Volvo 340 L 1983 van Marcel
- Mark Smeets
- Moderator
-

Gaat zeker goed staan, zo'n MK2 spoiler op een MK2!
En gewoon 3 led strips erin knallen (per gat), en of dat licht geeft

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
grootste voordeel dat je op dat mk2 front wel hebt is dat je niet hoeft te tobben met waar de nummerplaat heen moet:)
- V300 register
- Verbannen
-
v0lv0freak;163885 schreef : Aardige man he? Heb in Aken nog ander half uur met hem staan babbelen
Gaat zeker goed staan, zo'n MK2 spoiler op een MK2!
En gewoon 3 led strips erin knallen (per gat), en of dat licht geeft
Inderdaad een erg spontane man

Ik zat ook al aan led's te denken ja, of kleine mistlampen in de gaten laten hangen.
Maar eerst maar eens wachten tot de zomer om hem te spuiten

- V300 register
- Verbannen
-
Vanmiddag wezen jammen met de band. Bij vertrek koelvloeistof gechecked en het reservoir was bijna leeg. Dat hij langzaam lekte was al wel bekend maar waar.. Op de terugweg vanuit Arnhem, het was al druk (lees: file) en halverwege een brug over de rijn..
er komt rook uit de motor ruimte!
Meteen de motor uitgezet en op de busbaan geparkeerd, met de alarmlichtjes aan. :cry2:
Motorkap open, en het probleem was meteen te zien: de koelvloeistof spoot uit de radiator tegen de motor aan.. :cry2:
Na een tijdje mijn vader weten te bereiken en die heeft me naar huis gesleept, oom agent kwam nog langs maar die zei alleen dat het vervelend was en dat ik zo snel mogelijk van de busbaan af moest, en ging weer verder.
Ik heb nog een klein model radiator (en als ik Frits moet geloven zijn die moeilijk te vinden), kan ik de radiateur van het nieuwe type ook erop zetten?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
nieuwe type radiateur staat bovenop de voorbalk, achter de grille. die van jou zit in de motorruimte vastgeschroefd.
als je zelf wat steuntjes kan fabrieken heb je die grote radiateur zo bovenop de voorbalk geplaatst, daarna dat grote stuk nutteloze plaatwerk dat in dat geval de halve radiateur gaat blokkeren wegslijpen en evt gaatjes boren voor de slangaansluitignen (of nog meer wegslijpen:D)
en dan heb je de expansievat vulslang, bovenste en onderste radiateurslang van een 340 van MY86 of later nodig, denk dat het kleine expansievatslangetje het wel gaat halen.
eigenlijk heeft de grotere radiateur alvast wel een voordeel ten aanziende van de F7P swap.
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;164914 schreef : eigenlijk heeft de grotere radiateur alvast wel een voordeel ten aanziende van de F7P swap.
Het stond ook al in de planning maar nu is er wat meer haast bij :+
Sowieso had ik de extra ruimte wel nodig denk ik, maar bedankt voor de info :y:
- V300 register
- Verbannen
-
Zo,n grote radiateur heeft echt veel voordelen. Ik weet het verschil goed. 140 op de snelweg met een kleine radiateur door duitsland en dat ding stond na 2 uur te koken. Vakantie 15 jaar geleden. Een grote, doet dat niet... Omdat we toen ook een andere 340 hadden met grote radiateur.
Ook wordt bij zo,n grote als je het mij vraagt de verwarming in de winter sneller warm. Zul je ook de slangen moeten vervangen denk ik.
Tip vraag eens aan dafhobby voor een reserve radiateur. Die heb ik daar ook gekocht voor meen 60 euro. Ja die heb ik nog steeds als reserve haha. Ik heb het hier over een klein model met expantsievat en extra aansluitingen koelwater tempratuur. Hij krijgt zo,n ding binnen dat weet ik zeker, maar met een beetje pech kun je 1 jaar wachten. Dat zul je wel niet willen lijkt me!
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-