show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

De Witte 1988 360 GL Sedan van Jeroen

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2010 19:08 #836580 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic De Witte 1988 360 GL Sedan van Jeroen
De andere witte is verkocht aan iemand uit het noorden van het land. Hij zij tegen de verkoopster dat hij een liefhebber is en hem verder gaat opknappen. Hij heeft er een belachelijk lage prijs van 300 euro voor betaald en tot nu toe heb ik nog niets gehoord over een vraag naar plaatwerk. Ik hoop dat die persoon de waarheid sprak en zijn auto hier wil presenteren. Ik heb er veel tijd in gestoken om deel 1 (de voorkant tot aan paravaan) van de restauratie te voltooien.

Jeroen, weet jij het kenteken nog? Dan kunnen we ff op de RDW site kijken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
24-06-2010 19:14 #836583 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic De Witte 1988 360 GL Sedan van Jeroen
Erik, zorg dat je zit voordat je klikt!!!
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=6170

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2010 22:48 #837831 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic De Witte 1988 360 GL Sedan van Jeroen
Sinds een paar dagen hing mijn richtingaanwijzerhandle er steeds wat slapper bij. Ik dacht meteen aan die waardeloze plastic bevestiging dus ik ging er vanavond even voor zitten om dit op te lossen.
Toen ik de kap onder het stuur er af had gehaald zag ik dat het plastic nog in prima staat was, maar dat de 2 schroefjes los zaten. Meevallertje dus.

Omdat ik om het bovenste schroefje vast te draaien de tellerunit en de omlijsting daarvan los moest halen heb ik meteen maar een econometer en buitentemperatuurmeter geplaatst.

De econometer heb ik er niet met een T-stukje tussen gebeund, maar gewoon zoals het hoort, met een nippeltje in het spruitstuk gedraaid. (ook alleen maar omdat ik dat nippeltje op voorraad had)
[img

Voor de zekerheid had ik bij het demonteren van de sensor ook de draden meegenomen, maar die had ik niet nodig. De bedrading van de buitentemperatuurmeter lag al netjes op me te wachten onder het luchtfilterhuis, dus ook dat klusje was zo gepiept.

De richtingaanwijzerhandle voelt weer degelijk aan en bij het omdraaien van de sleutel straalt een volledig functionerend dashboard me tegemoet:
[img

Plug & Play!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-07-2010 23:36 #837837 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Witte 1988 360 GL Sedan van Jeroen
Cool :) Langzaamaan wordt hij steeds beter, waar blijft de louvre? :D

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2010 00:00 #837839 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic De Witte 1988 360 GL Sedan van Jeroen
Dat vraag ik me ook af ja... Die zijn nagenoeg onvindbaar voor de sedans, net als die voor het laatste type hatchback. Voorlopig red ik me wel met de zonnerollo achter de achterruit... :D

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
14-07-2010 10:22 #837852 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic De Witte 1988 360 GL Sedan van Jeroen
Ziet er goed uit Jeroen, de ecometer staat alleen erg ver naar rechts?
Bij ons staat hij onder dezelfde hoek naar links bij stationair....

Ik had deze winter een sedan louvre gevonden, maar die was alleen te ruil voor een bodykit.. Tsja wist ik toen veel dat ik een half jaar later een bodykit over zou hebben... :crazy1:

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2010 22:57 #840337 door Jeroen van Bodegom
Vandaag heb ik even lekker geshopped:
[img

(De Turtle spons is voor het vliegennetje wat er op zit)
Als het weer meewerkt heb ik zaterdag dus een flinke poetsdag voor de boeg!
Ik moet alleen de High Gloss Tire Gel en de Gold Class Trim detailer nog ophalen, dan is mijn starterspakketje compleet! :w00t:

Zo ziet hij er nu uit, ben benieuwd hoeveel schoner en witter hij op de foto lijkt als ik klaar ben... :D
[img

v0lv0freak;149863 schreef : Ziet er goed uit Jeroen, de ecometer staat alleen erg ver naar rechts?
Bij ons staat hij onder dezelfde hoek naar links bij stationair....

Dat is net als met de koelvloeistoftemperatuurmeter, die geeft ook alleen maar "ongeveer" aan hoe warm de koelvloeistof is. Totaal onnauwkeurig dus...

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
16-07-2010 09:31 #840353 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic De Witte 1988 360 GL Sedan van Jeroen
Gaat helemaal goed komen met die 'poets' producten Jeroen, zeker bij het gebruik van de paint cleaner zul je het verschil wel gaan zien i.v.m vervuiling in de lak.

Enige wat ik hier nog niet zie is een polijst middel voor fijne krasjes/swirls, of wil je dat misschien een andere keer nog gaan gebruiken?

Laat de foto's maar doorkomen na de poetsdag! (misschien een idee om een fotoshoot te houden als je weer eens in Deventer bent?)

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2010 13:59 #840363 door Jeroen van Bodegom
Het linker paarse flesje is een polish toch?

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
16-07-2010 18:41 #840381 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic De Witte 1988 360 GL Sedan van Jeroen
Ja klopt, maar dat is geen polijst middel (bevat geen polijst 'korrel'), de polish voedt de gekleidde en daarna met cleaner behandelde lak zoals jij het nu waarschijnlijk wilt gaan doen.

De stap na de paint cleaner zou dus het polijst middel kunnen zijn ( ik heb de afgelopen poets sessie Poor Boys SSR1 gebruikt, dit is in deze lijn de mildste variant)
Met een polijst middel kun je eventuele krasjes en swirls (die bijvoorbeeld kunnen ontstaan bij het wassen oa) weg polijsten.

Met de hand gaat dit polijsten behoorlijk moeizaam (heb ook ik ondervonden)
Een excentrische polijst machine is voor dat werk veel beter geschikt. ( bijvoorbeeld de DAP die bij Carclean word verkocht)

Kom je wel eens op het forum van Carclean?
Daar staat echt een hele berg informatie van (semi)professionele detailers)

Via deze site ben ik ook al wat wijzer geworden op poetsgebied.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC