show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
De Witte 1988 360 GL Sedan van Jeroen
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-04-2011 20:09 #870330
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic De Witte 1988 360 GL Sedan van Jeroen
Ik had al enige tijd last van een langzaam toenemende rammel in mijn voorwielophanging. Bij elke steen die scheef lag klonk het of er metaal tegen metaal botste. Ook had ik wat last van vervelende trillingen in het stuur bij snelheden tussen de 120-140 km/h. Het klonk en voelde alsof het aan de linkerzijde mis was. Ik had alle bouten en moeren van de ophanging een keer gecontroleerd en nagetrokken, zonder resultaat. De hele voorpoot maar los gehaald om te kijken of ik iets kon vinden. Ik heb geen verenspanners, dus niet verder gedemonteerd. Het viel bij de montage op dat de veer wat los leek te zitten en dat er speling op de veerpoot zat wanneer ik er stevig aan trok en duwde.
Gisteren naar Anjo gereden om de boel eens verder te inspecteren. Het bleek dat de Koni demper iets te los in de veerpoot zat. Na het demonteren van de demper werd duidelijk dat de vulring onderin op een oneffenheid in de lasnaad van de demperbodem gerust had bij demontage. Na heel wat kilometers rijplezier is deze lasnaad en vulring iets op elkaar gaan inslijten waardoor er speling ontstond.
Na wat trucjes met de draaibank is er een nieuwe vulring in gegaan en nu rijdt hij weer als een droom. Zelfs op topsnelheid (het was 23:00 uur en de weg was leeg) geen vervelende trilling meer te bekennen.
Nogmaals bedankt!
Gisteren naar Anjo gereden om de boel eens verder te inspecteren. Het bleek dat de Koni demper iets te los in de veerpoot zat. Na het demonteren van de demper werd duidelijk dat de vulring onderin op een oneffenheid in de lasnaad van de demperbodem gerust had bij demontage. Na heel wat kilometers rijplezier is deze lasnaad en vulring iets op elkaar gaan inslijten waardoor er speling ontstond.
Na wat trucjes met de draaibank is er een nieuwe vulring in gegaan en nu rijdt hij weer als een droom. Zelfs op topsnelheid (het was 23:00 uur en de weg was leeg) geen vervelende trilling meer te bekennen.
Nogmaals bedankt!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-05-2011 14:39 #874998
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic De Witte 1988 360 GL Sedan van Jeroen
Bah... nu ik tegenwoordig mijn kilometers vreet in moderne auto's vergeet ik constant de verlichting van de 360 uit te zetten. Hier heb ik nog nooit last van gehad, maar met die automatisch uitschakelende verlichting van mijn dagelijkse auto ben ik het omzetten van het knopje helemaal ontwend. Een week met de lampjes aan trekt de accu toch echt niet...
Vandaag heeft mijn accu (door mijn eigen schuld dus al na 2 jaar) de geest gegeven. Zelfs na tientallen kilometers komt hij niet meer boven de 8 en nog iets V.
Op zoek naar een mooie Varta en een zoemertje... :+
Vandaag heeft mijn accu (door mijn eigen schuld dus al na 2 jaar) de geest gegeven. Zelfs na tientallen kilometers komt hij niet meer boven de 8 en nog iets V.
Op zoek naar een mooie Varta en een zoemertje... :+
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-05-2011 14:51 #874999
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Witte 1988 360 GL Sedan van Jeroen
Au, een paar uur met de lampjes en de mijne was al leeg :+ zo'n zoemer moet ik inderdaad ook nog hebben

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-05-2011 00:00 #875296
door V300 register
Jeroen, jij moet dus gewoon dagrijverlichting inbouwen in de 360?
wanneer heb je tijd voor de mistlamp checkup? komend weekend heb ik al wat (
) maar komende week heb ik 1 dag vrij.
wanneer heb je tijd voor de mistlamp checkup? komend weekend heb ik al wat (

- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-05-2011 21:02 #875463
door Jeroen van Bodegom
Dagrijverlichting lijkt me het mooiste ja, maar ik heb alleen maar de verkeerde lichtschakelaars liggen...
Mistlamp checkup... tja... doordeweeks werk ik gewoon... Op Hemelvaartsdag ben ik wel vrij uiteraard.
Volgend weekend ben ik zaterdag aan het werk... komt niet vaak voor, maar nu was er een klus die alleen in het weekend gedaan kon worden... (kassa!)
Mistlamp checkup... tja... doordeweeks werk ik gewoon... Op Hemelvaartsdag ben ik wel vrij uiteraard.
Volgend weekend ben ik zaterdag aan het werk... komt niet vaak voor, maar nu was er een klus die alleen in het weekend gedaan kon worden... (kassa!)
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-07-2011 20:48 #882113
door Jeroen van Bodegom
Helaas moet ik de realiteit onder ogen zien... deze auto is niet groot genoeg voor mijn gezin. Er moet echt een groter vehikel komen voor het familie transport.
We zijn heel langzaam aan het sparen voor een 940 estate. Daar kan een derde zitrij in en dan hebben we zelfs een plaatsje over.
Om de financi?n positief te be?nvloeden heb ik besloten dat ik mijn geliefde 360 rustig aan te koop ga zetten...
Ik kan jullie steun in deze moeilijke periode van mijn leven goed gebruiken... :cry2:
Ik vind het altijd vervelend om een auto te verkopen, zeker als ik er veel tijd en geld in gestoken heb, maar mijn 300's hebben altijd het meeste "pijn" gedaan...
We zijn heel langzaam aan het sparen voor een 940 estate. Daar kan een derde zitrij in en dan hebben we zelfs een plaatsje over.
Om de financi?n positief te be?nvloeden heb ik besloten dat ik mijn geliefde 360 rustig aan te koop ga zetten...

Ik kan jullie steun in deze moeilijke periode van mijn leven goed gebruiken... :cry2:
Ik vind het altijd vervelend om een auto te verkopen, zeker als ik er veel tijd en geld in gestoken heb, maar mijn 300's hebben altijd het meeste "pijn" gedaan...
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-07-2011 21:03 #882114
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic De Witte 1988 360 GL Sedan van Jeroen
jammer Jeroen, maar gezinsvervoer gaat voor.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
25-07-2011 21:22 #882117
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic De Witte 1988 360 GL Sedan van Jeroen
Jemig..
....dat is nogal wat zeg, als ik toch eens het geld had voor zo een mooie 360....zucht...:snif:...zou hem dan meteen overnemen.
Wat enorm jammer Jeroen maar ik begrijp het helemaal, jouw gezin gaat gewoon v??r een auto, zo simpel is dat.
Gelukkig komt er wel weer een achterwiel aangedreven Volvo van ongeveer dezelfde bouw periode, misschien nu een wat schrale troost, maar toch.
Ik hoop voor je Jeroen dat er een ge?nteresseerde zal komen voor de 360 die er weer net zo veel tijd, geld en moeite in steekt om hem zo mooi en technisch in orde te houden als dat hij nu is.
Wil je nog wel steeds dat ik de spulletjes installeer waarover je me me PB's gestuurd hebt, of wil je de 360 al v??r de bbq verkopen?

Wat enorm jammer Jeroen maar ik begrijp het helemaal, jouw gezin gaat gewoon v??r een auto, zo simpel is dat.
Gelukkig komt er wel weer een achterwiel aangedreven Volvo van ongeveer dezelfde bouw periode, misschien nu een wat schrale troost, maar toch.
Ik hoop voor je Jeroen dat er een ge?nteresseerde zal komen voor de 360 die er weer net zo veel tijd, geld en moeite in steekt om hem zo mooi en technisch in orde te houden als dat hij nu is.
Wil je nog wel steeds dat ik de spulletjes installeer waarover je me me PB's gestuurd hebt, of wil je de 360 al v??r de bbq verkopen?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-07-2011 21:36 #882118
door V300 register
Jammer Jeroen, het lijkt mij een heerlijke wagen om veel mee te toeren. Heel misschien toch nog bewaren voor andere tijden?
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-07-2011 22:30 #882120
door Jeroen van Bodegom
Ja, het heeft ook wel even geduurd voordat ik die beslissing kon nemen... heb er zoveel tijd, geld en energie in gestoken. Hij rijdt echt ongelofelijk lekker nu. Het onderstel is helemaal zoals ik het altijd al wilde.
Ik had geen haast met de verkoop, dus er zou een aardig prijskaartje aan gehangen worden. Tot zojuist dan...
Momenteel heb ik een bizar interessant, maar zeer tijdelijk aanbod voor een mooie grote estate van iemand in de V700Vereniging, dus er is best wat onderhandelingsruimte. Ik verwacht hem alleen niet snel genoeg verkocht te hebben, het is natuurlijk geen snelle handel. Wanneer het aanbod verloopt gaat ie gewoon weer voor wat ie me waard is weg, niet voor minder... :+ Dan rij ik er nog wel een paar jaar in totdat er genoeg gespaard is. (en dat gaat niet zo snel met 1 salaris en 6 hongerige mondjes :+ ) In die tijd krijgt hij gewoon de TLC die hij gewend is in de vorm van onderhoud en goodies... Wellicht ook wat laswerk, want dat moet voor het mooie wel gaan gebeuren.
Ik had geen haast met de verkoop, dus er zou een aardig prijskaartje aan gehangen worden. Tot zojuist dan...
Momenteel heb ik een bizar interessant, maar zeer tijdelijk aanbod voor een mooie grote estate van iemand in de V700Vereniging, dus er is best wat onderhandelingsruimte. Ik verwacht hem alleen niet snel genoeg verkocht te hebben, het is natuurlijk geen snelle handel. Wanneer het aanbod verloopt gaat ie gewoon weer voor wat ie me waard is weg, niet voor minder... :+ Dan rij ik er nog wel een paar jaar in totdat er genoeg gespaard is. (en dat gaat niet zo snel met 1 salaris en 6 hongerige mondjes :+ ) In die tijd krijgt hij gewoon de TLC die hij gewend is in de vorm van onderhoud en goodies... Wellicht ook wat laswerk, want dat moet voor het mooie wel gaan gebeuren.
Moderators: Mark Smeets