De Witte 1988 360 GL Sedan van Jeroen
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Jeroen, weet jij het kenteken nog? Dan kunnen we ff op de RDW site kijken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=6170
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Toen ik de kap onder het stuur er af had gehaald zag ik dat het plastic nog in prima staat was, maar dat de 2 schroefjes los zaten. Meevallertje dus.
Omdat ik om het bovenste schroefje vast te draaien de tellerunit en de omlijsting daarvan los moest halen heb ik meteen maar een econometer en buitentemperatuurmeter geplaatst.
De econometer heb ik er niet met een T-stukje tussen gebeund, maar gewoon zoals het hoort, met een nippeltje in het spruitstuk gedraaid. (ook alleen maar omdat ik dat nippeltje op voorraad had)
Voor de zekerheid had ik bij het demonteren van de sensor ook de draden meegenomen, maar die had ik niet nodig. De bedrading van de buitentemperatuurmeter lag al netjes op me te wachten onder het luchtfilterhuis, dus ook dat klusje was zo gepiept.
De richtingaanwijzerhandle voelt weer degelijk aan en bij het omdraaien van de sleutel straalt een volledig functionerend dashboard me tegemoet:
Plug & Play!
- V300 register
- Verbannen
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- Mark Smeets
- Moderator
-
Bij ons staat hij onder dezelfde hoek naar links bij stationair....
Ik had deze winter een sedan louvre gevonden, maar die was alleen te ruil voor een bodykit.. Tsja wist ik toen veel dat ik een half jaar later een bodykit over zou hebben... :crazy1:
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
(De Turtle spons is voor het vliegennetje wat er op zit)
Als het weer meewerkt heb ik zaterdag dus een flinke poetsdag voor de boeg!
Ik moet alleen de High Gloss Tire Gel en de Gold Class Trim detailer nog ophalen, dan is mijn starterspakketje compleet! :w00t:
Zo ziet hij er nu uit, ben benieuwd hoeveel schoner en witter hij op de foto lijkt als ik klaar ben...

Dat is net als met de koelvloeistoftemperatuurmeter, die geeft ook alleen maar "ongeveer" aan hoe warm de koelvloeistof is. Totaal onnauwkeurig dus...v0lv0freak;149863 schreef : Ziet er goed uit Jeroen, de ecometer staat alleen erg ver naar rechts?
Bij ons staat hij onder dezelfde hoek naar links bij stationair....
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Enige wat ik hier nog niet zie is een polijst middel voor fijne krasjes/swirls, of wil je dat misschien een andere keer nog gaan gebruiken?
Laat de foto's maar doorkomen na de poetsdag! (misschien een idee om een fotoshoot te houden als je weer eens in Deventer bent?)
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
De stap na de paint cleaner zou dus het polijst middel kunnen zijn ( ik heb de afgelopen poets sessie Poor Boys SSR1 gebruikt, dit is in deze lijn de mildste variant)
Met een polijst middel kun je eventuele krasjes en swirls (die bijvoorbeeld kunnen ontstaan bij het wassen oa) weg polijsten.
Met de hand gaat dit polijsten behoorlijk moeizaam (heb ook ik ondervonden)
Een excentrische polijst machine is voor dat werk veel beter geschikt. ( bijvoorbeeld de DAP die bij Carclean word verkocht)
Kom je wel eens op het forum van Carclean?
Daar staat echt een hele berg informatie van (semi)professionele detailers)
Via deze site ben ik ook al wat wijzer geworden op poetsgebied.