show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-05-2010 12:06 #829474
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Mooie bumpert!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
13-05-2010 12:46 #829481
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Dankje! Was wel een rotwerk om dat Volvo-stickertje te verwijderen. Uiteindelijk is het met veel boenen met wasbenzine gelukt :wtf2:
Ik heb nog ergens een foto van linksachter toen ik het achterlicht eraf had. Dan kun je "in" de auto kijken en dan moet er ruimte zijn tussen het plaatwerk van de kofferbak en de "buitenhuid" van de auto.
Aan de buitenkant is hij strak, maar als je in die ruimte kijkt zie je toch echt een naar binnen gevouwen buitenhuid... + als je aan de buitenkant gaat kloppen klinkt het overal hol, behalve op de plaats van die barstjes dus....
Even kijken hoe het zich houdt en of ik er wat aan ga doen. Als ik de zaak ga openbreken komt er waarschijnlijk een forse deuk tevoorschijn. Ik weet niet of ik dat moet gaan uitslijpen + nieuw inlassen of uitdeuken + plamuren of gewoon laten zitten zoals het nu is en afwachten tot de hele pruttel eraf valt.
Ik ben er nog niet uit. Eerst deze zomer de paravan maar eens, dan de raamranden van enkele portieren (heb al wat donorspul staan) en dan de voorschermen.
Overigens zag ik dat op de balken onder de auto op ??n plek het dubbel gelaste plaatwerk ietwat roest (even de coating eraf gekrabt). Voordat de zaak daar gaat wijken en rotten zet ik hem een keer op de burg en gaat de slijpschijf erop + nieuwe coating om gaten te voorkomen. Ga ik gelijk de bodemranden van de dorpels checken en evt. aanpakken.
Van een afstandje ziet hij er nog steeds hetzelfde uit, maar hij wordt toch echt steeds beter :+
Heb al een perfect neusje klaarliggen, ben er nog niet uit of ik de hele voorkant grijs laat of dat ik delen groen ga spuiten.
Ik heb nog ergens een foto van linksachter toen ik het achterlicht eraf had. Dan kun je "in" de auto kijken en dan moet er ruimte zijn tussen het plaatwerk van de kofferbak en de "buitenhuid" van de auto.
Aan de buitenkant is hij strak, maar als je in die ruimte kijkt zie je toch echt een naar binnen gevouwen buitenhuid... + als je aan de buitenkant gaat kloppen klinkt het overal hol, behalve op de plaats van die barstjes dus....
Even kijken hoe het zich houdt en of ik er wat aan ga doen. Als ik de zaak ga openbreken komt er waarschijnlijk een forse deuk tevoorschijn. Ik weet niet of ik dat moet gaan uitslijpen + nieuw inlassen of uitdeuken + plamuren of gewoon laten zitten zoals het nu is en afwachten tot de hele pruttel eraf valt.
Ik ben er nog niet uit. Eerst deze zomer de paravan maar eens, dan de raamranden van enkele portieren (heb al wat donorspul staan) en dan de voorschermen.
Overigens zag ik dat op de balken onder de auto op ??n plek het dubbel gelaste plaatwerk ietwat roest (even de coating eraf gekrabt). Voordat de zaak daar gaat wijken en rotten zet ik hem een keer op de burg en gaat de slijpschijf erop + nieuwe coating om gaten te voorkomen. Ga ik gelijk de bodemranden van de dorpels checken en evt. aanpakken.
Van een afstandje ziet hij er nog steeds hetzelfde uit, maar hij wordt toch echt steeds beter :+
Heb al een perfect neusje klaarliggen, ben er nog niet uit of ik de hele voorkant grijs laat of dat ik delen groen ga spuiten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-05-2010 15:00 #829558
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Dan wordt ie steeds grijzer:D.
Je kan wachten met spuiten natuurlijk totdat je 'm in 1x wil/kan laten groen spuiten. Dan spaar je ook weer 'n spuitbusje of wat uit..!
Je kan wachten met spuiten natuurlijk totdat je 'm in 1x wil/kan laten groen spuiten. Dan spaar je ook weer 'n spuitbusje of wat uit..!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 111
14-05-2010 16:41 #829566
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Een beetje WD 40 doet het ook heel goed om achtergebleven sticker lijm-resten te verwijderen Joost, mocht je nog eens voor zo'n klusje komen te staan.
Ik ben erg benieuwd hoe deze auto er over bijvoorbeeld een jaar bij zal staan!
Ik ben erg benieuwd hoe deze auto er over bijvoorbeeld een jaar bij zal staan!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
14-05-2010 20:39 #829591
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Tja, ik ook 
De paravan heeft nu prioriteit. De lak zit daar nog op de roest maar dat zal niet lang meer duren. Na mijn examens ga ik dit aanpakken.
Daarna zijn de dorpels (+ die ene balk aan de onderkant) aan de beurt; lasnaden eraf-/gladslijpen + de zaak goed behandelen en spuiten.
Als ik dat voor elkaar heb zijn de portieren aan de beurt; de onderzijden zijn knetterhard en echt roestvrij, maar aan de raamrandjes begin iets roest door te "schijnen". Als d?t ook klaar is, zitten we al in juli denk ik :+
Ik moet het laswerk in de motorruimte ook nog even netjes afwerken. Het lijstje blijft maar groeien
In ieder geval wil ik eerst die roest weg hebben voor ik er zaken als spatlappen/louvres/spoiler op ga maken. Tussen het opknappen door wil ik er ook nog een keertje mee naar een Volvo-specialist/sleuteldag met weinig aanmeldingen (waardoor de TC tijd heeft om er samen met mij eens goed naar te kijken) voor de motor. Vanmorgen had 'ie plotseling weer startkuren, heeft 'ie de afgelopen weken al niet meer gehad maar nu ineens wel weer.
Edit: + het ene piepgeluid wisselt het andere af, nu klinkt er weer ergens anders gegier dat meezingt met het toerental...

De paravan heeft nu prioriteit. De lak zit daar nog op de roest maar dat zal niet lang meer duren. Na mijn examens ga ik dit aanpakken.
Daarna zijn de dorpels (+ die ene balk aan de onderkant) aan de beurt; lasnaden eraf-/gladslijpen + de zaak goed behandelen en spuiten.
Als ik dat voor elkaar heb zijn de portieren aan de beurt; de onderzijden zijn knetterhard en echt roestvrij, maar aan de raamrandjes begin iets roest door te "schijnen". Als d?t ook klaar is, zitten we al in juli denk ik :+
Ik moet het laswerk in de motorruimte ook nog even netjes afwerken. Het lijstje blijft maar groeien

In ieder geval wil ik eerst die roest weg hebben voor ik er zaken als spatlappen/louvres/spoiler op ga maken. Tussen het opknappen door wil ik er ook nog een keertje mee naar een Volvo-specialist/sleuteldag met weinig aanmeldingen (waardoor de TC tijd heeft om er samen met mij eens goed naar te kijken) voor de motor. Vanmorgen had 'ie plotseling weer startkuren, heeft 'ie de afgelopen weken al niet meer gehad maar nu ineens wel weer.
Edit: + het ene piepgeluid wisselt het andere af, nu klinkt er weer ergens anders gegier dat meezingt met het toerental...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-05-2010 14:19 #829645
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Alle spanrollen en dynamo zijn helemaal in orde?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
15-05-2010 15:13 #829648
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Alle spanrollen? Er is er toch maar ??n?
Die is vervangen toen we de d-riem wisselden, lijkt me dat dat goed spul is..?
De v-snaren zijn nog altijd op spanning, als de dynamo te stroef draait waren ze allang geknapt. Maar hij rijdt nog steeds goed met daarbij een rotsvast verbruik, dus pas als er onderdelen sneuvelen ga ik goed zoeken.
Die is vervangen toen we de d-riem wisselden, lijkt me dat dat goed spul is..?
De v-snaren zijn nog altijd op spanning, als de dynamo te stroef draait waren ze allang geknapt. Maar hij rijdt nog steeds goed met daarbij een rotsvast verbruik, dus pas als er onderdelen sneuvelen ga ik goed zoeken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-05-2010 15:56 #829652
door V300 register
Joost, dat vind ik nou echt de domste uitspraak ooit he! Je maakt dus liever wat kapot, dat je dan weer moet gaan betalen om te herstellen, dan nu even simpelweg heel doelbewust te gaan zoeken...
Dat helpt toch echt niet hoor, niet voor je auto en op die manier al zeker niet voor je portemonnee, want als er iets kapot gaat, dan gaan er altijd meerdere stukken kapot en dan kost het gewoon wat!
Niet helemaal hoe ik het zou doen, maar... ik hoop dat je van die redenering af gaat zien eerlijk gezegd!
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
volvofiel;143880 schreef : dus pas als er onderdelen sneuvelen ga ik goed zoeken.
Joost, dat vind ik nou echt de domste uitspraak ooit he! Je maakt dus liever wat kapot, dat je dan weer moet gaan betalen om te herstellen, dan nu even simpelweg heel doelbewust te gaan zoeken...
Dat helpt toch echt niet hoor, niet voor je auto en op die manier al zeker niet voor je portemonnee, want als er iets kapot gaat, dan gaan er altijd meerdere stukken kapot en dan kost het gewoon wat!
Niet helemaal hoe ik het zou doen, maar... ik hoop dat je van die redenering af gaat zien eerlijk gezegd!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
17-05-2010 14:15 #829731
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Die uitspraak van mij moet iets genuanceerd worden. Je hebt het iets verkeerd opgevat 
Zolang het bij vage geluidjes blijft die komen en gaan en van willekeurige plaatsen lijken te komen, blijf ik bezig en kan ik zoeken tot ik een ons weeg. Dat schiet niet op.
Ik zou alles wel uit elkaar kunnen gaan trekken, maar waar is het begin en waar is het eind?
Ik bedoel(de) eigenlijk dat er iets concreters moet gebeuren voor ik kan merken/zien wat er aan de hand is
De wagen heeft nu in een week tijd 1.000 km gereden omdat de rode 850 even niet beschikbaar is, en het gierende, schelle gegil begint weg te trekken.
Misschien dat de waterpomp niet fris meer is. Misschien is de dynamo niet goed meer. Misschien is het blok niet goed meer. Wat kan ik er aan doen? Eindeloos naar de oorzaak gissen schiet niet op
Ik wacht af hoe de auto zich houdt. Misschien moet hij gewoon weer ingereden worden nu de zaak eindelijk een beetje op orde begint te komen. Het oliepeil is de afgelopen 3000 km nog geen millimeter gezakt. De eerste 2500 km heeft hij een halve liter verbruikt. De bougies gaan veel langer mee, hij start steeds sneller (met af en toe een uitzondering, vooral bij koude), hij trekt steeds beter en gelijkmatiger, hij trilt en schudt niet meer zoals een jaar terug, nadieselen is verleden tijd, misschien dat dit het begin is van een betrouwbare auto?
Geen zorgen, hij zal echt nog een keer nagelopen worden. Maar op het moment heb ik minder klachten dan een jaar geleden.
Die 1000 km's hebben hem goed gedaan, was ook vooral lange stukken 80km/h en 100km/h.
Edit: *even afkloppen* hopelijk zet deze trend zich voort

Zolang het bij vage geluidjes blijft die komen en gaan en van willekeurige plaatsen lijken te komen, blijf ik bezig en kan ik zoeken tot ik een ons weeg. Dat schiet niet op.
Ik zou alles wel uit elkaar kunnen gaan trekken, maar waar is het begin en waar is het eind?
Ik bedoel(de) eigenlijk dat er iets concreters moet gebeuren voor ik kan merken/zien wat er aan de hand is

De wagen heeft nu in een week tijd 1.000 km gereden omdat de rode 850 even niet beschikbaar is, en het gierende, schelle gegil begint weg te trekken.
Misschien dat de waterpomp niet fris meer is. Misschien is de dynamo niet goed meer. Misschien is het blok niet goed meer. Wat kan ik er aan doen? Eindeloos naar de oorzaak gissen schiet niet op

Ik wacht af hoe de auto zich houdt. Misschien moet hij gewoon weer ingereden worden nu de zaak eindelijk een beetje op orde begint te komen. Het oliepeil is de afgelopen 3000 km nog geen millimeter gezakt. De eerste 2500 km heeft hij een halve liter verbruikt. De bougies gaan veel langer mee, hij start steeds sneller (met af en toe een uitzondering, vooral bij koude), hij trekt steeds beter en gelijkmatiger, hij trilt en schudt niet meer zoals een jaar terug, nadieselen is verleden tijd, misschien dat dit het begin is van een betrouwbare auto?
Geen zorgen, hij zal echt nog een keer nagelopen worden. Maar op het moment heb ik minder klachten dan een jaar geleden.
Die 1000 km's hebben hem goed gedaan, was ook vooral lange stukken 80km/h en 100km/h.
Edit: *even afkloppen* hopelijk zet deze trend zich voort
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-05-2010 14:43 #829735
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Wat heb ik ooit gezegd Joost! Rijden moet je ermee doen en dan gaat vanzelf alles als een stuk beter en komen de echte problemen zo boven zonder te moeten zoeken!
Je hebt hem zo lang laten rusten en ik denk dat het echt goed is dat de motor nog gewoon is gebruikt wordt... Dat sluit niet uit dat er sommige problemen nog aanwezig zullen blijven...
Bij mijn auto zit ik op dit moment ook met problemen, maar vanwege tijdsgebrek kan ik er gewoon nu niet naar zoeken/kijken enz...
Over tijdsgebrek gesproken, ik heb de auto als sinds februari en heb nog steeds geen topic gemaakt! Wat een schande!
Nog 1 weekje, dan zijn mijn examens voorbij en komt er een gigantische update!
Je hebt hem zo lang laten rusten en ik denk dat het echt goed is dat de motor nog gewoon is gebruikt wordt... Dat sluit niet uit dat er sommige problemen nog aanwezig zullen blijven...
Bij mijn auto zit ik op dit moment ook met problemen, maar vanwege tijdsgebrek kan ik er gewoon nu niet naar zoeken/kijken enz...
Over tijdsgebrek gesproken, ik heb de auto als sinds februari en heb nog steeds geen topic gemaakt! Wat een schande!
Nog 1 weekje, dan zijn mijn examens voorbij en komt er een gigantische update!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets