show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1984 Volvo 360 GLS van Chris

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-02-2011 00:31 #865148 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1984 Volvo 360 GLS van Chris
Goed bezig!
Jouw motovatie / visie is exact de reden waarom wij zijn gestopt.....
Mooi om te lezen dat je de auto geeft wat hij verdient.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-02-2011 23:33 #865264 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1984 Volvo 360 GLS van Chris
Dat reviseren van die carburateurs is nou toch ook geen rocket science, en al helemaal niet bij die 'monteursvriendelijke' sportcarburateurs zoals de Weber DCOE / Solex ADDHE / Dellorto toestellen.

Overigens kun je je ook gewoon beperken tot demontage/reiniging/controle/afstelling/hermontage. Een membraan wat dicht is is dicht, een pakking die heel is is heel, etc.

Zoals ik die auto heb horen lopen bij de nieuwjaarsbijeenkomst vorig jaar verbaast het me overigens helemaal niet dat de lambda meting nergens op slaat met de huidige setup.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2011 23:53 #865270 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic 1984 Volvo 360 GLS van Chris
Nou dan snap ik niet waarom de CO-meting ook een negatief resultaat gaf om de auto stationair af te stellen. De auto loopt veels te arm en eigenlijk ook wel logisch want een backfire is het resultaat van een te arm mengsel.
Ik ga eerst de filters monteren en kijken hoe die dan loopt om vervolgens te beslissen wat er met de carbs moet gebeuren.
Dat de meting niet klopt lijkt me sterk aangezien de beste man toch redelijk wat ervaring heeft met auto's (doe maar is googelen op Onixx Starcraft).

Heb ondertussen ook een setje ADDHE C40's gezien op MP voor reserve of onderdelen, maar die zien er behoorlijk anders uit dan de R-Sports :?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-02-2011 00:35 #865273 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1984 Volvo 360 GLS van Chris
wat wel vaak fout gedaan wordt is de juiste analyse van de gevolgen van misfires voor de lambda waarde. een motor die echt rottig slecht loopt heeft vaak ook een te lage lambda waarde (= te hoog zuurstofpercentage) omdat er op de zoveel slagen een paar bij zijn waarbij de zuurstof helemaal niet verbrand wordt.

wat zijn de verschillen die je ziet met de andere carburateurs??? ben wel benieuwd want heb er ook zelf geen hands-on ervaring mee

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2011 09:52 #865280 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic 1984 Volvo 360 GLS van Chris
Ik heb geen ervaring met de standaard carb op de B19, maar bij het opentrekken van de choke's op de C40's ging de CO-waarde en de Lambdawaarde wel weer de goede kant op (dus toevoegen extra brandstof gaf een positief resultaat).
Weet iemand toevallig welke sproeiers er standaard in de C40's moeten voor de B19, want kan dat eigenlijk nergens specifiek voor de Volvo vinden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2011 14:28 #867997 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic 1984 Volvo 360 GLS van Chris
Gisteren even aan het prutsen geweest om het remvloeistof reservoir te verplaatsen, maar de bestelde rubbers/slangtules bleken toch net niet te passen of niet fatsoenlijk te sluiten.
Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een 90 graden bocht die verloopt van 13mm naar 10mm (korte aansluitingen), alleen nu heb ik alleen het volgende T-verloopstuk gevonden wat er een beetje op lijkt. Heeft iemand anders nog een idee waar ik even kan zoeken/bellen voor zo'n 90 graden bocht?
Nu bleken de bestelde Pipercross PX300 (C3004) luchtfilters ook nog is te breed te zijn voor de onderlinge afstand van de carburateurs, maar daar valt nog wel een beetje in de sjoemelen.

Ondertussen heb ik ook zo'n beetje alle materialen binnen die nodig zijn voor de GLS. Binnenkort maar is een afspraak maken hier in de buurt om alles te monteren. Zeer snel ook een afspraak maken bij Onixx om de carburateurs verder na te kijken als de luchtfilters zijn geinstalleerd. Daar ligt ook nog steeds een 123-Tune te wachten :p

[img
[img
[img
[img
[img
[img
[img
[img
[img
[img


EDIT: Ik heb ook een leuk R-Sport stuurtje gevonden voor in de GLS :) Nu alleen nog ein R-Sport hupenknopf voor in het stuurtje...ik zag dat Dave Barton die dingen verkocht, maar zijn er wellicht meer geintereseerden voor zijn producten?

[img

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2011 14:48 #867999 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 1984 Volvo 360 GLS van Chris
Mooie verzameling!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
13-03-2011 15:13 #868002 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 1984 Volvo 360 GLS van Chris
Zo, waar heb je die koni's voor de voorzijde gevonden? Mooie verzameling idd, gaat hem goed doen :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
13-03-2011 16:43 #868012 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 1984 Volvo 360 GLS van Chris
Erg leuk zeg al die 'goodies' , ben al benieuwd naar de inbouw van dit alles!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2011 20:46 #868058 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic 1984 Volvo 360 GLS van Chris

v0lv0freak;171189 schreef : Zo, waar heb je die koni's voor de voorzijde gevonden? Mooie verzameling idd, gaat hem goed doen :)


Bij een ex-cupracer in Brummen :)
Enigste wat nog besteld moet worden zijn een setje geperforeerde schijven en ik verheug me net zo erg op de inbouw als jullie op de foto's :woei:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD