show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-05-2010 14:49 #829738 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Vaak helpt goed losrijden van zo'n ding al een heel eind met het opsporen/oplossen van problemen. Alles wat vastzit komt los en alles wat kapot is gaat kapotter en wordt zichtbaar.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-05-2010 14:54 #829739 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

Dendorssers;143968 schreef : Wat heb ik ooit gezegd Joost! Rijden moet je ermee doen en dan gaat vanzelf alles als een stuk beter en komen de echte problemen zo boven zonder te moeten zoeken!

Je hebt hem zo lang laten rusten en ik denk dat het echt goed is dat de motor nog gewoon is gebruikt wordt... Dat sluit niet uit dat er sommige problemen nog aanwezig zullen blijven...

Bij mijn auto zit ik op dit moment ook met problemen, maar vanwege tijdsgebrek kan ik er gewoon nu niet naar zoeken/kijken enz...
Over tijdsgebrek gesproken, ik heb de auto als sinds februari en heb nog steeds geen topic gemaakt! Wat een schande!
Nog 1 weekje, dan zijn mijn examens voorbij en komt er een gigantische update!


Je hebt gelijk Karsten! Meerderen hebben me gezegd dat ik er gewoon eerst eens mee moest gaan rijden, maar in eerste instantie zorgde dat voor alleen maar meer problemen :)
Nu hij weer zo goed als rijklaar is en er ook daadwerkelijk goed mee gereden wordt, kom ik er achter dat het inderdaad klopt "dat hij gewoon weer even moet rijden".

Overigens sta ik best open voor tips/meningen hoor, begrijp me niet verkeerd. Alleen is in mijn ogen "afwachten en zien wat er gebeurt" nu gewoon even de beste optie :)
Die tip m.b.t. die ATF-olie op de zuigers heeft trouwens flink geholpen, daar ben ik van overtuigd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2010 16:00 #832288 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost






Heb gelijk maar even een advertentie geplaatst.

Die plek op het dak is een beetje een vage plek voor roest, misschien dat het daar ooit al eens beschadigd is o.i.d.

In ieder geval zoek ik alvast het plaatwerk, kan ik over twee weken gelijk aan de slag! Heeft iemand ervaring met de paraventhoeken van www.euro-autoparts.com (nummers 9005321 en 9005322)? Ik ben vooral benieuwd naar de afmetingen van het horizontale stuk (kortom, hoe breed 'ie is).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-05-2010 21:29 #832324 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Joost, ik heb beide hoeken van artaparts en een middenstuk onderzijde van de paravan liggen. Heb je daar wat aan?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2010 11:33 #832370 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Ik denk het wel! Weet je hoe breed die hoeken zijn?

Ben je wel in NL trouwens?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-05-2010 18:41 #832418 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Ik ben in NL, die hoeken zijn helaas klein. Ik zal even kijken of ik de foto nog kan vinden.

edit: sjit, ik heb mijn verkeerde laptop hier en geen telefoonkabeltje... De hoeken gaan ongeveer 5cm omhoog vanaf het de onderrand van het raam. Ongeveer 25cm breed totaal.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-05-2010 19:58 #832566 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
PB!

Ondertussen ben ik ook alvast bezig met het prepareren van een ander neusje. Ideaal klusje voor 's avonds, tussen de examens door. ?n ontspanning ?n aan "het project" werken.
Zit een deukje aan de bovenrand + twee putjes. Geen noemenswaardige roest, alleen hier en daar een oppervlakkige kras die door het jarenlange liggen is gaan roesten. Kan ik mooi weer even verder met m'n plaatwerkskills.

Foto's volgen! Heb gisteravond vast de chroomlijstjes verwijderd (pokkewerk :wtf2:), vanavond even kijken of ik alle tectylrommel eraf kan krijgen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-05-2010 19:58 #832655 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Maak je PB box eens leeg. ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2010 20:31 #832664 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
:o

Anjo's schuld :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2010 17:51 #832728 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Net had ik even een minuutje over, dus ik dacht, ik pak die jalouzie er eens bij. Mijn vader opperde dat hij die wel even wilde vastkitten aan het raamrubber. Ik leg dat ding op de achterruit, maar de randen van die jalouzie raken het rubber niet eens? Hij ligt compleet "op" de ruit i.p.v. "om" de ruit...?

Vastkitten wordt 'm waarschijnlijk dus niet, tenzij je hem op de ruit gaat kitten. Maar of dat zo verstandig is..? Kan iemand die zo'n geval op de auto heeft eens een foto van de bevestigingen maken? Dan kan ik eens kijken of daar iets voor te regelen valt voor de mijne. Ik heb nl. geen bevestigingsmateriaal.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD