show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 340 L 1983 van Marcel

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2011 20:18 #867109 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
niet normale siliconenslang voor gebruiken iig. er is een speciale variant met een andere binnenste laag, die zijn olie en benzine bestendig.

zou overigens alleen maar nieuwe klemmen monteren, de eerste lekke of scheurende vulslang door verouderd rubber moet ik nog tegenkomen bij een 300

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
04-03-2011 20:20 #867112 door Wouter Borsje

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2011 20:21 #867113 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
ja, maar QSP zou ik een heeeeeeeeeeeeeeeel end vandaan blijven als het op siliconen spul aankomt:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
04-03-2011 20:23 #867114 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Kun je ook vertellen waarom? (ik zal anders de link wel weer weghalen)

Nou ja, Marcel weet nu in ieder geval dat er ook siliconen slangen zijn die wel geschikt zijn als vulslang.

En is er ook een standaard brandstofslang verkrijgbaar in deze grotere diameters?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-03-2011 21:48 #867121 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Nou dan hou ik het wel bij de rubbere slang, heb het schroefje van de onderste slangklem moeten doorzagen omdat die schroef zo veroest was

Van wat ik zo zie is die qsp aardig duur, en er staat 'Niet geschikt om constant vol te staan met benzine of olie!'
Ik weet niet precies hoe het 'ik stop met tanken als de tank volzit' systeem bij de pomp werkt, maar ik zou denken als de benzine tot in de slang staat

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
04-03-2011 21:53 #867122 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Ja dat denk ik dus ook wel, dat de vulslang voor in ieder geval een deel vol staat als je helemaal aftankt, ik zou ook gewoon gaan voor een gewone brandstofslang.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-03-2011 22:58 #867131 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Weet iemand al die binnenmaat van die vulslangen of even een tank opmeten, ik heb geen slang nodig maar ik kan wel eens bij de bunkerschepen op mijn werk kijken of ze daar de juiste maat hebben, materiaal is dan altijd goed.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-03-2011 23:11 #867133 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Ik ga zondag verder met de tank weghalen, dan zal ik hem gelijk opmeten :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-03-2011 23:13 #867134 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Ok, vervangen van de benzineslangen is volgens mij hard nodig, of niet?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2011 00:14 #867139 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel

Wouter76;170273 schreef : Kun je ook vertellen waarom? (ik zal anders de link wel weer weghalen)

QSP maakt ze wel, maar zonder certificering of normwaardes. je hebt dus kans dat aansluitingen afwijken van conventionele maten of dat de slang zowieso niet altijd toepasbaar is (dat ze kapot kunnen klappen als je koppakking eruit gaat bijv)

Gekke Gerritje;170290 schreef : materiaal is dan altijd goed.

let er wel op dat de eisen en materiaaleigenschappen voor diesel-slangenwerk compleet anders zijn als voor benzineslang!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD