show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Volvo 360 GLS 1985
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-01-2012 15:48 #899204
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLS 1985
Toch maar besloten om een intank pomp te fixen! binnenkort als het goed is eentje van een opel corsa 1.4 binnen en dan kunnen we weer verder knutselen:D
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-02-2012 20:17 #899513
door V300 register
Vandaag de pomp binnen gekregen:) alleen is het verschrikkelijk weer, en ben ik weer druk met school.. Dus moet even kijken wanneer ik weer aan de auto kan werken:(
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-02-2012 13:49 #899892
door V300 register
Ik heb weer een vraagje!
ben met de intank pomp bezig, alleen het benzine filter wat ik nu heb is te groot en past niet in de tank!
nou zie ik af en toe op foto's van die 'filtersokjes' of van die lange flexibele filters alleen kan ik die nergens vinden..
iemand een site of adresje waar ze die wel hebben?
Nog iets, waar komt de retourleiding bij een 360 injectie op uit? de Haynes verteld daar niks over en op internet kan ik het ook niet vinden!
ben met de intank pomp bezig, alleen het benzine filter wat ik nu heb is te groot en past niet in de tank!
nou zie ik af en toe op foto's van die 'filtersokjes' of van die lange flexibele filters alleen kan ik die nergens vinden..
iemand een site of adresje waar ze die wel hebben?
Nog iets, waar komt de retourleiding bij een 360 injectie op uit? de Haynes verteld daar niks over en op internet kan ik het ook niet vinden!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-02-2012 17:46 #900013
door V300 register
hopelijk binnenkort de pomp in de auto knallen! gebruik nu de oude aanvoer aansluiting als retour, heb een nieuwe aanvoer aansluiting gemaakt en gebruik gebruik de oude retour aansluiting om de twee draadjes voor de pomp door te leiden!
opel corsa swirlpot
pomp uit de swirlpot gesloopt
duidelijk een veel te groot filter!
aanvoer aansluiting gemaakt
zo moet het worden:)
opel corsa swirlpot
pomp uit de swirlpot gesloopt
duidelijk een veel te groot filter!
aanvoer aansluiting gemaakt
zo moet het worden:)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-02-2012 23:34 #900619
door V300 register
Zo, afgelopen twee dagen van het mooie weer gebruik gemaakt om de auto weer te fixen:) hij loopt nu prima op de intank pomp, binnenkort een goede testrit maken om daar echt zeker van te kunnen zijn maar hier alvast een filmpje!
[YOUTUBE]E5Rw34pkwpI[/YOUTUBE]
loopt nog niet helemaal zuiver, en de uitlaat lekt nog maar daar wordt aan gewerkt!
[YOUTUBE]E5Rw34pkwpI[/YOUTUBE]
loopt nog niet helemaal zuiver, en de uitlaat lekt nog maar daar wordt aan gewerkt!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-02-2012 09:00 #900622
door V300 register
Kijjk! heel goed bezig.. mooi dat de auto weer loopt! nu hpoen op een succesvolle testirt
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-02-2012 10:13 #900625
door V300 register
Misschien stomme vraag, maar was het nou heel moeilijk naar injectie ombouwen ivm bedrading en benzinepomp?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-02-2012 17:51 #900635
door V300 register
Nou de ombouw opzich stelt niet zoveel voor, alleen het probleem lag bij mij aan de benzine aanvoer! Ik had gehoopt dat ik dus zoals eerder gezegd hetzelfde zou kunnen doen als een originele injectie heeft! Pomp onder de auto dus, maar dat werkt bij een carburateur tank dus niet, dat en een kapot brandstofpomprelais (en het weer) heeft een hoop tijd gekost! Bedrading is een massa leggen en even een draad onder het tapijt door naar de motorruimte;)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-02-2012 20:39 #900654
door V300 register
Goed, testrit(je) gemaakt vanavond! nou.. niet echt top dus, ik had al gemerkt dat de auto niet zo goed stationair wilde lopen, maar tijdens het rijden bleef hij ook bokken en stotteren!
probleem nu dus:
slecht stationair, tussen de 3/500 toeren met neiging tot uitvallen! draaien aan de stationair schroef heeft geen effect, gaat alleen maar lager toeren draaien!
als ik dan gas geef loopt de motor wel gewoon mooi, maar onder last (tijdens rijden dan bokt en stoot ie weer)
ook krijg ik een backfire als ik het gas vanuit stationair flink open gooi!
herkend iemand deze symtomen? ik wil nu toch echt weer lekker rijden in de volvo
probleem nu dus:
slecht stationair, tussen de 3/500 toeren met neiging tot uitvallen! draaien aan de stationair schroef heeft geen effect, gaat alleen maar lager toeren draaien!
als ik dan gas geef loopt de motor wel gewoon mooi, maar onder last (tijdens rijden dan bokt en stoot ie weer)
ook krijg ik een backfire als ik het gas vanuit stationair flink open gooi!
herkend iemand deze symtomen? ik wil nu toch echt weer lekker rijden in de volvo
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-02-2012 21:29 #900660
door V300 register
Ik heb geen ervaring met het probleem, bij mij is het stationair juist te hoog.
Maar ik weet niet hoe het staat met je bougies en verdelerkap, lijkt me essentieel om die op orde te hebben. Ook vraag ik me af of de brandstofpomp wel goed werkt ondanks dat hij nieuw is omdat ie misschien hapert tijdens het rijden wat het bokken tot gevolg zou kunnen hebben. Ik heb er zelf geen verstand van maar probeer mee te denken.
Maar ik weet niet hoe het staat met je bougies en verdelerkap, lijkt me essentieel om die op orde te hebben. Ook vraag ik me af of de brandstofpomp wel goed werkt ondanks dat hij nieuw is omdat ie misschien hapert tijdens het rijden wat het bokken tot gevolg zou kunnen hebben. Ik heb er zelf geen verstand van maar probeer mee te denken.
Moderators: Mark Smeets