show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2011 11:03 #861442 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Overijssel.. zit de hele week in de oude Gieterij van Stork. Tegenwoordig de huisvesting van het ROC van Twente en o.a. het STODT. Ben hier voor de kwalificatie van het nieuwe mechatronica voor de Worldskills die aan het einde van dit jaar in London worden gehouden. De jongens zijn inmiddels NL en Europees kampioen. En moeten nu mijn oude Worldskills opdracht doen en tenminste 85% van de score halen zodat ze naar London mogen. Ze zijn nu met opdracht 1 bezig.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2011 14:57 #861460 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Kijk, dat/dit is dan toch de betere kant van het land Kevin :)

Jammer dat Hengelo zo'n end weg is, anders had je nog even op de koffie kunnen komen.

Er komt nog wel een update aan; als het warmer wordt ga ik het plaatwerk "af" maken (chroom erop, stripjes erop etc.), het is nu nog te koud voor dat friemelwerk.

V??r de APK ga ik nog aan de gang met de voorwielophanging. Dat heeft toch wat meer prioriteit dan spuiten van het dak e.d.
Ik wil de veerpoten laten coaten, nieuwe, stuggere schokdempers monteren, stuur- en fuseekogels vervangen en nieuwe veerpootlagers. Het is er allemaal hard aan toe onderhand.
Er zitten nieuwe schokdempers in, maar dat zijn oliegevulde en de auto helt echt gigantisch over, zelfs met mijn rijstijl (ja, een beetje zelfbewust ben ik dan wel :p) moet ik de bochten nog rustig nemen. Het hoeft niet zo strak als de 850 van Stefan, maar ik zou het toch fijn vinden als ik in z'n drie 1/4 van de rotonde kan nemen i.p.v. in de ankers en met 1200 tpm in z'n 2 de bocht om :)

Misschien gelijk iets met de achterkant doen; die zakt iets door en omdat ik altijd met een berg rommel in de kofferbak en een minimaal halfvolle tank rondrijd ligt hij bij optrekken zowat op z'n gat.

Allemaal dingen die eigenlijk al op het lijstje stonden, maar wat sneller omhoog zijn geschoten nu ik er regelmatig mee rijd.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2011 15:24 #861462 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Als het je om het overhellen te doen is en niet een stuggere demping zou ik eerst een dikkere stabilisatorstang monteren. Dan hoef je je nieuwe dempers niet meteen weer te demonteren en je behoudt het veercomfort dat waarschijnlijk prima bij jouw rijstijl past.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2011 15:30 #861463 door 16673-dummy
Bedankt voor de tip! Het veercomfort vind ik inderdaad heerlijk en wil ik graag zo houden. Het zijn ook nieuwe schokbrekers.

Een dikkere stabistang, kan dat zomaar? Waar haal ik die vandaan? Ik heb nog de "oude" veerpoten, d.w.z. die ook op de latere 340's zitten.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2011 15:51 #861465 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Als je uberhaupt contact met hem krijgt kan "Classicswede" ofwel Dai je deze "anti-roll bar" leveren. Hij is vreselijk moeilijk te bereiken en het duurt wel even, maar hij levert wel altijd. Met jouw relatief zware auto kan een 25 mm exemplaar geen kwaad denk ik. Ik bemerkte al een flinke verbetering toen ik alleen deze stabi geplaatst had i.c.m. de oude dempers en veren.

Tegenwoordig neem ik alle rotondes gewoon in z'n 5 met 80 km/h... :+

Als je contact met hem opneemt en hij antwoord vraag hem dan meteen even waar mijn nieuwe "PU bushes" blijven... :+

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2011 17:36 #861474 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

Kevin;166867 schreef : Overijssel.. zit de hele week in de oude Gieterij van Stork. Tegenwoordig de huisvesting van het ROC van Twente en o.a. het STODT. Ben hier voor de kwalificatie van het nieuwe mechatronica voor de Worldskills die aan het einde van dit jaar in London worden gehouden. De jongens zijn inmiddels NL en Europees kampioen. En moeten nu mijn oude Worldskills opdracht doen en tenminste 85% van de score halen zodat ze naar London mogen. Ze zijn nu met opdracht 1 bezig.

Dan zit je niet ver van mij vandaan. Ps dat gebouw noemen ze in de volksmond de Glasbak. Van hoelaat tot hoelaat ben je daar?

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2011 17:55 #861475 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
We beginnen rond 8.30 tot om en nabij de 17.00 uur. Vrijdag korter, dan 's middag opruimen en "prijsuitreiking". We zitten achterin bij het STODT bij de werktuigbouwkunde. Frees en draaimachines.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2011 19:45 #861857 door 16673-dummy
Net de 345 gewassen en ik zag een beschadiging op m'n vers gespoten achterportier... balen! :snif:
Dat wordt z.s.m. de stootstrips erop, de beschadiging zit net op de vouw dus die kan ik er wel onder "moffelen".

Gelijk maar even een roestinspectie gedaan en ik ben tevreden; enkel de achterste wielkasten, waar ik al van op de hoogte was, verdienen aandacht.
Daar zit beginnende roest aan de (omgevouwen) rand. Eigenlijk heeft het geen naam, maar ik wil de 345 perfect hebben dus eerdaags maar eens een afspraak maken om er een nieuwe rand in te laten lassen. Mijn vader verklaarde me voor gek ("Wil je voor DAT kleine plekje een hele nieuwe rand inlassen??!"), maar ik wil geen gezeur dus het moet gewoon uitgeslepen worden. Heb ik er de komende 15 jaar geen omkijken meer naar.

Verder heb ik helemaal niets gevonden... bodem is nog steeds perfect

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-02-2011 18:06 #865123 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Tsss ik snap niet dat je deze velgen nu op de kop getikt hebt Joost! Winterwielen er nu alweer af, ok? dat tot daaraan toe, maar dit? :crazy1:

Even voor de lezers: Joost heeft zich deze velgen aangeschaft om ze op te knappen en onder de 345 te leggen. Maar zoals altijd, heeft dat opknappen bij Joost geen prioriteit en liggen ze er nu dus zo onder......

Aanschouw de verschrikking:

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2011 19:02 #865125 door 16673-dummy
En bedankt :D

Je ziet nu wel mijn mooie, glimmende, gelijkmatig afgesleten remschijven ;D

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC