show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
1984 Volvo 360 GLS van Chris
- Mark Smeets
- Moderator
-
Minder
Meer
13-03-2011 21:11 #868059
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 1984 Volvo 360 GLS van Chris
Als je nu nog je voorpoten etc laat poedercoaten, kun je dezelfde foto als mij maken, want ik het precies hetzelfde klaarliggen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-04-2011 19:32 #869690
door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic 1984 Volvo 360 GLS van Chris
H?h??????!!!, eindelijk het goede
verloopstukje
gevonden voor op de HRC :Dyeehaa!:w00t::groovy::woei:
...........:yeah:
Ontelbaar aantal bedrijven afgebeld met de vraag of ze zulke verloopjes hebben voor 13mm en niemand die me ook maar een antwoord kon geven: "Jah Meneer dat hebben wij niet in ons assortiment".."Kun je dat niet bestellen dan bij bijv. ATE als zo'n verloopje stuk is en valse lucht zuigt".."Nee, meneer dat staat niet onze catalogus"....:no:
Lekker dan heb je zo'n kapot verloopje moet je een hele nieuwe HRC kopen
Ik zal het van de week nog even laten weten of die ook goed past, maar ik heb er alle vertrouwen in. Hopelijk van de week dus de nieuwe reservoirs plaatsen samen met de luchtfilters en dan kan de auto eindelijk afgesteld worden

Ontelbaar aantal bedrijven afgebeld met de vraag of ze zulke verloopjes hebben voor 13mm en niemand die me ook maar een antwoord kon geven: "Jah Meneer dat hebben wij niet in ons assortiment".."Kun je dat niet bestellen dan bij bijv. ATE als zo'n verloopje stuk is en valse lucht zuigt".."Nee, meneer dat staat niet onze catalogus"....:no:
Lekker dan heb je zo'n kapot verloopje moet je een hele nieuwe HRC kopen

Ik zal het van de week nog even laten weten of die ook goed past, maar ik heb er alle vertrouwen in. Hopelijk van de week dus de nieuwe reservoirs plaatsen samen met de luchtfilters en dan kan de auto eindelijk afgesteld worden

- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-04-2011 21:32 #869921
door Chris Kobes
F*ck Yeah!
De remvloeistofslangtule past, wie had gedacht dat je door zo'n klein ding een maand aan het zoeken kan geraken
De remvloeistofslangtule past, wie had gedacht dat je door zo'n klein ding een maand aan het zoeken kan geraken

- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-06-2011 13:03 #876288
door Chris Kobes
Gisteren een tweede setje Solex ADDHE C40's gekocht (origineel Volvo) om even apart schoon te maken en goed te maken om de huidige C40's op de B19 te vervangen.
Hopelijk loopt de auto dan beter en kan ik eindelijk verder met de rest van de auto
Iemand trouwens ervaring met Carburateurwinkel.nl? Ik heb laatst al eens een mailtje gestuurd, maar nog geen reactie terug gehad.
Ik moet namelijk nog een pakkingset hebben en wat filtertjes.
Hopelijk loopt de auto dan beter en kan ik eindelijk verder met de rest van de auto

Iemand trouwens ervaring met Carburateurwinkel.nl? Ik heb laatst al eens een mailtje gestuurd, maar nog geen reactie terug gehad.
Ik moet namelijk nog een pakkingset hebben en wat filtertjes.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-06-2011 14:57 #876292
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1984 Volvo 360 GLS van Chris
bccp fuel systems heeft voor dat werk een uitstekende reputatie. Als het niet op de webshop staat kun je ze mailen met een vraag.
De setjes die de meeste V3C'ers daar vandaan halen wisselen nog wel eens van samenstelling maar zijn wel 'vers' en dat is bij veel andere bedrijfjes volgens mij nog wel eens de vraag.
De setjes die de meeste V3C'ers daar vandaan halen wisselen nog wel eens van samenstelling maar zijn wel 'vers' en dat is bij veel andere bedrijfjes volgens mij nog wel eens de vraag.
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-06-2011 17:19 #876673
door Chris Kobes
Pakkingsetje besteld bij BCCP, nog niet helemaal zeker of het de juiste is (er zijn ongeveer 3 verschillende Solex ADDHE C40 versies).
Nu ik toch in die webshop bezig was ook meteen een Bosch Red Coil besteld op aanbevelen van de leverancier van m'n 123-Ignition.
Om de 123 te kunnen monteren heb ik een gewone bobine nodig i.p.v. de Renix die nu op de auto zit, maar hoe sloop ik nu de Renix eruit? Ik heb al even lopen zoeken naar draadschema's, maar ik mis even de uitleg over de Renix.
Nu ik toch in die webshop bezig was ook meteen een Bosch Red Coil besteld op aanbevelen van de leverancier van m'n 123-Ignition.
Om de 123 te kunnen monteren heb ik een gewone bobine nodig i.p.v. de Renix die nu op de auto zit, maar hoe sloop ik nu de Renix eruit? Ik heb al even lopen zoeken naar draadschema's, maar ik mis even de uitleg over de Renix.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-06-2011 00:03 #876808
door V300 register
de renix stekkerbezetting is erg eenvoudig.
de stekker met 2 draden is de sensor.
de stekker met 3 draden is voeding, massa en toerensignaal.
wat wat is kun je desnoods meten met een multimeter.
Wat voor timing signaal heeft die 123 ignition nodig?
de stekker met 2 draden is de sensor.
de stekker met 3 draden is voeding, massa en toerensignaal.
wat wat is kun je desnoods meten met een multimeter.
Wat voor timing signaal heeft die 123 ignition nodig?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-06-2011 09:35 #876817
door V300 register
Zoek gewoon een leuk 2.3L onderblok en een setje 45 webers ipv de B19 met 40er solex. Solex staat niet bekend als een geweldige carb voor dergelijke doeleinden en een B19A heeft veels te lage compressie om netjes te lopen met een scherpe nokkenas en dubbele carbs.
Daarbij zijn 40mm solex eigenlijk altijd te klein, afhankelijk van de venturi zijn ze veel te klein. 45mm is al niet echt groot op een redblock. Je kunt die solex dingen vast voor een leuke prijs kwijt raken.
Bij Timos motor(zelfde bedrijf dat de headers maakt)/bill cross shop verkopen ze ook al opgebouwde motoren, misschien interessant om eens naar te kijken. Je krijgt daar al een bewerkte kop (goed voor 200+ N/A) PK voor 650 euro.
Daarbij zijn 40mm solex eigenlijk altijd te klein, afhankelijk van de venturi zijn ze veel te klein. 45mm is al niet echt groot op een redblock. Je kunt die solex dingen vast voor een leuke prijs kwijt raken.
Bij Timos motor(zelfde bedrijf dat de headers maakt)/bill cross shop verkopen ze ook al opgebouwde motoren, misschien interessant om eens naar te kijken. Je krijgt daar al een bewerkte kop (goed voor 200+ N/A) PK voor 650 euro.
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-06-2011 19:35 #876870
door Chris Kobes
@Wouter
De 123 tune moet op de volgende manier aangesloten worden (zie bijlage).
Hij heeft ook nog een vacuum-aansluiting waar de carbs op moeten.
Volgens mij niet zo heel bijzonder, maar de hele Renix moet dus wel uit de auto. De man waarmee ik dat wil gaan doen heeft alleen nog nooit iets met een Renix gedaan, dus ik wil het eigenlijk installeren met iemand die wel verstand heeft van de Renix en de huidige vakkundig kan verwijderen zonder kroonsteentjes
@Ruben
Dat hou ik wel voor de toekomst, ik wil nu eerst de auto gewoon aan het lopen hebben. Ik heb hier ook nog een goede B200 staan als mogelijke vervanging voor de B19.
Zo'n 2,3L incl. grotere Webers blijft een leuk streven voor de toekomst.
Wat betreft de Solexen, als ik nou begin met de moeilijkste/irritantste carbs om af te stellen kan de rest alleen maar meevallen
Die Webers hebben jammer genoeg wel een naar "retro" smaakje aan de prijs zitten.
De 123 tune moet op de volgende manier aangesloten worden (zie bijlage).
Hij heeft ook nog een vacuum-aansluiting waar de carbs op moeten.
Volgens mij niet zo heel bijzonder, maar de hele Renix moet dus wel uit de auto. De man waarmee ik dat wil gaan doen heeft alleen nog nooit iets met een Renix gedaan, dus ik wil het eigenlijk installeren met iemand die wel verstand heeft van de Renix en de huidige vakkundig kan verwijderen zonder kroonsteentjes

@Ruben
Dat hou ik wel voor de toekomst, ik wil nu eerst de auto gewoon aan het lopen hebben. Ik heb hier ook nog een goede B200 staan als mogelijke vervanging voor de B19.
Zo'n 2,3L incl. grotere Webers blijft een leuk streven voor de toekomst.
Wat betreft de Solexen, als ik nou begin met de moeilijkste/irritantste carbs om af te stellen kan de rest alleen maar meevallen

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-06-2011 18:40 #876959
door V300 register
dat aansluit diagram is incompleet.
waar haalt dat ding zijn signaal vandaan?? staat er niet op....
waar haalt dat ding zijn signaal vandaan?? staat er niet op....
Moderators: Mark Smeets