show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-05-2011 15:32 #875242 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
Hm, ja, ik vermoed toch een lekkende wielremcilinder. Stond toch iets onder het streepje. Nog geen vettigheid ontdekt, maar heb nog niet echt goed gekeken. Ik ben toch van plan naar Erik te gaan binnenkort (als Erik dat goed vindt), dus dat komt goed. (ik zal je geen pb sturen ;))

Ben net wel weer met de roest op het dak bezig geweest. Vooraan zat ook een bobbel. Dat heb ik weggeprikt en nu zit er een aardig gat in. Wist ik ook eigenlijk wel, want vandaar de lekkage bij de voorruit in de winter met smeltende sneeuw...

Om dit op te lossen moet er eigenlijk gelast worden, maar aangezien ik daar echt niet aan ga beginnen (ook omdat het om het dak gaat) ga ik dit provisorisch verdoezelen. Heb het nu al grondig weggeschuurd en nu zit er een laag roestomvormer op. Morgen ga ik dat gat wegwerken met plamuur, ARGH! Ik weet dat dit een zeer tijdelijke oplossing wordt (vooral op die plek door vocht van onderen), maar ik heb geen zin in water dat naar binnen kan komen. Ik ga vandaag naar de verfboer om de juiste kleur lak te halen, zodat ik het daarna weer een beetje in kleur kan brengen. Zit nog te twijfelen of ik het ga spuiten, of gewoon ga verven met een klein kwastje (lakstift), omdat er inmiddels op het dak een stuk of 15 van die afzonderlijke plekken zitten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-05-2011 17:06 #875254 door V300 register
Haha, net ff een stukkie naar de verfwinkel gereden. Dat gat aan de voorruit vangt een wind! Niet te zuinig. Dat moet dus echt gedicht worden.

Overigens, er zijn wel eens discussies geweest over lak laten maken, maar dat is echt geen probleem. Ik zei: Volvokleur 199-6, hij zei: ah, een witte en voerde de code in op de computer om de kleursamenstelling eruit te krijgen. Ook fijn: niet waterbasis, maar thinner.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
24-05-2011 19:29 #875268 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
Kijk dat is nu nog eens fijn, gewoon de kleurcode opdreunen en hoplakee daar is je pot verf. :y:

Wil je dat nog in orde gaan maken voor komende zaterdag?
(vorige keer verbaasde je me door de snelheid waarmee je de deur en achterscherm al gerold had voordat je naar de Elandrun kwam)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2011 20:00 #875269 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
Zeker weten dat je dat met plamuur wilt afwerken?

Mijn 345 heeft 2,5 jaar met een gat in het dak rondgereden (van de antenne), was enkel afgedekt met een stukje duct-tape. Het heeft nooit gelekt, zelfs geen drupje.

Ik bedoel, als het toch maar tijdelijk en niet mooi hoeft te zijn... kan dit wel eens een heeeel goedkoop alternatief zijn ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-05-2011 20:47 #875271 door V300 register

Wouter76;176248 schreef : Wil je dat nog in orde gaan maken voor komende zaterdag?
(vorige keer verbaasde je me door de snelheid waarmee je de deur en achterscherm al gerold had voordat je naar de Elandrun kwam)

Jep, heb er nu weer genoeg tijd voor :D

Over duct-tape heb ik ook zitten nadenken, maar: het hoeft niet heel mooi te zijn, maar ook niet heel lelijk en ik weet zeker dat ik me aan dat plakseltje boven de voorruit ga ergeren. Plamuur is al aangeschaft, morgen gaat er een kwak tegenaan (ook nog aardig advies gekregen van de verfhandelaar over soort plamuur). Vind het ook wel een leuke uitdaging eigenlijk. Zal eens voor en na foto's nemen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-05-2011 15:42 #875326 door V300 register
Voor en na:

Je ziet het niet goed, maar het is niet echt heel mooi geworden. Duh. Dat komt met name door die roestomvormer, dat wordt een soort gelei die moeilijk glad te krijgen is. Aan de andere kant leek me die gelei een betere 'sealer' dan plamuur, dus heb ik zo weinig mogelijk daarvan gebruikt. Hierdoor blijft het bobbelig. Ook heb ik een beetje overlap gelaten met het rubber, anders kreeg ik het nooit gesloten. Kleur is anders ondanks juiste kleurnummer, maar dat kan wellicht later nog bijgepoetst worden. Al met al...niet ontevreden. Volgend jaar weer ;)

Voor de plekken achterop heb ik geen plamuur gebruikt, dan had ik de hele achterzijde van het dak moeten doen. Misschien ook maar beter, want nu kan de plamuur daar ook geen vocht aantrekken.

Opvallend is wel dat die roestomvormer van kaal staal weer een roestkleur kan maken (het lijkt he-le-maal rot, terwijl het meeste kaal staal was)

edit: oja, let niet op die duct-tape om de spiegel op z'n plek te houden :D Beste oplossing ooit!

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
25-05-2011 15:57 #875329 door Wouter Borsje
Al met al toch een stuk beter zo Steven en voornamelijk ook minder nat als straks de moeson weer uitbreekt in het land :)

Als je echt precies de zelfde kleur wilt hebben kun je bij een schade bedrijf met met een kleurtemperatuur meter de lak kleur op laten meten welke daarna voor je gemaakt kan worden.

Voorlopig kun je zo weer even vooruit!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-05-2011 16:02 #875331 door V300 register
Ja, ik had ook niet verwacht dat het exact de juiste kleur meer zou zijn, wat dit autootje allemaal heeft moeten doorstaan in al die jaren...zie mosgroene foto's in de startpost. Dit zijn inderdaad allemaal acties om het roestproces te vertragen. Ik heb geen seconde de illusie dat het hiermee klaar is.

En hier was het me eigenlijk allemaal om te doen:

Een wit dak als ik naar beneden kijk.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
25-05-2011 16:07 #875333 door Wouter Borsje
Ennuh, mooi wit is nie lelluk :nono: :D

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2011 20:05 #875345 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
Ziet er goed uit. Alleen hij staat niet op je priveplek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC