1984 Volvo 360 GLS van Chris
- V300 register
- Verbannen
-
Jouw motovatie / visie is exact de reden waarom wij zijn gestopt.....
Mooi om te lezen dat je de auto geeft wat hij verdient.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Overigens kun je je ook gewoon beperken tot demontage/reiniging/controle/afstelling/hermontage. Een membraan wat dicht is is dicht, een pakking die heel is is heel, etc.
Zoals ik die auto heb horen lopen bij de nieuwjaarsbijeenkomst vorig jaar verbaast het me overigens helemaal niet dat de lambda meting nergens op slaat met de huidige setup.
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Ik ga eerst de filters monteren en kijken hoe die dan loopt om vervolgens te beslissen wat er met de carbs moet gebeuren.
Dat de meting niet klopt lijkt me sterk aangezien de beste man toch redelijk wat ervaring heeft met auto's (doe maar is googelen op Onixx Starcraft).
Heb ondertussen ook een setje ADDHE C40's gezien op MP voor reserve of onderdelen, maar die zien er behoorlijk anders uit dan de R-Sports

- V300 register
- Verbannen
-
wat zijn de verschillen die je ziet met de andere carburateurs??? ben wel benieuwd want heb er ook zelf geen hands-on ervaring mee
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Weet iemand toevallig welke sproeiers er standaard in de C40's moeten voor de B19, want kan dat eigenlijk nergens specifiek voor de Volvo vinden.
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een 90 graden bocht die verloopt van 13mm naar 10mm (korte aansluitingen), alleen nu heb ik alleen het volgende T-verloopstuk gevonden wat er een beetje op lijkt. Heeft iemand anders nog een idee waar ik even kan zoeken/bellen voor zo'n 90 graden bocht?
Nu bleken de bestelde Pipercross PX300 (C3004) luchtfilters ook nog is te breed te zijn voor de onderlinge afstand van de carburateurs, maar daar valt nog wel een beetje in de sjoemelen.
Ondertussen heb ik ook zo'n beetje alle materialen binnen die nodig zijn voor de GLS. Binnenkort maar is een afspraak maken hier in de buurt om alles te monteren. Zeer snel ook een afspraak maken bij Onixx om de carburateurs verder na te kijken als de luchtfilters zijn geinstalleerd. Daar ligt ook nog steeds een 123-Tune te wachten

EDIT: Ik heb ook een leuk R-Sport stuurtje gevonden voor in de GLS

- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- Mark Smeets
- Moderator
-

- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
v0lv0freak;171189 schreef : Zo, waar heb je die koni's voor de voorzijde gevonden? Mooie verzameling idd, gaat hem goed doen
Bij een ex-cupracer in Brummen

Enigste wat nog besteld moet worden zijn een setje geperforeerde schijven en ik verheug me net zo erg op de inbouw als jullie op de foto's :woei: