show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1984 Volvo 360 GLS van Chris

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2010 23:03 #858816 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1984 Volvo 360 GLS van Chris

ZwerverRoodbaard;164123 schreef : Die Fred heb ik wel eens gesproken, was helemaal enthousiast dat ik een pakking zocht voor een 300 :p

Bij het uitpakken van het NOS-achterlicht dat hij voor me geregeld had, gingen zijn ogen zo mogelijk nog harder glimmen dan de mijne...

Maar een APK in Breedenbroek? Opel Koenders zeker?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-12-2010 00:10 #858827 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1984 Volvo 360 GLS van Chris
Nogmaals veel plezierige en veilige kilometers ermee Chris!
Toch laten keuren in Breedenbroek? Verstandig!

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-12-2010 11:53 #858881 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic 1984 Volvo 360 GLS van Chris
Een vriend van een kameraad van me (jaja) werkte blijkbaar bij Koenders en ze hebben daar toch nog wel veel ervaring met de oudere beestjes.
Er staat bijvoorbeeld nog een Manta A in de showroom (van de eigenaar en niet te koop :p ).
Helaas was die jongen die dag niet aan het werk, maar dat doet er ook niet toe.
Aan de ene kant is alleen maar goed dat er wat extra druk achter de zaak wordt gezet ivm het zakken voor de APK :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-01-2011 01:27 #858924 door V300 register

ZwerverRoodbaard;164083 schreef : Ik heb werkelijk geen idee wat die nu verbruikt, genoeg iig :p

Met een beetje serieus gasgeven rond de 1:5.....
Lange ritten op constante snelheid van max 110 km/u ca. 1:9....
Wie stoer wil zijn moet pijn lijden!
Note: Sierra doet ca. 1:2.5 en Ascona ook zoiets, ik was er wel aan gewend:o:yesyes::yesyes:

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2011 21:42 #859193 door Chris Kobes
De komende tijd zullen er met de GLS toch alleen maar noodzakelijke ritjes worden gereden (naar garage en terug) :)
Wie weet, misschien neemt het verbruik nog wel iets af na plaatsen van een 123 ontsteking...

De gele Koni's voor de achterkant zijn iig al besteld en volgende maand worden de RVS remslangen/PU bussen en luchtfilters besteld.
Het enigste waar ik nog over zit te twijfelen is of ik een gewone 123 Ignition moet aanschaffen of een 123Tune. Met een meerprijs van 30 euro kun je volledig je eigen curves instellen (twee zelfs) of ik kan 30 euro besparen... en heb alleen de keuze uit de "standaard" curves. De auto goed af laten stellen is bij mij in de buurt geen probleem.
Mocht ik later de B19 willen vervangen voor iets met een hogere compressie dan kan ik de ontsteking ook weer gewoon meenemen en opnieuw instellen naar het blok.

Wat duurt de tijd trouwens lang als je op iets aan het wachten bent...DIE ROEST MOET ERAF!! :yesyes:........:woei:

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2011 21:57 #859194 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 1984 Volvo 360 GLS van Chris
Wat is nu 30 euro? Wie weet bespaar je het in een paar keer tanken als je exact de juiste curve kunt programmeren?

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2011 22:09 #859195 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1984 Volvo 360 GLS van Chris

ZwerverRoodbaard;164532 schreef : De komende tijd zullen er met de GLS toch alleen maar noodzakelijke ritjes worden gereden (naar garage en terug) :)
Wie weet, misschien neemt het verbruik nog wel iets af na plaatsen van een 123 ontsteking...

De gele Koni's voor de achterkant zijn iig al besteld en volgende maand worden de RVS remslangen/PU bussen en luchtfilters besteld.
Het enigste waar ik nog over zit te twijfelen is of ik een gewone 123 Ignition moet aanschaffen of een 123Tune. Met een meerprijs van 30 euro kun je volledig je eigen curves instellen (twee zelfs) of ik kan 30 euro besparen... en heb alleen de keuze uit de "standaard" curves. De auto goed af laten stellen is bij mij in de buurt geen probleem.
Mocht ik later de B19 willen vervangen voor iets met een hogere compressie dan kan ik de ontsteking ook weer gewoon meenemen en opnieuw instellen naar het blok.

Wat duurt de tijd trouwens lang als je op iets aan het wachten bent...DIE ROEST MOET ERAF!! :yesyes:........:woei:

Waar laat je dat afstellen nu doen?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-01-2011 23:00 #859200 door V300 register
Kijk, en daarom ben ik zo gelukkig met het feit dat de auto naar Chris is gegaan! Hij gaat door op het punt waar ik ben afgehaakt. Dat is precies wat de auto verdient en wat ikzelf voor ogen had.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-01-2011 23:05 #859203 door V300 register

ZwerverRoodbaard;164532 schreef : De komende tijd zullen er met de GLS toch alleen maar noodzakelijke ritjes worden gereden (naar garage en terug) :)

Met de juiste ontsteking neemt het verbruik zeker af. De motor liep op deellast zeker niet op z'n effici?ntst. Vollast was geen probleem, misschien wel een 0.5 bar brandstofpomp monteren om de sapvoorziening bij vol gas te blijven waarborgen, stond ook nog op mijn lijstje.

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2011 22:03 #859819 door Chris Kobes
Gisteren de auto naar de garage gebracht en vandaag werd ik gebeld met de offerte en moet zeggen dat het me 100% meeviel :)
Ze hebben helaas wel wat meer punten gevonden die beter gelast/gerepareerd kunnen worden, maar dat is alleen maar positief. Het ophangpunt was het eerste, maar de kriksteun linksvoor kon ook wat beter volgens de garagist net als de reservewielbak. Het zal allemaal wel, beter nu dan nooit!
De door mij gekochte uitlaat bleek toch de verkeerde te zijn (boeiuh reserve voor de GL), maar kon nog gewoon nieuw besteld worden. Ik word morgen nog gebeld door de monteur om de actielijst samen te stellen en hiermee kan het werk aan de GLS officieel gestart worden *CHAMPAGNE!!*

PS: Joost, om nog ff terug te komen op het 123Tune verhaal. Ik laat dit waarschijnlijk afstellen bij Onixx Starcraft in Lichtenvoorde. Ik had al eerder positieve verhalen over hun gehoord (buren van verderop met grasmaaiers :halo: ), maar was de naam ff vergeten....vind ik dat gek...neu niet echt :p

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC