1984 Volvo 360 GLS van Chris
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-

Wat voor een signaal moet die 123 Tune dan binnen krijgen? Het heeft toch gewoon vaste curves die je zelf in kan stellen? Er zitten ook maar vier draden aan de unit zoals het schema laat zien.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
de as is voorzien van een timing systeem, en heeft alleen voeding en een aansluiting voor de bobine nodig om te werken.
Waarom is het dan nog belangrijk wat te doen met de renix? BDP sensor uitbouwen en unpluggen uit de renix, renix zelf uitbouwen, female pen connector stekkers zoeken en die aansluiten op de bestaande voedings connector van de renix; aftapen en omwikkelen, klaar.
- de plus gaat op de plus
- de min gaat op de min
- de 2 bobine aansluitingen van de 123tune aansluiten op.... een bobine?
- de toerentellerdraad gaat samen met de betreffende draad van de 123tune (1 van bovenstaande 2 draden dus) naar de minpool van de bobine.
het is handig om een 2e 3-polige stekker te monteren zodat het blok / de 123tune separaaat uit te bouwen zijn zonder dat je de aan elkaar getapete originele stekker weer uit elkaar moet gaan halen.
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-

Van die connectors is inderdaad een goed idee. Dan moet ik zien dat ik ook meteen de kroonsteentjes weet weg te werken, want die zijn een doorn in het oog.
Pakkingsetje van BCCP wordt ook aankomende dinsdag geleverd, dus nu ff zoeken waar er hier in de buurt een mooie grote ultrasoon staat en wie de carbs kan stralen.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
ZwerverRoodbaard;178130 schreef : Ah kijk hier kan ik wat mee
Van die connectors is inderdaad een goed idee. Dan moet ik zien dat ik ook meteen de kroonsteentjes weet weg te werken, want die zijn een doorn in het oog.
Pakkingsetje van BCCP wordt ook aankomende dinsdag geleverd, dus nu ff zoeken waar er hier in de buurt een mooie grote ultrasoon staat en wie de carbs kan stralen.
Kroonsteentjes verwijderen en dan de kabels aan elkaar solderen en netjes afwerken met een krimpkous erover. En daarna intapen met linnen tape.
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Aankomend weekend maar is met de carbs in de handen naar de Volvo dealer/Slubo, want ik kan me niet voorstellen dat geen enkele Volvo gerelateerde winkel niks levert voor deze carbs. Ik heb tot nu toe namelijk alleen nog maar pakkingsets gezien die gebruikt kunnen worden op door Alfa geleverde C40's.
Zoek de verschillen :+
"Volvo R-Sport" Solex ADDHE C40

"Alfa Romeo Giulia" Solex ADDHE C40

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
als in doetinchem iemand het al weet, is het Fred. Anders zul je waarschijnlijk naar Ruurlo moeten, maar als Fred het niet weet, weet 'ie vast wel iemand die het w?l weet.
- V300 register
- Verbannen
-
ook lijkt het alsof er net even andere sproeiers in zitten, gebied rondom de gasklep/co stelschroef etc.
maar de pakkingen zouden gewoon hetzelfde moeten zijn.
als een pakking niet lek is hoef je hem niet te vervangen....
- V300 register
- Verbannen
-
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-

Daarna uit goed geluk maar even langs Slubo geweest en gevraagd of hun nog zulke pakkingen konden leveren. Na lang zoeken in boeken toch een nummer gevonden van de GT-kit, maar niet voor een servicekit. Telefoon werd er bij gepakt en even gebeld naar "iemand" die nu voor mij de juiste pakkingset vanuit Zweden over laat komen

Moest met een weekje binnen zijn, wat jammer is aangezien ik volgende week dinsdag en woensdag bij Dhr. van Oostveen ben om het onderstel/remmen te upgraden en nog wat andere werkzaamheden.
Afgelopen week heb ik echter een setje 45mm SK-Racing carbs gekocht voor een erg schappelijk prijsje. Dit is een kruising tussen Weber en Mikuni waar de meeste Weber sproeiers/emulsie buisjes/naalden enz. inpassen.
Ondertussen heb ik lekker vakantie en kan ik dus lekker gaan prutsen om met de GLS aankomende week naar Erik te rijden