show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Frits zijn nieuwe 360; Rally / Drift - build -

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-06-2010 21:19 #837060 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Frits zijn nieuwe 360; Rally / Drift - build -
heb ook al gehoord dat je hele koets laten stralen ook niet alles is, de restanten in de kokers vormen een poreuze laag die vocht vast houdt wat je dan weer mooi opsluit met holle ruimte tectyl....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-06-2010 22:51 #837065 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Frits zijn nieuwe 360; Rally / Drift - build -
Buiten dat, heb ik ook gehoord dat de undercoating erg lastig te stralen is en de korrels er weer "afstuiteren". Maargoed, holle ruimtes kan je met weet ik hoeveel bar perslucht doorblazen.

Dat stof krijg je ook met de staalborstel, als zal het iets minderzijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-08-2010 23:29 #843093 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Frits zijn nieuwe 360; Rally / Drift - build -
Rallystands...



Afgedraait vliegwiel. Nu 9 kg, niet bijzonder ligt, maar het was een cadeau, dus ben er blij mee. Ik heb hem gewogen toen hij nog origineel was, opgeslagen in m'n telefoon die inmiddels gecrashed is.... ik meen te herinneren 11,78 kg..











Ben vergeten foto's van het bodywerk te maken, volgende keer!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-08-2010 13:37 #843334 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Frits zijn nieuwe 360; Rally / Drift - build -
Wat is eigenlijk het nut van zo'n lichter vliegwiel? Dat de motor sneller in toeren klimt?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-08-2010 19:07 #843365 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Frits zijn nieuwe 360; Rally / Drift - build -
Minder massatraagheid. Voordeel daarvan is dat bij het accelereren minder massa in beweging hoeft worden gebracht. Dus iets sneller optrekken. Vooral in de lagere versnellingen is dit het meest merkbaar. Daarnaast zouden dus ook je remmen "minder werk" hebben wanneer je de koppeling niet hebt ingetrapt.
Bij driften zou je dus een controleerbaardere auto hebben. Het vermogen is directer beschikbaar en "valt" ook sneller weg wanneer je het gas loslaat.
Daarentegen moet je zelf weer wel kunnen reageren: hoe minder massatraagheid, hoe sneller de motor reageert.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-08-2010 19:32 #843369 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Frits zijn nieuwe 360; Rally / Drift - build -
Als je flink wat laat afdraaien kan het dus ook zomaar zijn dat je de eerste weken regelmatig je motor laat uitvallen als je rustig wilt optrekken. Alleen maar volgas clutchdumpen dus! :+
Ik had bij mijn 740 16V de balansassen losgekoppeld, dat is op de gok zomaar 5-10 kg per as die niet in beweging gezet hoeft te worden. Het was in de lage versnellingen direct voelbaar. De motor reageerde net wat feller op het gas. Van sneller uitvallen was geen spake, want het vliegwiel was nog wel lomp zwaar...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-09-2010 21:45 #845778 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Frits zijn nieuwe 360; Rally / Drift - build -
De nieuwe kriksteunen, twee zijn er af, nog twee te gaan.



De schetsplaten voor de stoelen (3mm staal)



De rechtervoorwielkuip leek verder roestvrij, maar de staalborstel onthult alle geheimen... Dus nog een gaatje lassen.



Zo, de andere kan op rollen dat ding :]



Hier ook nog een stukkie slijpen.. en even kijken hoe de middendorpel er uit ziet



Hier nog een stukkie op maat slijpen en inlassen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-09-2010 23:19 #845796 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Frits zijn nieuwe 360; Rally / Drift - build -
Wordt tijd dat deze jongen weer eens een beetje mee komt helpen!

Misschien heb ik komende zaterdag wel weer tijd!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boris Duijndam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2010 19:28 #845867 door Boris Duijndam (GAST)
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic Frits zijn nieuwe 360; Rally / Drift - build -
Jeetje serieuse poep dit, gaaf hoor :D

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|

Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-09-2010 12:14 #846011 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Frits zijn nieuwe 360; Rally / Drift - build -
Wat doe je met die schertsplaten voor de stoelen :?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD