show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-06-2009 23:14 #784574 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ok, lijkt me duidelijk. Ik zal er bij mijn auto nog eens zeer kritisch naar moeten kijken hoor ik.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-06-2009 23:28 #784577 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
haha, ik ben inderdaad bang van wel ja.

als je chassisbalken op die hoogte al "wat"vertonen, zou je die open kunnen slijpen en er nieuwe moeren plaatsen, dan kun je het subframe gewoon met de luchttol loshalen:)

dat is echter iets wat ik met mijn roestvrije balkjes niet ga doen:D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-06-2009 23:31 #784578 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Mijn chassisbalken zijn ongeveer het enige dat hard is aan de auto. Zie mijn projecttopic... Ik kom bijna dagelijks nieuwe rotte plekken tegen. Het voordeel is dat ik plaatwerk lassen inmiddels aardig goed onder de knie heb :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-06-2009 07:45 #784592 door V300 register
Anjo, Het ziet er allemaal gewoonweg prachtig uit! Ik kan bijna niet geloven dat je het zover drijft...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-06-2009 12:51 #784606 door V300 register
Je kunt ook nog de bouten doorslijpen, daarna vlakslijpen, centeren en opboren en vervolgens een helicoil inzetten. Gegarandeerd goeie draad!

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2009 16:50 #784622 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
nee dat werkt ook niet, helicoil valt in dezelfde categorie als er m12 draad in tappen, je houd dan te weinig vlees over in de lasmoer om die bouten goed te borgen.

daarnaast weet jij ook dondersgoed wat een belasting dat subframe te verduren krijgt tijdens het driften, het moet gewoon deugdelijk en goed vast zitten en daarom blijft het er lekker onder hangen.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2009 21:59 #784657 door Anjo van den Akker
vandaag heb ik eerst de veerpoten ontdaan van veren en schokbrekers. daarna heb ik de draagarm ontdaan van de standaard rubbers. ging bijzonder makkelijk:

het rubbertje van de stabilisatorstang was binnen 2 seconden eruit met hulp van een grote schroevendraaier, en de grote draagarmrubbers met amper een minuut bewerken met het getoonde gereedschap en een bankschroef. je moet er echter wel voor zorgen dat de ruimte tussen de vlakken even opgevuld wordt, ik zag het hele spul na de eerste klap al wat verbuigen.

daarna heb ik lekker met m'n neus in de verf gehangen:+

ook de wielophangingdelen (draagarm, reactiestang, veerschotels) heb ik een vlugge lik verf gegeven dat is maar tijdelijk:+

ik heb op 't end ook nog de pedalbox en de rembekrachtiger even gespoten, maar die rembekrachtiger mag even opnieuw want ik maakte een foutje met de spuitbus, hangen nu een paar dikke druipers aan:D ach, het houd je bezig.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2009 09:23 #784695 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Oei, wat een roestbak. Kijk die naden en aanhechtingen en die bubbeltjes op de carrosserie................

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2009 09:27 #784697 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Grapje. Ziet er goed uit. En idd. veerpoten is meestal een koud klusje. Het enige wat tegen kan zitten is het verwijderen van de moer van de schokbreker.

Hoe ga je de veerpootschotel behandelen, want:
- bij veel beschermingsmiiddel kan er veel water en troep blijven hangen, waardoor veer gevaar loopt;
- bij weinig beschermingsmiddel loopt de schotel meer gevaar.

Ik zit te denken om iets te vulcaniseren (rubber/plastic) om het einde van de veer, zodat er geen water in kan lopen en dan de veerschotel wel glad maar mega-goed te behandelen.

Misschien bij voorbaat te versterken met een extra ring oid. aan de onderkant. Gezien het heftige bochten en drempelwerk.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2009 09:39 #784700 door Anjo van den Akker
de veer loopt geen gevaar, die is gepoedercoat:)

deze wielophanging hoeft het bij mij niet al te lang meer uit te houden, ben al wat anders van plan. for now heb ik de schotels uitgebreid schoongeborsteld, licht geschuurd, ontvet, in de primer gezet en mat zwart gespoten:)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC