- Berichten: 4
1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
En zijn de veerpootlagers nog te krijgen? Dan kan ik die meteen vervangen, 't kraakt al wat bij grote stuuruitslag.
Het wordt tijd dat de voorste schokbrekers eens vervangen worden namelijk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
wenselijkheid vervangen veerpootlagers (taatslagers); lijkt me wel
leverbaarheid; weet ik niet, hangt af van waar je het probeert, zoals gewoonlijk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
En die taatslager, zijn die makkelijk te vervangen of is er weer speciaal gereedschap voor nodig?
Verenklemmen heb ik.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
krikken onder de carterpan :nono: absoluut niet! gebruik het voorste subframe, dat gaat wel prima.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
En even een klein zijsprongetje dat er niks mee te maken heeft; welke intervallen hanteren jullie voor het verversen van olie en vervangen van de ontstekingsdelen etc.?
De olie en nieuwe ontsteking zitten er nu 6000 km in/op. Ontsteking vv in april, olie in juni. Ik denk dat ik in juni, als ik de auto in gebruik neem (kanniewachte :nono:) alles wel weer mag verversen/vervangen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
nb ik gebruik wel een kwaliteits "longlife" olie die dan volgens de verpakking nog lang niet op is..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;121331 schreef : Euhh... wat is "het voorste subframe"? Die balk onder de motor?
En even een klein zijsprongetje dat er niks mee te maken heeft; welke intervallen hanteren jullie voor het verversen van olie en vervangen van de ontstekingsdelen etc.?
De olie en nieuwe ontsteking zitten er nu 6000 km in/op. Ontsteking vv in april, olie in juni. Ik denk dat ik in juni, als ik de auto in gebruik neem (kanniewachte :nono:) alles wel weer mag verversen/vervangen?
Voordat je de auto dagelijks gaat gebruiken even een beurtje geven. Dan is ie weer lekker vers. Daarna 10-15.000 km ofzo.
Vooraan opkrikken kun je op de dwarsbalk van de motor doen, waar de stabilisatorstang aan vast zit, of je kunt de balk pakken waar het stuurhuis op zit.
Ik zou hem aan de dwarsbalk van de motor oppakken en de assteunen onder de balk van het stuurhuis zetten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
-
:yesyes:Jos360;121345 schreef : Vooraan opkrikken kun je op de dwarsbalk van de motor doen, waar de stabilisatorstang aan vast zit, of je kunt de balk pakken waar het stuurhuis op zit.
Ik zou hem aan de dwarsbalk van de motor oppakken en de assteunen onder de balk van het stuurhuis zetten.
Ik zou de assteunen onder de dwarsbalk plaatsen maar voor de wagen op te krikken zet ik em in de versnelling en op de handrem. :f
De taatslagers zijn bij mijn weten nog gewoon bij de dealer te krijgen.
Kijk gelijk even de toestand van de rest van de rubbers en dergelijken daarboven na...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.