show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Frits zijn nieuwe 360; Rally / Drift - build -

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-06-2010 00:28 #835601 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Frits zijn nieuwe 360; Rally / Drift - build -
Hydraulische handrem yeehaa!

Balance brake bar met dash verstelling :cheer: yeehaa!

Hoofdstroomschakelaar

Binnenkort nog effe paar stoeltjes halen. Kan ik gelijk m'n zithouding bepalen en de verstevigingsplaten in de auto gaan lassen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-06-2010 00:48 #835602 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Frits zijn nieuwe 360; Rally / Drift - build -
Ziet er goed uit :) Maar wat doet die hoofdstroomschakelaar als ik vragen mag? :+

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-06-2010 00:49 #835604 door V300 register

Vermilion;147553 schreef : Ziet er goed uit :) Maar wat doet die hoofdstroomschakelaar als ik vragen mag? :+

Alle spanning van de accu afsluiten over de hele auto. Veiligheids issue die rally-auto's moeten hebben.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-06-2010 18:40 #835657 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Frits zijn nieuwe 360; Rally / Drift - build -
ik blijf dat ook maar raar vinden, zo'n lange lel van een voedingskabel de cabine in en uit om de stroom eraf te halen; vaak nog nieteens afgezekerd ook.. waarom geen hoogvermogensrelais direct bij de accu met dergelijke hoofdschakelaar bediening in de cabine, veel veiliger en nog lichter van gewicht ook:).

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-06-2010 19:21 #835661 door V300 register
En als je relais uitvalt? Het moet juist failsafe zijn. 2 dikke kabels met een fysieke schakelaar er tussen. Veiliger kan niet denk ik.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-06-2010 19:42 #835663 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Frits zijn nieuwe 360; Rally / Drift - build -
tot zo'n dikke lel doorschuurt op een chassisdeel, dan heb je gewoon een lasapparaat maar dan anders. en ja ook dat komt toch echt nog wel eens voor!!

je wilt juist heel graag dat het relais uitvalt, dan schakelt hij immers niet en is de stroom eraf. mechanische failure in de vorm van een hangend relais; tsjah dat komt echt niet/nauwelijks voor bij een relais van dergelijke grootte; met een std 40A automotive relais ben je er niet:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-06-2010 19:45 #835664 door V300 register
wel de schakelaar dicht bij de accu zetten maar met een touwtje de sleutel eruit trekken.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-06-2010 21:54 #835677 door Anjo van den Akker
toen het relais zelf net uitgevonden was zeiden ze waarschijnlijk hetzelfde

het nadeel van het hebben van een extra component in je veiligheidscircuit weegt naar mijn mening niet op tegen het overbodige gewicht van de kabel + potentiele gevaar van een lange hoofdvoedingskabel, als ik zie hoe streng de RDW is bij de wegtrucks die op kenteken moeten over de hoofdstroomvoorziening vind ik het raar dat in de autosport/racerij er zo makkelijk over gedaan wordt.

als ie voor de schakelaar afgezekerd is word het natuurlijk al een iets ander verhaal:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-06-2010 22:59 #835686 door V300 register
Vandaag een beetje lopen opruimen. De B230 FB in de motorsteun getild pff ;)

Moet nog een hoop meer opruimen, maar grootste werk is gedaan.

Daarnaast een beetje aan het meten geweest met de hoogte van de auto. Wordt vet :]

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-06-2010 20:48 #835915 door V300 register
Ziet er zeer interresant uit! Mijn kartje was dan toch heeeel wat simpeler :+

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC