show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1984 Volvo 360 GLS van Chris

  • Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2011 21:56 #876991 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic 1984 Volvo 360 GLS van Chris
De manual , vanaf pagina 31 is het NL :)
Wat voor een signaal moet die 123 Tune dan binnen krijgen? Het heeft toch gewoon vaste curves die je zelf in kan stellen? Er zitten ook maar vier draden aan de unit zoals het schema laat zien.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2011 22:09 #876993 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1984 Volvo 360 GLS van Chris
ding is zelfvoorzienend in het RPM signaal, vergelijk het hele gebeuren wat dat betreft met een Hall-sensor verdeler

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-06-2011 23:08 #877078 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1984 Volvo 360 GLS van Chris
oh, met het plaatje erbij snap ik het al; dit zaakje zit ingebouwd in een stroomverdeler.

de as is voorzien van een timing systeem, en heeft alleen voeding en een aansluiting voor de bobine nodig om te werken.

Waarom is het dan nog belangrijk wat te doen met de renix? BDP sensor uitbouwen en unpluggen uit de renix, renix zelf uitbouwen, female pen connector stekkers zoeken en die aansluiten op de bestaande voedings connector van de renix; aftapen en omwikkelen, klaar.

- de plus gaat op de plus
- de min gaat op de min
- de 2 bobine aansluitingen van de 123tune aansluiten op.... een bobine?
- de toerentellerdraad gaat samen met de betreffende draad van de 123tune (1 van bovenstaande 2 draden dus) naar de minpool van de bobine.

het is handig om een 2e 3-polige stekker te monteren zodat het blok / de 123tune separaaat uit te bouwen zijn zonder dat je de aan elkaar getapete originele stekker weer uit elkaar moet gaan halen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-06-2011 11:17 #877094 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic 1984 Volvo 360 GLS van Chris
Ah kijk hier kan ik wat mee :)
Van die connectors is inderdaad een goed idee. Dan moet ik zien dat ik ook meteen de kroonsteentjes weet weg te werken, want die zijn een doorn in het oog.

Pakkingsetje van BCCP wordt ook aankomende dinsdag geleverd, dus nu ff zoeken waar er hier in de buurt een mooie grote ultrasoon staat en wie de carbs kan stralen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-06-2011 22:04 #877169 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic 1984 Volvo 360 GLS van Chris

ZwerverRoodbaard;178130 schreef : Ah kijk hier kan ik wat mee :)
Van die connectors is inderdaad een goed idee. Dan moet ik zien dat ik ook meteen de kroonsteentjes weet weg te werken, want die zijn een doorn in het oog.

Pakkingsetje van BCCP wordt ook aankomende dinsdag geleverd, dus nu ff zoeken waar er hier in de buurt een mooie grote ultrasoon staat en wie de carbs kan stralen.


Kroonsteentjes verwijderen en dan de kabels aan elkaar solderen en netjes afwerken met een krimpkous erover. En daarna intapen met linnen tape.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-06-2011 22:08 #877396 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic 1984 Volvo 360 GLS van Chris
Nou de pakkingset van BCCP is inmiddels binnen (merk Webcon). Alles ziet er goed uit en is lekker flexibel, de pakkingen hebben een goede pasvorm en alles zit er eigenlijk wel bij, ringetjes, vlotternaald en 3 verschillende membramen, maar nu blijken alle membramen niet de goede vorm te hebben voor de Volvo Solex ADDHE C40's :S
Aankomend weekend maar is met de carbs in de handen naar de Volvo dealer/Slubo, want ik kan me niet voorstellen dat geen enkele Volvo gerelateerde winkel niks levert voor deze carbs. Ik heb tot nu toe namelijk alleen nog maar pakkingsets gezien die gebruikt kunnen worden op door Alfa geleverde C40's.

Zoek de verschillen :+

"Volvo R-Sport" Solex ADDHE C40
[img
[img


"Alfa Romeo Giulia" Solex ADDHE C40
[img
[img

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-06-2011 22:25 #877401 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1984 Volvo 360 GLS van Chris
in het weekend hoef je niet met de carbs naar de dealer te gaan Chris, dan is de magazijnchef er niet.

als in doetinchem iemand het al weet, is het Fred. Anders zul je waarschijnlijk naar Ruurlo moeten, maar als Fred het niet weet, weet 'ie vast wel iemand die het w?l weet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-06-2011 23:53 #877409 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1984 Volvo 360 GLS van Chris
die alfa versie mist 1 van de 5 schroefjes van het vlotterkamerdeksel :+
ook lijkt het alsof er net even andere sproeiers in zitten, gebied rondom de gasklep/co stelschroef etc.

maar de pakkingen zouden gewoon hetzelfde moeten zijn.

als een pakking niet lek is hoef je hem niet te vervangen....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-06-2011 09:06 #877414 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1984 Volvo 360 GLS van Chris
Misschien folkraceshop eens een berichtje sturen, mogelijk kan die je aan de juiste pakkingset helpen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2011 12:47 #881855 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic 1984 Volvo 360 GLS van Chris
Gisteren en vandaag alle 4 de carburateurs gedemonteerd en naar de revisie gebracht (ultrasoon en stralen) ondertussen even langs de dealert geweest of hun nog wat connecties hadden wat betreft het R-Sport spul...huh R-Sport wasda? Ja Joost, Fred zat er niet :P

Daarna uit goed geluk maar even langs Slubo geweest en gevraagd of hun nog zulke pakkingen konden leveren. Na lang zoeken in boeken toch een nummer gevonden van de GT-kit, maar niet voor een servicekit. Telefoon werd er bij gepakt en even gebeld naar "iemand" die nu voor mij de juiste pakkingset vanuit Zweden over laat komen :D
Moest met een weekje binnen zijn, wat jammer is aangezien ik volgende week dinsdag en woensdag bij Dhr. van Oostveen ben om het onderstel/remmen te upgraden en nog wat andere werkzaamheden.
Afgelopen week heb ik echter een setje 45mm SK-Racing carbs gekocht voor een erg schappelijk prijsje. Dit is een kruising tussen Weber en Mikuni waar de meeste Weber sproeiers/emulsie buisjes/naalden enz. inpassen.
Ondertussen heb ik lekker vakantie en kan ik dus lekker gaan prutsen om met de GLS aankomende week naar Erik te rijden :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD