1984 Volvo 360 GLS van Chris
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Een oud-klasgenoot van me werkt er en hield me prima op de hoogte van de vorderingen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-

@Joost
Ik dacht dat ze twee Audi blokken aan elkaar hadden geknutseld..
M'n buurman tipte me op Onixx, want die doen idd veel in de cross bij ons in de buurt.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Mark Smeets
- Moderator
-
ZwerverRoodbaard;165181 schreef : net als de reservewielbak.
Ik heb nog een reserve wielbak liggen hier die zo goed als roestvrij is, mist alleen een stukje dat er bij mij nieuw is ingekomen. in deze post staan foto's van de reservewielbak, en welk plekje eruit is gehaald.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Erik;165193 schreef : Ah, mooi. Je hebt hem binnen. Ik hoop dat ie goed verpakt was.
Nou ik heb een blaadje binnen met de melding dat er een postbezorger langs is geweest :+
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Had al een poosje geleden een afspraak gemaakt om een 123Tune in te bouwen bij Onixx Motorsport in Lichtenvoorde en de carbs fatsoenlijk af te stellen (stonden een beetje arm dacht ik).
Nu heeft de beste man een 4-wiel rollenbank en de benodigde apparatuur om bijvoorbeeld je Lambda waarde te meten. 123Tune lag al klaar om z'n nieuwe plekje te vinden onder de motorkap, maar we waren eerst van plan om de Pipercross luchtfilters te monteren voordat we daadwerkelijk alles gingen afstellen. Tot conclusie gekomen dat het remvloeistof-reservoir en de oliestok waarschijnlijk in de weg zitten voor de filters en adapterplaten.
Die dingen kan ik zelf nog wel verplaatsen/ombouwen, dus besloten we om te kijken hoe de motor nu liep.
Auto op de bank, lambda sensor in de uitlaat en rollen maar......
Waarde wat het moest zijn is 0,9/1 en we kwamen uit op een zo mager getal dat de meting af en toe dacht dat er helemaal niet gemeten werd

Carburateurs stonden synchroon afgesteld en in de carbs zelf zit geen of een klein beetje verschil in aanzuiging. Het probleem zit hem waarschijnlijk bij de sproeiers en op de stationair-regeling (pijpjes op bij spruistuk) reageerde het brandstofmengsel amper op.
Conclusie...we gaan allebei even ons huiswerk doen m.b.t. de carburateurs en de daarbij behorende correcte sproeiers en opbouw, ik bouw het reservoir om en zet de luchtfilters erop en daarna gaan we verder kijken wat de volgende stap is.
Zijn we wijzer geworden van deze ochtend..jazekers ik weet waar ik nu aan toe ben en wellicht dat de carburateurs gereviseerd moeten worden als we het niet opgelost krijgen.
Hebben we het leuk gehad deze ochtend ondanks het wat slechte nieuws?...Ja, maar niet dankzij de Volvo

Ondertussen liggen de volgende spullen ook al klaar om onder de auto gezet te worden:
- PU bussen
- Koni Rood (voor)
- Koni Geel (achter)
- 15/195/50 op de Rials
- Nieuwe bougiekabels, bougie's en een Bosch Blue Coil (bobine)
- Ferodo FCP370H (besteld)
- Nieuwe remschijven (geperforeerd)
- RVS remslangen
Wat ik wil:
- Roest weg op het zonnedak
- Motor fatsoenlijk aan het lopen
- 421 spruitstuk met een fatsoenlijke uitlaat
- Alle informatie over de Solex ADDHE C40 en niet alleen de R-Sport handleiding
Mocht iemand dus nog meer info hebben over de carburateurs zou ik het erg op prijs stellen als het geupload wordt of dat ik hier ook een kopie van zou mogen hebben.
Ik ben reeds in het bezit van een "installatiehandleiding van R-Sport voor de carbs, maar heb geen exacte info over de carbs.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-