Volvo 340 L 1983 van Marcel
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
bij de B14.4E zit de aansluiting (op het hitteschildje) tussen de carburateur en waterpomp in, wat verder naar voren dus.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;170425 schreef : Is origineel, alleen met een vervangen slang. Bij de B14.2E en de B14.3E zit de aansluiting (op het hitteschildje) nabij de spruitstuk>voorpijp aansluiting.
Bij de B14.4E zit de aansluiting (op het hitteschildje) tussen de carburateur en waterpomp in, wat verder naar voren dus.
Vergeleken met mijn auto (motor B 14.3E) komt die slang mij nogal dik voor. Vandaar dat ik dacht dat er iets geplaatst was uit het (bijna onuitputtelijke) arsenaal 'eigen constructie(s)'.
- V300 register
- Verbannen
-
Vermilion;170431 schreef : Klik op dit plaatje voor een grotere versie: daar is de aansluiting bij het spruitstuk op te zien, het andere eind zit op het luchtfilterhuis aan de onderkant.
![]()
Ik heb hier een 'defroster' slang voor gehaald, als je het zo noemt bij de onderdelenboer snappen ze het wel
Uit de zo?ven bekeken plaatjes op 'ImageShack' begrijp ik dat het dezelfde motor ('83) zal zijn als die ik heb, B 14.3E - Solex carburateur. Spruitstuk was toen gebroken en was er toen nog wel met de auto (min of meer 'goed') te rijden? De breuk (die de plaatjes laten zien) van het spruitstuk, is dat d? plek waar het spruitstuk (van onze motor) altijd (of bijna altijd) de geest geeft?
Edit: In het profiel van 'Vermilion' las ik inmiddels dat zijn 'Wagenpark' inderdaad uit een Volvo 340L '83 bestaat. (Blij dat ik de plaatjes van 'ImageShack' dus goed heb ge?nterpreteerd).
- V300 register
- Verbannen
-
Volgens mij was er nog een gevoelige plaats, het verbindingsstuk tussen in en uitlaat van het spruitstuk
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
Het lastigste deel was nog om de tank terug te hangen :uh-uhh: en dan had je hem bijna, bleek er aan de achterkant een houdertje te zitten waar hij eerst in geschoven moet worden :wtf2: De binnendiameter van de vulslang heb ik gemeten op 60mm.
Wat me opviel was dat ik volgens mij aardig nieuwe rubbers heb aan een kant:
En ook onder de tank ziet het er goed uit:
Bij de vulslang wat minder.. een gaatje :no:
De vlotter wist ik er niet uit te krijgen, ik vond het een vreemde constructie en zag zo niks wat ik kon draaien:
Wat me nog opviel bij het testen of alles goed afgeklemd was, was dat de retour even lekte bij de benzinepomp, na de klem te hebben verplaaatst niet meer (ik gebruik overal de 6mm slang, 5 hadden ze niet) en het blijkt dat bij de overgang van middendemperpijp naar einddemperpijp er vocht tussenuit lekt..
- V300 register
- Verbannen
-
Bij mij is dat rubber rond de vulslang gescheurd waar de kleine slangetjes doorlopen, bij jou nog goed zo te zien!
Ik kreeg op dunnen tuutje op de tank de 5 mm ook niet geschoven en heb dus ook 6 mm gedaan.
lekkere smurrie op je tank, vast van het lekken, en heb je het roestplekje gelijk onder handen genomen??