Frits zijn nieuwe 360; Rally / Drift - build -
- V300 register
- Verbannen
-
Oude accu heeft gelekt, dus accubak verwijderd en plaat ingelast. Ook een deel van de chassisbalk gerepareerd.
De boel ook doorgelast
Er komt een Safety devices kooi in met FIA keur.
Bevestiging etc allemaal volgens FIA specificaties.
Achter komt een versteviging om met coilovers te kunnen gaan rijden. Bladveer blijft voorlopig nog zitten, maar zal voornamelijk dienen als wielgeleiding.
Bevestigingsplaten voor de stoelen, volgens Fia specs.... Ivm mijn lengte wil ik zo laag mogelijk zitten, dus wil ik het zo doen. (geen balkjes)
N/A all the way. De kop:
Nieuwe (grotere) inlaatkleppen vs oude.
Solid klepstoters ivm toerentallen die ik wil gaan draaien.
Volgende keer weer verder!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
doorlassen van het chassis is ook al klaar zo te zien; dat moet me een berg werk geweest zijn:yummie:
gaaf frits; echt gaaf. binnenkort maar eens ff meeten daar in etten-leur!
- V300 register
- Verbannen
-
Onderkant doorlassen moet nog gebeuren. Maar ik wacht nog even op beter weer (buiten)
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Geen kans op rondvliegende stelplaatjes dus? Zijn deze ook nog lichter of zwaarder dan het origineel of maakt dat in de praktijk niks uit?rwdstudent;137352 schreef : Solid klepstoters ivm toerentallen die ik wil gaan draaien.
In het blok van de HOR vindt je ook nog wel een losliggend stelplaatje onder het kleppendeksel

- V300 register
- Verbannen
-

Uitlaatkleppen idem dito
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
maargoed, het is natuurlijk ook niet zo dat die kooi zomaar in 2en knikt:D het is natuurlijk zowel links als rechts al sterk zat
wat gaat er verder aan gebeuren qua wielophanging/remmerij e.d.; weet dat er niet al teveel mag veranderen ivm homolegatie maar ik weet dat je het niet standaard houd. tipje van de sluier misschien?
- V300 register
- Verbannen
-
Zoals het nu is, is de minimumconfiguratie van een kooi. Ik maak overigens wel een aantal dingen bij, zoals de buis onder het dash en een extra doorbar. In totaal gaat er 6 meterextra buis in. Naadloos getrokken, @$#@ duur trouwens...
Remmerij mag wel veranderen en behoorlijk ook. Geventileerd, groter etc. mag allemaal. Schijven achter is ook gehomologeerd. Klauwen ed. mag ook allemaal groter. Een dubbele hoofdremcilinder met balansbar is ook toegestaan, dus dat komt er allemaal op. Bekrachtiger laat ik waarschijnlijk achterwege.
Ik ga overigens twee sets veerpoten maken, ??n voor rally en ??n voor drift. Rally met grote schijven en klauwen, maar dan moet ik minimaal op 15" rijden. Drift met kleine schijven, misschien alu 2/4 pots klauwen. Zodat onafgeveerde massa lager is en dat ook 13" past.
Voorzijde komt koni schokdempers en achter AVO shocks.
Ophanging gaat in Superpro bussen en achter ga ik zelf maken. Toekomstplan is wielophanging volledig in unibals zodat alles verstelbaar is.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ja das waar ook! en met die laatste zin ben ik het volledig mee eens; moet hem voor mijn auto nog maken.rwdstudent;137499 schreef : Die horizontale buis is juist om de gordels aan vast te maken, vandaar. Een X en gordels anders monteren mag ook. Echter zo'n horizontale buis is echter wel de beste bevestiging van gordels imo.
naadloos? is dat een eis aan die buis:wtf2: ik dacht dat je alleen aan minimum buisdiameter, buisdikte en een minimale buigradius vastzat
rwdstudent;137499 schreef : Ik ga overigens twee sets veerpoten maken, ??n voor rally en ??n voor drift. Rally met grote schijven en klauwen, maar dan moet ik minimaal op 15" rijden. Drift met kleine schijven, misschien alu 2/4 pots klauwen. Zodat onafgeveerde massa lager is en dat ook 13" past.
niet een leuker idee om 2 sets veerpoten + 2 sets verstelbare draagarmen/spoorstangen etc te maken?; de extra negatief camber setup wat met driften helpt hoeft bij rally geen voordeel te zijn natuurlijk, met 6 bouten de complete assembly wisselen is wellicht makkelijker zodat je de afstellingen voor drift & rally gescheiden houd.
al zit je dan wel nog continue met de remmen en in het bijzonder remslang wisselen + ontluchten
- V300 register
- Verbannen
-
Daarnaast, ik lijn hem toch opnieuw uit als ik een veerpoot gewisseld heb. Ik ben ook bezig om een systeem te bouwen om hem op locatie uit te kunnen lijnen.
Je leert toch best veel in de autosport :]
Edit: ohja, voor het remsysteem is ook een oplossing. Soort plug & play systeem waarbij geen lucht in komt bij demonteren/monteren.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
waarom dan niet verstelbare topmounts en voor drift/rally naaf + klauw overzetten?