show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Frits zijn nieuwe 360; Rally / Drift - build -

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-03-2010 23:51 #820911 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Frits zijn nieuwe 360; Rally / Drift - build -
Het "nieuwe" front had ook wat roest, dus een nieuwe voorbalk ingelast.


Oude accu heeft gelekt, dus accubak verwijderd en plaat ingelast. Ook een deel van de chassisbalk gerepareerd.


De boel ook doorgelast


Er komt een Safety devices kooi in met FIA keur.




Bevestiging etc allemaal volgens FIA specificaties.



Achter komt een versteviging om met coilovers te kunnen gaan rijden. Bladveer blijft voorlopig nog zitten, maar zal voornamelijk dienen als wielgeleiding.



Bevestigingsplaten voor de stoelen, volgens Fia specs.... Ivm mijn lengte wil ik zo laag mogelijk zitten, dus wil ik het zo doen. (geen balkjes)



N/A all the way. De kop:



Nieuwe (grotere) inlaatkleppen vs oude.



Solid klepstoters ivm toerentallen die ik wil gaan draaien.



Volgende keer weer verder!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2010 08:23 #820921 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Frits zijn nieuwe 360; Rally / Drift - build -
is dat geen RHD kooi? vind het kruis achter de B-stijl er zo apart uit zien; je zou in een LHD auto verwachten dat die schuine buis bij de bovenhoek van de linker a-stijl naar rechtsonderin loopt.

doorlassen van het chassis is ook al klaar zo te zien; dat moet me een berg werk geweest zijn:yummie:

gaaf frits; echt gaaf. binnenkort maar eens ff meeten daar in etten-leur!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-03-2010 10:17 #820930 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Frits zijn nieuwe 360; Rally / Drift - build -
Had ik zelf nog niet bij stil gestaan, maar in feite maakt het niet uit, omdat de kooi beide rijders moet beschermen. De kooi zoals geconstrueerd staat overigens wel in de anexxe J van de FIA (gelukkig :]) De foto vertekent wel trouwens, het kruis zit gewoon in het midden.

Onderkant doorlassen moet nog gebeuren. Maar ik wacht nog even op beter weer (buiten)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2010 12:43 #820935 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Frits zijn nieuwe 360; Rally / Drift - build -
Die inlaatkleppen zijn flink wat groter, hoeveel % scheelt dat?

rwdstudent;137352 schreef : Solid klepstoters ivm toerentallen die ik wil gaan draaien.

Geen kans op rondvliegende stelplaatjes dus? Zijn deze ook nog lichter of zwaarder dan het origineel of maakt dat in de praktijk niks uit?
In het blok van de HOR vindt je ook nog wel een losliggend stelplaatje onder het kleppendeksel :D...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-03-2010 20:05 #820982 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Frits zijn nieuwe 360; Rally / Drift - build -
% weet ik niet/niet berekend, wel dat het de grootste maat is die nog op de standaard zitting past ;)

Uitlaatkleppen idem dito

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2010 20:20 #820987 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Frits zijn nieuwe 360; Rally / Drift - build -
je hebt nu bovenin bij de B-stijl links 4 punts, en rechts 5 punts kooi. het zou constructietechnisch logischer zijn om het 5punts gedeelte aan de linker b-stijl te hebben in een lhd auto. eigenlijk zou het zelfs nog logischer zijn om die horizotale buis thv de zijruitjes achter de stoelen te laten vervallen en een X achter de b-stijl te krijgen

maargoed, het is natuurlijk ook niet zo dat die kooi zomaar in 2en knikt:D het is natuurlijk zowel links als rechts al sterk zat

wat gaat er verder aan gebeuren qua wielophanging/remmerij e.d.; weet dat er niet al teveel mag veranderen ivm homolegatie maar ik weet dat je het niet standaard houd. tipje van de sluier misschien?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-03-2010 17:03 #821053 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Frits zijn nieuwe 360; Rally / Drift - build -
Die horizontale buis is juist om de gordels aan vast te maken, vandaar. Een X en gordels anders monteren mag ook. Echter zo'n horizontale buis is echter wel de beste bevestiging van gordels imo.

Zoals het nu is, is de minimumconfiguratie van een kooi. Ik maak overigens wel een aantal dingen bij, zoals de buis onder het dash en een extra doorbar. In totaal gaat er 6 meterextra buis in. Naadloos getrokken, @$#@ duur trouwens...

Remmerij mag wel veranderen en behoorlijk ook. Geventileerd, groter etc. mag allemaal. Schijven achter is ook gehomologeerd. Klauwen ed. mag ook allemaal groter. Een dubbele hoofdremcilinder met balansbar is ook toegestaan, dus dat komt er allemaal op. Bekrachtiger laat ik waarschijnlijk achterwege.

Ik ga overigens twee sets veerpoten maken, ??n voor rally en ??n voor drift. Rally met grote schijven en klauwen, maar dan moet ik minimaal op 15" rijden. Drift met kleine schijven, misschien alu 2/4 pots klauwen. Zodat onafgeveerde massa lager is en dat ook 13" past.

Voorzijde komt koni schokdempers en achter AVO shocks.

Ophanging gaat in Superpro bussen en achter ga ik zelf maken. Toekomstplan is wielophanging volledig in unibals zodat alles verstelbaar is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2010 19:01 #821082 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Frits zijn nieuwe 360; Rally / Drift - build -

rwdstudent;137499 schreef : Die horizontale buis is juist om de gordels aan vast te maken, vandaar. Een X en gordels anders monteren mag ook. Echter zo'n horizontale buis is echter wel de beste bevestiging van gordels imo.

ja das waar ook! en met die laatste zin ben ik het volledig mee eens; moet hem voor mijn auto nog maken.
naadloos? is dat een eis aan die buis:wtf2: ik dacht dat je alleen aan minimum buisdiameter, buisdikte en een minimale buigradius vastzat

rwdstudent;137499 schreef : Ik ga overigens twee sets veerpoten maken, ??n voor rally en ??n voor drift. Rally met grote schijven en klauwen, maar dan moet ik minimaal op 15" rijden. Drift met kleine schijven, misschien alu 2/4 pots klauwen. Zodat onafgeveerde massa lager is en dat ook 13" past.


niet een leuker idee om 2 sets veerpoten + 2 sets verstelbare draagarmen/spoorstangen etc te maken?; de extra negatief camber setup wat met driften helpt hoeft bij rally geen voordeel te zijn natuurlijk, met 6 bouten de complete assembly wisselen is wellicht makkelijker zodat je de afstellingen voor drift & rally gescheiden houd.

al zit je dan wel nog continue met de remmen en in het bijzonder remslang wisselen + ontluchten

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-03-2010 19:11 #821084 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Frits zijn nieuwe 360; Rally / Drift - build -
Nee, want ik hoef alleen de topmount over te zetten :] Draagarmen blijven voorlopig standaard met polybushes.

Daarnaast, ik lijn hem toch opnieuw uit als ik een veerpoot gewisseld heb. Ik ben ook bezig om een systeem te bouwen om hem op locatie uit te kunnen lijnen.

Je leert toch best veel in de autosport :]

Edit: ohja, voor het remsysteem is ook een oplossing. Soort plug & play systeem waarbij geen lucht in komt bij demonteren/monteren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2010 19:20 #821086 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Frits zijn nieuwe 360; Rally / Drift - build -
vet; met de plug & play systemen die ik in hydrauliek ken komt er hoe dan ook lucht bij, dat zou dus voor mij iig wat nieuws zijn

waarom dan niet verstelbare topmounts en voor drift/rally naaf + klauw overzetten?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD