show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Frits zijn nieuwe 360; Rally / Drift - build -
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-06-2010 23:31 #836950
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Frits zijn nieuwe 360; Rally / Drift - build -
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-06-2010 08:06 #836959
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Frits zijn nieuwe 360; Rally / Drift - build -
Heb je hem elemaal doorgelast?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-06-2010 21:44 #837024
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Frits zijn nieuwe 360; Rally / Drift - build -
Binnenkant is al helemaal doorgelast. Onderkant nog niet.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-06-2010 22:30 #837029
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Frits zijn nieuwe 360; Rally / Drift - build -
Wat zal dat strak sturen dan!

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-06-2010 23:29 #837034
door V300 register
Reken maar. En dan rondom 300 ponds veren, gekkenwerk haha
Zeg nooit nooit.... Maar ik wil toch wel even van m'n hart, dat IK NOOIT MEER EEN AUTO DOORLAS..... :crazy1:Wat een pleuris werk zeg, niet normaal.
Volgende project zal ik waarschijnlijk ook doorlassen, maar ik heb er nu echt m'n buik van vol. Kijk hoe lang ik er al mee bezig ben en in welk stadium de auto nog maar verkeert.
Zeg nooit nooit.... Maar ik wil toch wel even van m'n hart, dat IK NOOIT MEER EEN AUTO DOORLAS..... :crazy1:Wat een pleuris werk zeg, niet normaal.
Volgende project zal ik waarschijnlijk ook doorlassen, maar ik heb er nu echt m'n buik van vol. Kijk hoe lang ik er al mee bezig ben en in welk stadium de auto nog maar verkeert.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-06-2010 23:31 #837035
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Frits zijn nieuwe 360; Rally / Drift - build -
't is ook helemaal geen weer om te lassen. daarom zit mijn 340Turbo project ook even flink in de hold:(
je pakt hopelijk nog wel de binnenkant van de balk (achter de las) mee met primer>verf>ml hea? anders ben je binnen een jaar of 4/5 weer flink aan de beurt met de complete body lassen:D
je pakt hopelijk nog wel de binnenkant van de balk (achter de las) mee met primer>verf>ml hea? anders ben je binnen een jaar of 4/5 weer flink aan de beurt met de complete body lassen:D
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-06-2010 23:41 #837036
door V300 register
Binnenkant van ALLE holle ruimtes worden in een dikke laag was gezet, want ik kan er inderdaad niet direct bij om het te beschermen tegen roest.
Zover het gaat probeer ik dat soort holle ruimtes ook eerst met primer te behandelen, maar dat gaat vaak lastig.
Zover het gaat probeer ik dat soort holle ruimtes ook eerst met primer te behandelen, maar dat gaat vaak lastig.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-06-2010 23:55 #837038
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Frits zijn nieuwe 360; Rally / Drift - build -
lol, check hoe Chris dat gedaan heeft; bijna onderaan deze pagina:
www.volvo300mania.com/forum-uk/viewtopic...f=2&t=5953&start=315

het lastige aan het doorlassen is ook nog eens dat er tussen de primer en het staal al een oxidatielaag ontstaat van het laswarmte waar je nevernooit meer bij komt om die weg te halen., zolang er geen vocht bij komt gaat het vaak goed maar toch blijft het enorm lastig om dat voor een langdurige periode goed tegen roestvorming te beschermen

het lastige aan het doorlassen is ook nog eens dat er tussen de primer en het staal al een oxidatielaag ontstaat van het laswarmte waar je nevernooit meer bij komt om die weg te halen., zolang er geen vocht bij komt gaat het vaak goed maar toch blijft het enorm lastig om dat voor een langdurige periode goed tegen roestvorming te beschermen
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-06-2010 13:03 #837048
door Jeroen van Bodegom
Dat is "de mini dompelbad methode"... 
Wat een idiote constructie al die lagen staal over elkaar... Ik ga ook maar eens sparen voor een lasapparaat en wat oefenstaal... Dan kan ik het niet-zichtwerk mooi zelf doen mocht het zover komen dat er zoveel gelast moet worden...

Wat een idiote constructie al die lagen staal over elkaar... Ik ga ook maar eens sparen voor een lasapparaat en wat oefenstaal... Dan kan ik het niet-zichtwerk mooi zelf doen mocht het zover komen dat er zoveel gelast moet worden...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-06-2010 20:48 #837058
door V300 register
haha, das wel een goeie inderdaad! Alleen heb ik wel erg veel verf nodig om een dorpel vol te zetten. Denk dat het toch was wordt dan.
En inderdaad, het verbrandde verf/kit tussen het staal krijg je er nooit tussenuit. Daarom is het zaak alles goed af strijken met nadenkit. Meer kan je niet doen denk ik...
Chassis laten dompelen is iets teveel (geld) van het goede. Aan de andere kant is het ook goed om realistisch te blijven, goed is goed.
En inderdaad, het verbrandde verf/kit tussen het staal krijg je er nooit tussenuit. Daarom is het zaak alles goed af strijken met nadenkit. Meer kan je niet doen denk ik...
Chassis laten dompelen is iets teveel (geld) van het goede. Aan de andere kant is het ook goed om realistisch te blijven, goed is goed.
Moderators: Mark Smeets