show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 340 L 1983 van Marcel

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-03-2011 18:39 #867170 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Wow, dat Y-stukje ziet er nog slechter uit dan die van mij! Goed bezig.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-03-2011 17:29 #867257 door V300 register
Op de plaatjes 3, 7 en 10 (geteld van bovenaf) van blz. 34 van het hele verhaal komt 't, dacht ik, het duidelijkst tot uitdrukking. De slang die dient om de carburateur van voor-verwarmde lucht te voorzien (de slang die van het uitlaatspruitstuk naar de carburateur dus loopt) is, zo te zien (plaatjes), van een bijzondere constructie. Niet zo een slang is het (wat de plaatjes m.i. te zien geven) die af-fabriek op de auto gemonteerd is. Mogen wij, V3C forummers, weten wat voor constructie hier toegepast is? Graag, indien mogelijk, met een duidelijke foto van de 'modificatie'. Bij voorbaat mijn dank!

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2011 17:59 #867259 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
is origineel, alleen met een vervangen slang. bij de B14.2E en de B14.3E zit de aansluiting (op het hitteschildje) nabij de spruitstuk>voorpijp aansluiting

bij de B14.4E zit de aansluiting (op het hitteschildje) tussen de carburateur en waterpomp in, wat verder naar voren dus.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-03-2011 18:23 #867265 door V300 register
Klik op dit plaatje voor een grotere versie: daar is de aansluiting bij het spruitstuk op te zien, het andere eind zit op het luchtfilterhuis aan de onderkant.

[img

Ik heb hier een 'defroster' slang voor gehaald, als je het zo noemt bij de onderdelenboer snappen ze het wel :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-03-2011 18:30 #867268 door V300 register

AvdAkker;170425 schreef : Is origineel, alleen met een vervangen slang. Bij de B14.2E en de B14.3E zit de aansluiting (op het hitteschildje) nabij de spruitstuk>voorpijp aansluiting.

Bij de B14.4E zit de aansluiting (op het hitteschildje) tussen de carburateur en waterpomp in, wat verder naar voren dus.

Vergeleken met mijn auto (motor B 14.3E) komt die slang mij nogal dik voor. Vandaar dat ik dacht dat er iets geplaatst was uit het (bijna onuitputtelijke) arsenaal 'eigen constructie(s)'.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-03-2011 18:52 #867276 door V300 register

Vermilion;170431 schreef : Klik op dit plaatje voor een grotere versie: daar is de aansluiting bij het spruitstuk op te zien, het andere eind zit op het luchtfilterhuis aan de onderkant.

Ik heb hier een 'defroster' slang voor gehaald, als je het zo noemt bij de onderdelenboer snappen ze het wel :)

Uit de zo?ven bekeken plaatjes op 'ImageShack' begrijp ik dat het dezelfde motor ('83) zal zijn als die ik heb, B 14.3E - Solex carburateur. Spruitstuk was toen gebroken en was er toen nog wel met de auto (min of meer 'goed') te rijden? De breuk (die de plaatjes laten zien) van het spruitstuk, is dat d? plek waar het spruitstuk (van onze motor) altijd (of bijna altijd) de geest geeft?

Edit: In het profiel van 'Vermilion' las ik inmiddels dat zijn 'Wagenpark' inderdaad uit een Volvo 340L '83 bestaat. (Blij dat ik de plaatjes van 'ImageShack' dus goed heb ge?nterpreteerd).

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-03-2011 19:02 #867278 door V300 register
Er was inderdaad nog goed mee te rijden, enige echte nadeel dat ik eraan ondervond was dat hij als een gek ging schudden en nadieselen als ik de motor afzette. Het 'nieuwe' spruitstuk dat ik nu heb had ook al een beginnend scheurtje, inderdaad ook op die plaats.
Volgens mij was er nog een gevoelige plaats, het verbindingsstuk tussen in en uitlaat van het spruitstuk

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-03-2011 21:44 #867316 door V300 register
Standaard probleem idd. Grote temperatuurverschillen op een smal dun strookje pisbakken gietijzer.. :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-03-2011 17:37 #867505 door V300 register
Zo, het is me gelukt:

Het lastigste deel was nog om de tank terug te hangen :uh-uhh: en dan had je hem bijna, bleek er aan de achterkant een houdertje te zitten waar hij eerst in geschoven moet worden :wtf2: De binnendiameter van de vulslang heb ik gemeten op 60mm.

Wat me opviel was dat ik volgens mij aardig nieuwe rubbers heb aan een kant:

En ook onder de tank ziet het er goed uit:

Bij de vulslang wat minder.. een gaatje :no:

De vlotter wist ik er niet uit te krijgen, ik vond het een vreemde constructie en zag zo niks wat ik kon draaien:

Wat me nog opviel bij het testen of alles goed afgeklemd was, was dat de retour even lekte bij de benzinepomp, na de klem te hebben verplaaatst niet meer (ik gebruik overal de 6mm slang, 5 hadden ze niet) en het blijkt dat bij de overgang van middendemperpijp naar einddemperpijp er vocht tussenuit lekt..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-03-2011 17:50 #867508 door V300 register
Goed bezig!!!!

Bij mij is dat rubber rond de vulslang gescheurd waar de kleine slangetjes doorlopen, bij jou nog goed zo te zien!
Ik kreeg op dunnen tuutje op de tank de 5 mm ook niet geschoven en heb dus ook 6 mm gedaan.
lekkere smurrie op je tank, vast van het lekken, en heb je het roestplekje gelijk onder handen genomen??

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC