iOuE[/youtube]
http://www.imagebam.com/image/f41193111612845
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Veel plezier ermee. Wat verbruikt 'ie eigenlijk, zo met die set-up?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Kevin;164052 schreef : Chris, kun je het verhaal met de foto's in hi-res naar
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. sturen? Mooi voor de volgende Volvoice!
Tuurlijk, ik zal er ook nog even een algemeen intro-stukje bijzetten over mezelf en waarom in in de 300-serie rij.
volvofiel;164057 schreef : Zo! Ik geloof dat ik maar weer eens via Sinderen naar De Heurne moet i.p.v. via Breedenbroek :worship:
Veel plezier ermee. Wat verbruikt 'ie eigenlijk, zo met die set-up?
Ik heb werkelijk geen idee wat die nu verbruikt, genoeg iig

De auto is tot nu toe gebruikt om van Elst naar huis te komen en om even naar Breedenbroek te rijden voor de APK. Het hele verbruik ga ik pas bijhouden als de motor helemaal netjes is afgesteld met een 123-Ignition, aangezien de motor nog wel een back-fires geeft tijdens het gewone rijden. Heb jij trouwens een idee waar ik dit geheel een beetje professioneel kan laten afstellen? Ik zelf zat te denken aan Kobus Tuning in Lichtenvoorde, maar ik dacht dat er ook een oldtimer specialist in Lichtenvoorde zat gespecialiseerd op rally en dergelijke. Ik denk dat ik bij Pennings Restauratie in Aalten (Barlo) ook nog wel terecht kan voor zulke klussen met een persoonlijke service.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Rij hier eens langs, dan kan ik hem horen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Pjotr;164085 schreef : Gefeliciteerd Zwerver,
Rij hier eens langs, dan kan ik hem horen?
Tuurlijk, want je moet nog steeds een Volvo 142 embleem krijgen :woops: Kopje koffie gaat er altijd wel in iig.
volvofiel;164086 schreef : Slubo in Doetinchem geef ik de grootste kans. Zit op het industrieterrein bij De Huet.
Dat is waar ook, was ik hun bijna vergeten

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Hij wist het onderdeelnummer van het oude type achterlichten zelfs uit zijn hoofd :woei:
Misschien kan hij nog aan die gegevens komen. Die lui van Slubo zullen je 360 op gevoel gaan afstellen, denk ik.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Die Fred heb ik wel eens gesproken, was helemaal enthousiast dat ik een pakking zocht voor een 300

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.