- Berichten: 4
1984 Volvo 360 GLS van Chris
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
ZwerverRoodbaard;164123 schreef : Die Fred heb ik wel eens gesproken, was helemaal enthousiast dat ik een pakking zocht voor een 300
Bij het uitpakken van het NOS-achterlicht dat hij voor me geregeld had, gingen zijn ogen zo mogelijk nog harder glimmen dan de mijne...
Maar een APK in Breedenbroek? Opel Koenders zeker?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Toch laten keuren in Breedenbroek? Verstandig!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Er staat bijvoorbeeld nog een Manta A in de showroom (van de eigenaar en niet te koop

Helaas was die jongen die dag niet aan het werk, maar dat doet er ook niet toe.
Aan de ene kant is alleen maar goed dat er wat extra druk achter de zaak wordt gezet ivm het zakken voor de APK

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
ZwerverRoodbaard;164083 schreef : Ik heb werkelijk geen idee wat die nu verbruikt, genoeg iig
Met een beetje serieus gasgeven rond de 1:5.....
Lange ritten op constante snelheid van max 110 km/u ca. 1:9....
Wie stoer wil zijn moet pijn lijden!
Note: Sierra doet ca. 1:2.5 en Ascona ook zoiets, ik was er wel aan gewend:o:yesyes::yesyes:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-

Wie weet, misschien neemt het verbruik nog wel iets af na plaatsen van een 123 ontsteking...
De gele Koni's voor de achterkant zijn iig al besteld en volgende maand worden de RVS remslangen/PU bussen en luchtfilters besteld.
Het enigste waar ik nog over zit te twijfelen is of ik een gewone 123 Ignition moet aanschaffen of een 123Tune. Met een meerprijs van 30 euro kun je volledig je eigen curves instellen (twee zelfs) of ik kan 30 euro besparen... en heb alleen de keuze uit de "standaard" curves. De auto goed af laten stellen is bij mij in de buurt geen probleem.
Mocht ik later de B19 willen vervangen voor iets met een hogere compressie dan kan ik de ontsteking ook weer gewoon meenemen en opnieuw instellen naar het blok.
Wat duurt de tijd trouwens lang als je op iets aan het wachten bent...DIE ROEST MOET ERAF!! :yesyes:........:woei:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
ZwerverRoodbaard;164532 schreef : De komende tijd zullen er met de GLS toch alleen maar noodzakelijke ritjes worden gereden (naar garage en terug)
Wie weet, misschien neemt het verbruik nog wel iets af na plaatsen van een 123 ontsteking...
De gele Koni's voor de achterkant zijn iig al besteld en volgende maand worden de RVS remslangen/PU bussen en luchtfilters besteld.
Het enigste waar ik nog over zit te twijfelen is of ik een gewone 123 Ignition moet aanschaffen of een 123Tune. Met een meerprijs van 30 euro kun je volledig je eigen curves instellen (twee zelfs) of ik kan 30 euro besparen... en heb alleen de keuze uit de "standaard" curves. De auto goed af laten stellen is bij mij in de buurt geen probleem.
Mocht ik later de B19 willen vervangen voor iets met een hogere compressie dan kan ik de ontsteking ook weer gewoon meenemen en opnieuw instellen naar het blok.
Wat duurt de tijd trouwens lang als je op iets aan het wachten bent...DIE ROEST MOET ERAF!! :yesyes:........:woei:
Waar laat je dat afstellen nu doen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Met de juiste ontsteking neemt het verbruik zeker af. De motor liep op deellast zeker niet op z'n effici?ntst. Vollast was geen probleem, misschien wel een 0.5 bar brandstofpomp monteren om de sapvoorziening bij vol gas te blijven waarborgen, stond ook nog op mijn lijstje.ZwerverRoodbaard;164532 schreef : De komende tijd zullen er met de GLS toch alleen maar noodzakelijke ritjes worden gereden (naar garage en terug)
Wie weet, misschien neemt het verbruik nog wel iets af na plaatsen van een 123 ontsteking...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-

Ze hebben helaas wel wat meer punten gevonden die beter gelast/gerepareerd kunnen worden, maar dat is alleen maar positief. Het ophangpunt was het eerste, maar de kriksteun linksvoor kon ook wat beter volgens de garagist net als de reservewielbak. Het zal allemaal wel, beter nu dan nooit!
De door mij gekochte uitlaat bleek toch de verkeerde te zijn (boeiuh reserve voor de GL), maar kon nog gewoon nieuw besteld worden. Ik word morgen nog gebeld door de monteur om de actielijst samen te stellen en hiermee kan het werk aan de GLS officieel gestart worden *CHAMPAGNE!!*
PS: Joost, om nog ff terug te komen op het 123Tune verhaal. Ik laat dit waarschijnlijk afstellen bij Onixx Starcraft in Lichtenvoorde. Ik had al eerder positieve verhalen over hun gehoord (buren van verderop met grasmaaiers :halo: ), maar was de naam ff vergeten....vind ik dat gek...neu niet echt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.