show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-11-2010 19:01 #853168
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Waarom is de topictitel veranderd? :wtf2:
Nog even inhoudelijk: ik heb een setje winterbanden bemachtigd. Toch maar wel. Ze liggen op roestige velgen van een later type, ik weet nog niet of ik de banden laat omleggen op m'n standaard stalen GLS-velgen of dat ik wieldoppen over die roestige velgen doe. Kunnen daar wieldoppen overheen van een 340?
Nog even inhoudelijk: ik heb een setje winterbanden bemachtigd. Toch maar wel. Ze liggen op roestige velgen van een later type, ik weet nog niet of ik de banden laat omleggen op m'n standaard stalen GLS-velgen of dat ik wieldoppen over die roestige velgen doe. Kunnen daar wieldoppen overheen van een 340?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-11-2010 19:15 #853170
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Ja, daar kunnen wieldoppen overheen.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-11-2010 22:37 #853228
door 16673-dummy
Zo, de aflevering "uitlaat" was weer een avondvullend programma...
op de VKB had ik voor een tientje een goede "carburatiemiddendemper" op de kop getikt. Deze was afkomstig van een 343DLS, dus echt origineel B19 :+
Hij is compleet getectyleerd en zodoende zowat bronskleurig geworden. Deze uitlaat zit nog gemonteerd met twee busjes die op de demper gelast zitten, waar een bout in gedraaid wordt die tevens door de ophanging aan de torque-tube gaat. E?n van die boutjes was afgebroken dus er zat nog een stuk draad in een busje. Geprobeerd uit te boren, maar zelfs met 'heavy duty' gereedschap verscheen er niets dan een putje in die bout... ging niet lukken. Vervolgens werd het lasapparaat uit de kast getrokken om er een boutje o.i.d. op te lassen, zodoende kon het resterende stuk draad eruit worden gehaald... dus niet :wtf2:
Uiteindelijk heb ik het voor elkaar gekregen door met de ijzerzaag een plakje van het busje af te zagen, om het restant van de bout heen. Dit plakje kon ik er toen zo afdraaien... maar het stuk draad bleef zitten :flame:
Dus de sokkentang er maar weer bij, deze op het vrijgekomen stukje draad gezet en met veel pijn en moeite kreeg ik 'm los. De oorzaak: er was een verkeerde maat in gedraaid, dus die bout was compleet afgedraaid. Was vrij weinig meer van het draad over.
Gelukkig was 'ie ook veel te kort en zit er nog genoeg bruikbaar vlees in het resterende stuk van het busje dus ik kan de uitlaat zonder problemen onder de auto hangen. Morgenavond weliswaar
tjongejongejonge:uh-uhh:
Edit: ik ben trouwens benieuwd hoe 'ie morgen start, want het gaat vannacht vriezen en hij staat buiten... spannend, kijken of er verbetering is t.o.v. vorig jaar
op de VKB had ik voor een tientje een goede "carburatiemiddendemper" op de kop getikt. Deze was afkomstig van een 343DLS, dus echt origineel B19 :+
Hij is compleet getectyleerd en zodoende zowat bronskleurig geworden. Deze uitlaat zit nog gemonteerd met twee busjes die op de demper gelast zitten, waar een bout in gedraaid wordt die tevens door de ophanging aan de torque-tube gaat. E?n van die boutjes was afgebroken dus er zat nog een stuk draad in een busje. Geprobeerd uit te boren, maar zelfs met 'heavy duty' gereedschap verscheen er niets dan een putje in die bout... ging niet lukken. Vervolgens werd het lasapparaat uit de kast getrokken om er een boutje o.i.d. op te lassen, zodoende kon het resterende stuk draad eruit worden gehaald... dus niet :wtf2:
Uiteindelijk heb ik het voor elkaar gekregen door met de ijzerzaag een plakje van het busje af te zagen, om het restant van de bout heen. Dit plakje kon ik er toen zo afdraaien... maar het stuk draad bleef zitten :flame:
Dus de sokkentang er maar weer bij, deze op het vrijgekomen stukje draad gezet en met veel pijn en moeite kreeg ik 'm los. De oorzaak: er was een verkeerde maat in gedraaid, dus die bout was compleet afgedraaid. Was vrij weinig meer van het draad over.
Gelukkig was 'ie ook veel te kort en zit er nog genoeg bruikbaar vlees in het resterende stuk van het busje dus ik kan de uitlaat zonder problemen onder de auto hangen. Morgenavond weliswaar

tjongejongejonge:uh-uhh:
Edit: ik ben trouwens benieuwd hoe 'ie morgen start, want het gaat vannacht vriezen en hij staat buiten... spannend, kijken of er verbetering is t.o.v. vorig jaar

- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
20-11-2010 23:12 #853229
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Sommige dingen gaan helaas niet zonder slag of stoot, maar het gevoel is des te beter als je het dan uiteindelijk toch voor elkaar hebt!
Mwah die paar graadjes vorst, ik zeg; starten=lopen (en nee niet met de benenwagen
Succes met het monteren van de uitlaat.
Mwah die paar graadjes vorst, ik zeg; starten=lopen (en nee niet met de benenwagen

Succes met het monteren van de uitlaat.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-11-2010 13:55 #853250
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Mooi werk, Joost. Ik zou af en toe ff checken of het boutje nog vast zit. Ik hoop dat je er (krans) ringetjes bij op gemonteerd hebt.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-11-2010 21:52 #853317
door 16673-dummy
Was vanmorgen inderdaad 2 ? 3 seconden starten en lopen. Ik was wel benieuwd of hij al een teentje gas nodig had, maar ik denk dat dat pas nodig is als het echt serieus gaat vriezen. Voor nu is het nog genoeg om de choke helemaal uit te trekken.
De uitlaat zit er gelukkig onder, ging niet zonder slag of stoot maar het is gelukt. En die stilte nu.... heerlijk
Voorheen zat er een behoorlijke "vr??p" in (snappez-vous?
), evenals flinke resonantie. Maar nu niks meer. Gewoon stil. Stationair hoor ik 'm niet eens meer. Daarnaast trekt hij een stuk beter, want die oude uitlaat was echt kapot. De stukken kwamen eruit vallen, en hij klonk ook vrij leeg/hol van binnen. Hij is merkbaar sneller geworden 
Nu nog een setje 340-wieldoppen zien te vinden voor op m'n winterbanden, dan kunnen die er onder.
De uitlaat zit er gelukkig onder, ging niet zonder slag of stoot maar het is gelukt. En die stilte nu.... heerlijk

Voorheen zat er een behoorlijke "vr??p" in (snappez-vous?

Nu nog een setje 340-wieldoppen zien te vinden voor op m'n winterbanden, dan kunnen die er onder.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-11-2010 09:54 #853337
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
oke, is duidelijk. Veel plezier dan verder.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-11-2010 19:04 #853365
door 16673-dummy
Binnenkort krijg ik er nog veel meer plezier van.... op korte termijn moet ik 'm namelijk een weekje missen 
Waarom? Het begint met een s en eindigt op puitwerk. Het heeft betrekking op het frontje, beide voorschermen, beide voorportieren en een stukje van het portier rechtsachter.
Dan mag ik weer even sparen en komt de rest van de auto tegen de zomer aan de beurt, inclusief die weggeplamuurde deuk linksachter.
Woei

Waarom? Het begint met een s en eindigt op puitwerk. Het heeft betrekking op het frontje, beide voorschermen, beide voorportieren en een stukje van het portier rechtsachter.
Dan mag ik weer even sparen en komt de rest van de auto tegen de zomer aan de beurt, inclusief die weggeplamuurde deuk linksachter.
Woei

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-11-2010 17:40 #853853
door 16673-dummy
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-11-2010 18:03 #853861
door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Hi-res mag je sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. svp

Moderators: Mark Smeets