- Berichten: 10
show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-03-2010 21:49 #824430
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ziet er idd. goed uit, dat groen voor dat lelijke bedrijfspand. De afwisseling van een boom met lage struiken en muurbegroeiing maakt het straatbeeld compleet. Mooie foto, idd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-03-2010 00:23 #824440
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
lelijke bedrijfspand? tis wel van Terberg he.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-03-2010 10:54 #824453
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Zo veel mooie bedrijfspanden zijn er niet hoor :] + ik wou dat het van mij was
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-03-2010 15:20 #824836
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Van Rijn was weer blij met me; een volle kofferbak aan te stralen en poedercoaten onderdelen, 51 stuks totaal:+
volgende week vrijdagmiddag het spruitstuk maar eens fixen.
volgende week vrijdagmiddag het spruitstuk maar eens fixen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 111
26-03-2010 17:54 #824842
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Dat gaat weer lekker, ben benieuwd hoe het spruitstuk er uit zal gaan zien maar dat komt vast weer helemaal goed!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-03-2010 23:25 #824871
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
ooh nee ik ga eerst het stalen spuitstuk voor de 2e maal oplappen
op de kwikshitfixit methode:+
na de elandrun ga ik met het rvs beginnen, de tijd werd iets te krap en aangezien het alleen een noisy effect heeft (de opspoeling van de turbo is ook iets minder maar ala) vond ik het nog niet boeiend genoeg om gelijk aan de gang te gaan
op de kwikshitfixit methode:+
na de elandrun ga ik met het rvs beginnen, de tijd werd iets te krap en aangezien het alleen een noisy effect heeft (de opspoeling van de turbo is ook iets minder maar ala) vond ik het nog niet boeiend genoeg om gelijk aan de gang te gaan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-03-2010 00:43 #824879
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Toch geen GunGum? :eek:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-03-2010 09:39 #824886
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
nee tuurlijk niet, even de MIG toorts er tegenaan terwijl de hele zut nog ingebouwd is
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-04-2010 17:00 #825544
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
zo, gistermiddag heb ik het spruitstuk gefixt; voor zover mogelijk dan.. runner 1 is 3/4 dicht, de andere kwart kan ik gewoon niet bij. jammer dan:D daarna nog even wezen scheuren en de cardanas om zeep geholpen:halo: vanmiddag die vervangen en gelijk wat boutjes nagetrokken her en der.
ook geconstateerd dat de achterbanden nu toch wel aardig aan vervanging toe zijn (31 januari had ik al nieuwe gemonteerd want waren toen advies voor de apk, in tussentijd amper 1000km mee gereden:+) maar dit weekend kunnen ze vast nog wel even mee (hint, hint)
nog een kleine olielekkage; dusdanig dat de blauwe rook de cabine in kwam, lekkage komt van het olieaanvoernippel op de turbo; morgen even naar kijken.
ook geconstateerd dat de achterbanden nu toch wel aardig aan vervanging toe zijn (31 januari had ik al nieuwe gemonteerd want waren toen advies voor de apk, in tussentijd amper 1000km mee gereden:+) maar dit weekend kunnen ze vast nog wel even mee (hint, hint)
nog een kleine olielekkage; dusdanig dat de blauwe rook de cabine in kwam, lekkage komt van het olieaanvoernippel op de turbo; morgen even naar kijken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-04-2010 20:15 #825684
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
nou; daar was ie dan! elandrun 2010.
bepakt en bezakt vertrokken naar lelystad met een gangetje van 95 over de snelweg (poging tot brandstof sparen); op de a12 onder utrecht ineens gestotter en een uitvallende motor... ff staan zoeken, niets gevonden en na enkele minuten weer gestart; perfect lopen. bevroren carb dus, opzich nog niet zo heel gek met het schuimfilter. trajectcontrole 80 in de 4 gereden en daarna met 140/150 richting lelystad; geen last meer van gehad.
de enige 3 die op dat moment aanwezig was; ik was er klokslag 9 uur en ging maar inschrijven, eerst de 2 saaie rondjes in caraven en daarna eens even spelen. ik probeerde het het eerste rondje zo beschaafd mogelijk te houden maar zelfs dat wilde al amper lukken. tijd was diskwalificatie. 2e rondje ging perfect! had een mooie tijd en tussendoor wat leuke drifts maar wederom een diskwalificatie; direct na de start was een onduidelijk stukje waar ik al burnend van 1 naar 2 links van een pylon ging ipv rechts; hier werd een verduidelijking in gemaakt door een official door er wat losse pylonnen naast te leggen zodat ik ook een geklokte tijd kon rijden.
dat werd inclusief een onbedoelde donut in z'n 2 (lekker rokuuuh!) en een pylon omver driften (5 strafseconden) 1:34; rondetijd van 1,29 dus.
4e keer spinde ik op precies hetzelfde stuk maar met de wat opgedroogde baan kon ik dit keer niet tijdens het spinnen de burn vasthouden in z'n 2...
5e rondje ging echt perfect; kon naar mijn mening heerlijk met de kont van de auto spelen en ik genoot met volle teugen; normaal valt er altijd wat over de auto te zeiken, in dit geval is het echter andersom, de auto stuurt, rijd, remt, drift etc helemaal perfect; enorm controleerbaar (tot op een zeker niveau) netjes uitgebalanceerd etc. wat zich tussen stuur en stoel bevind moet echter nog een hoop leren om de volle capaciteiten van de auto te benutten.
geen prijzen in de wacht gesleept; maar prijzen daar kwam ik niet voor:+ op de terugweg nog geen 10 minuten bij midland vandaan ineens een enorme partij rook in de binnenspiegel; eerste gedachte koppakking, koppeling in en het ding blijft perfect doorlopen en de rook is nagenoeg weg; ff verder proberen te rijden; weer rook.. auto aan de kant gezet, motorkap open en vrijwel direct vlam in de pan! als een bezetene naar de brandblusser gerend maar die kreeg ik niet onder de stoel vandaan; tegen beter weten in m'n longen in de strijd gegooid en wonder boven wonder de fik uitgekregen!
tijdens het uitroken van de olie heb ik eigenlijk continue zitten blazen en met een doek de olie van het uitlaatspruitstuk afgeveegd. toen het gevaar eindelijk geweken was op zoek naar de oorzaak. olietoevoernippel in de turbo bleek doormidden gescheurd; einde oefening dus.
toen eerst maar een minuut of 5 bij staan komen van de enorme schrik, ik ben in jaren niet zo erg geschrokken; de hele bouw van die auto en alle rekeningen aan m'n netvlies voorbij zien komen. toen de telefoon te hand gehad en uiteindelijk hulp gehad van Ronald, Mark, Irwin, Stefan en nog een paar gasten niet hier op het forum bekend. de 340T achter de dodge journey en op naar benschop! auto hier voor de deur gekwakt en ik moet nu even gaan overdenken hoe dit precies aangepakt gaat worden wat betreft nieuwe onderdelen; ik denk niet dat de turbo dit heel goed overleeft heeft ruim 25sec zonder smering en daarna verbrande olie.
nog een paar fototjes van mij al had ik helemaal geen zin om ze te maken vandaag:D
en het scheurijzer "gelukkig" weer voor de deur:
er is echter best veel beeld en film materiaal van die waggi wat zo spoedig mogelijk online gezet gaat worden naar ik begrepen heb, heb al wat filmpjes gezien; echt vet:w00t:
vwb die brandblusser; die gaat ASAP een vaste bevestiging krijgen onder handbereik; onder de bijrijdersstoel is dus geen goede locatie als het eropaan komt
bepakt en bezakt vertrokken naar lelystad met een gangetje van 95 over de snelweg (poging tot brandstof sparen); op de a12 onder utrecht ineens gestotter en een uitvallende motor... ff staan zoeken, niets gevonden en na enkele minuten weer gestart; perfect lopen. bevroren carb dus, opzich nog niet zo heel gek met het schuimfilter. trajectcontrole 80 in de 4 gereden en daarna met 140/150 richting lelystad; geen last meer van gehad.
de enige 3 die op dat moment aanwezig was; ik was er klokslag 9 uur en ging maar inschrijven, eerst de 2 saaie rondjes in caraven en daarna eens even spelen. ik probeerde het het eerste rondje zo beschaafd mogelijk te houden maar zelfs dat wilde al amper lukken. tijd was diskwalificatie. 2e rondje ging perfect! had een mooie tijd en tussendoor wat leuke drifts maar wederom een diskwalificatie; direct na de start was een onduidelijk stukje waar ik al burnend van 1 naar 2 links van een pylon ging ipv rechts; hier werd een verduidelijking in gemaakt door een official door er wat losse pylonnen naast te leggen zodat ik ook een geklokte tijd kon rijden.
dat werd inclusief een onbedoelde donut in z'n 2 (lekker rokuuuh!) en een pylon omver driften (5 strafseconden) 1:34; rondetijd van 1,29 dus.
4e keer spinde ik op precies hetzelfde stuk maar met de wat opgedroogde baan kon ik dit keer niet tijdens het spinnen de burn vasthouden in z'n 2...
5e rondje ging echt perfect; kon naar mijn mening heerlijk met de kont van de auto spelen en ik genoot met volle teugen; normaal valt er altijd wat over de auto te zeiken, in dit geval is het echter andersom, de auto stuurt, rijd, remt, drift etc helemaal perfect; enorm controleerbaar (tot op een zeker niveau) netjes uitgebalanceerd etc. wat zich tussen stuur en stoel bevind moet echter nog een hoop leren om de volle capaciteiten van de auto te benutten.
geen prijzen in de wacht gesleept; maar prijzen daar kwam ik niet voor:+ op de terugweg nog geen 10 minuten bij midland vandaan ineens een enorme partij rook in de binnenspiegel; eerste gedachte koppakking, koppeling in en het ding blijft perfect doorlopen en de rook is nagenoeg weg; ff verder proberen te rijden; weer rook.. auto aan de kant gezet, motorkap open en vrijwel direct vlam in de pan! als een bezetene naar de brandblusser gerend maar die kreeg ik niet onder de stoel vandaan; tegen beter weten in m'n longen in de strijd gegooid en wonder boven wonder de fik uitgekregen!
tijdens het uitroken van de olie heb ik eigenlijk continue zitten blazen en met een doek de olie van het uitlaatspruitstuk afgeveegd. toen het gevaar eindelijk geweken was op zoek naar de oorzaak. olietoevoernippel in de turbo bleek doormidden gescheurd; einde oefening dus.
toen eerst maar een minuut of 5 bij staan komen van de enorme schrik, ik ben in jaren niet zo erg geschrokken; de hele bouw van die auto en alle rekeningen aan m'n netvlies voorbij zien komen. toen de telefoon te hand gehad en uiteindelijk hulp gehad van Ronald, Mark, Irwin, Stefan en nog een paar gasten niet hier op het forum bekend. de 340T achter de dodge journey en op naar benschop! auto hier voor de deur gekwakt en ik moet nu even gaan overdenken hoe dit precies aangepakt gaat worden wat betreft nieuwe onderdelen; ik denk niet dat de turbo dit heel goed overleeft heeft ruim 25sec zonder smering en daarna verbrande olie.
nog een paar fototjes van mij al had ik helemaal geen zin om ze te maken vandaag:D
en het scheurijzer "gelukkig" weer voor de deur:
er is echter best veel beeld en film materiaal van die waggi wat zo spoedig mogelijk online gezet gaat worden naar ik begrepen heb, heb al wat filmpjes gezien; echt vet:w00t:
vwb die brandblusser; die gaat ASAP een vaste bevestiging krijgen onder handbereik; onder de bijrijdersstoel is dus geen goede locatie als het eropaan komt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets





