show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1984 Volvo 360 GLS van Chris

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2011 22:08 #859823 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1984 Volvo 360 GLS van Chris
Ah ja, die lui van Ankersmit hebben geloof ik een crossauto met een dubbel 8-cilinder Yamaha-motorblok? Hebben ze op de een of andere manier aan elkaar geplaatst waardoor het een compacte 8-cilinder is met enorm veel vermogen.
Een oud-klasgenoot van me werkt er en hield me prima op de hoogte van de vorderingen :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2011 22:08 #859824 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 1984 Volvo 360 GLS van Chris
Jammer van de uitlaat. Goed dat je deze reserve wil houden. Ik hoop dat ze het laswerk renovatieproof doen en niet APK-proof.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2011 22:29 #859830 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic 1984 Volvo 360 GLS van Chris
Dat komt wel goed Erik, vergeet je trouwens niet de rekening te sturen voor de deurgreep :)

@Joost
Ik dacht dat ze twee Audi blokken aan elkaar hadden geknutseld..
M'n buurman tipte me op Onixx, want die doen idd veel in de cross bij ons in de buurt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2011 22:36 #859831 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 1984 Volvo 360 GLS van Chris
Ah, mooi. Je hebt hem binnen. Ik hoop dat ie goed verpakt was.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
11-01-2011 22:44 #859832 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 1984 Volvo 360 GLS van Chris

ZwerverRoodbaard;165181 schreef : net als de reservewielbak.


Ik heb nog een reserve wielbak liggen hier die zo goed als roestvrij is, mist alleen een stukje dat er bij mij nieuw is ingekomen. in deze post staan foto's van de reservewielbak, en welk plekje eruit is gehaald.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2011 23:04 #859835 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 1984 Volvo 360 GLS van Chris
i478.photobucket.com/albums/r...E/100_3343.jpg

Crisis, ligt ie al weer te slapen...........

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2011 23:13 #859839 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic 1984 Volvo 360 GLS van Chris

Erik;165193 schreef : Ah, mooi. Je hebt hem binnen. Ik hoop dat ie goed verpakt was.


Nou ik heb een blaadje binnen met de melding dat er een postbezorger langs is geweest :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2011 12:35 #865095 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic 1984 Volvo 360 GLS van Chris
Zo vandaag eindelijk even de tijd gehad om beter naar de GLS te kijken samen met iemand die wel veel verstand heeft van carburateurs.
Had al een poosje geleden een afspraak gemaakt om een 123Tune in te bouwen bij Onixx Motorsport in Lichtenvoorde en de carbs fatsoenlijk af te stellen (stonden een beetje arm dacht ik).
Nu heeft de beste man een 4-wiel rollenbank en de benodigde apparatuur om bijvoorbeeld je Lambda waarde te meten. 123Tune lag al klaar om z'n nieuwe plekje te vinden onder de motorkap, maar we waren eerst van plan om de Pipercross luchtfilters te monteren voordat we daadwerkelijk alles gingen afstellen. Tot conclusie gekomen dat het remvloeistof-reservoir en de oliestok waarschijnlijk in de weg zitten voor de filters en adapterplaten.
Die dingen kan ik zelf nog wel verplaatsen/ombouwen, dus besloten we om te kijken hoe de motor nu liep.
Auto op de bank, lambda sensor in de uitlaat en rollen maar......
Waarde wat het moest zijn is 0,9/1 en we kwamen uit op een zo mager getal dat de meting af en toe dacht dat er helemaal niet gemeten werd :(
Carburateurs stonden synchroon afgesteld en in de carbs zelf zit geen of een klein beetje verschil in aanzuiging. Het probleem zit hem waarschijnlijk bij de sproeiers en op de stationair-regeling (pijpjes op bij spruistuk) reageerde het brandstofmengsel amper op.
Conclusie...we gaan allebei even ons huiswerk doen m.b.t. de carburateurs en de daarbij behorende correcte sproeiers en opbouw, ik bouw het reservoir om en zet de luchtfilters erop en daarna gaan we verder kijken wat de volgende stap is.

Zijn we wijzer geworden van deze ochtend..jazekers ik weet waar ik nu aan toe ben en wellicht dat de carburateurs gereviseerd moeten worden als we het niet opgelost krijgen.
Hebben we het leuk gehad deze ochtend ondanks het wat slechte nieuws?...Ja, maar niet dankzij de Volvo :p

Ondertussen liggen de volgende spullen ook al klaar om onder de auto gezet te worden:
- PU bussen
- Koni Rood (voor)
- Koni Geel (achter)
- 15/195/50 op de Rials
- Nieuwe bougiekabels, bougie's en een Bosch Blue Coil (bobine)
- Ferodo FCP370H (besteld)
- Nieuwe remschijven (geperforeerd)
- RVS remslangen

Wat ik wil:
- Roest weg op het zonnedak
- Motor fatsoenlijk aan het lopen
- 421 spruitstuk met een fatsoenlijke uitlaat
- Alle informatie over de Solex ADDHE C40 en niet alleen de R-Sport handleiding

Mocht iemand dus nog meer info hebben over de carburateurs zou ik het erg op prijs stellen als het geupload wordt of dat ik hier ook een kopie van zou mogen hebben.
Ik ben reeds in het bezit van een "installatiehandleiding van R-Sport voor de carbs, maar heb geen exacte info over de carbs.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2011 12:45 #865096 door 16673-dummy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-02-2011 13:51 #865098 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1984 Volvo 360 GLS van Chris
Schitterend dat je eerst tijdelijk in een 360 bent gaan rijden om je andere Volvo klaar te maken en vervolgens geinfecteerd bent door het 300-virus en die GLS perfect aan het maken bent!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD