show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 360i 2.3 liter

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-08-2009 17:21 #793819 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360i 2.3 liter
Ik heb me tot nu toe 2x verbrand door eigenwijs te zijn en zonder overall te lassen. Het is niet leuk als de vellen aan je wang en armen hangen 2 of 3 dagen lang ;) Nu doe ik dus voortaan altijd een overall aan en laskap op. Ook dat wegkijken als je last is niet goed...

En inderdaad. Er is een groot verschil tussen opknappen en roest verbergen. Ik probeer zoveel mogelijk het eerste te doen ;)

edit: Heeft iemand trouwens problemen met mijn imagehost, www.xs.to ? Elke keer als ik op een foto klik voor vergroting duurt het zo lang voordat hij geladen is... Ik kan ze ook op tinypic.com zetten maar dan kan ik geen thumbnails posten, slechts grote foto's...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
14-08-2009 17:26 #793821 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Volvo 360i 2.3 liter

Jos360;116715 schreef : edit: Heeft iemand trouwens problemen met mijn imagehost, www.xs.to ? Elke keer als ik op een foto klik voor vergroting duurt het zo lang voordat hij geladen is... Ik kan ze ook op tinypic.com zetten maar dan kan ik geen thumbnails posten, slechts grote foto's...

Het laden duurt in elk geval langer dan dat ik geduld heb ;)

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-08-2009 17:37 #793824 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Volvo 360i 2.3 liter
Bedankt voor die uitleg Jos, dat wordt dus de binnenschermen ?n dorpels aanpakken.
Ik denk dat ik even wegkijk als de slijper in mijn verder zo strakke dorpels zakt... :D

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-08-2009 19:56 #793845 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 360i 2.3 liter

Jos360;116715 schreef : Ik heb me tot nu toe 2x verbrand door eigenwijs te zijn en zonder overall te lassen. Het is niet leuk als de vellen aan je wang en armen hangen 2 of 3 dagen lang ;) Nu doe ik dus voortaan altijd een overall aan en laskap op. Ook dat wegkijken als je last is niet goed...

En inderdaad. Er is een groot verschil tussen opknappen en roest verbergen. Ik probeer zoveel mogelijk het eerste te doen ;)

edit: Heeft iemand trouwens problemen met mijn imagehost, www.xs.to ? Elke keer als ik op een foto klik voor vergroting duurt het zo lang voordat hij geladen is... Ik kan ze ook op tinypic.com zetten maar dan kan ik geen thumbnails posten, slechts grote foto's...

Ik las meestal in mijn t-shirt. Soms moet je ff op tijd wegspringen. Een lashelm is essentieel. Twee keer fixe lasogen gehad en dat merk je meestal 's nachts. Slapen is er dan niet meer bij: het is alsof je hele ogen in de brand staan.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-08-2009 22:20 #793861 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 360i 2.3 liter
ik las ook meestal in m'n t-shirt en met een tuinbroek aan; std werkkleding van terberg. ik las echter hooguit een uurtje per keer als het moet en zo vaak komt het niet voor.

thuis heb ik lashandschoenen die tot m'n ellenbogen komen en draag ik een longsleeve t-shirt.

je moet gigantisch rekening houden met de ultraviolette straling die het laslicht heeft, laslicht en warmte is net even wat heftiger als een middagje bakken aan het strand!!

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-08-2009 22:24 #793863 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 360i 2.3 liter
Wellicht moet ik dan toch zonnebrandcreme smeren. Dat is ook beter tegen een droge huid, welke ik vaak door het lassen krijg.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-08-2009 22:26 #793866 door V300 register
Van lassen word je niet bruin, je verbrand alleen. En huidkanker is ook geen lolletje, dus je kunt beter je armen en handen bedekken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-08-2009 14:10 #793903 door V300 register
Het zit weer niet mee... De kriksteun kreeg in onmogelijk gelast dus ik heb weer een stuk van mijn gisteren-gelaste plaat er uit moeten slijpen... Het zit nu gelukkig weer vast, maar wat een werk zeg, zo'n dorpel goed ontroesten...

Morgen foto's. Ik ben dadelijk weg tot morgen...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-08-2009 19:48 #793946 door V300 register
Jos, heb je een automatische laskap of gewoon zo'n ondoorzichtige zwarte glasplaat?

Heb destijds bij de cursus bij Rustbuster heel fijn gewerkt met een automatische kap. Je kunt die o.a. kopen bij van Craenenbroek (in verschillende uitvoeringen, ik had de versie met verwisselbare glaasjes)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-08-2009 14:33 #793989 door V300 register
Ik heb een gewone, 20 jaar oude, laskap met zo'n zwarte glasplaat er in. Ik heb ook regelmatig met zo'n automatische kap gewerkt en dat is toch wel heel fijn inderdaad. Vooral dat je 2 handen vrij hebt tijdens het werk. Als ik een nieuw plaatje op een lastige plaats in wil lassen moet ik al met 1 hand de tang vasthouden en dan de lastoorts. Dan kun je al niets meer zien.
Automatische kap is alleen wel duur en heeft nooit mijn prioriteit gehad. Ook al is het erg nuttig.

Updates van gisteren. Ik ben vandaag nog niet in de schuur geweest omdat ik van een brakke ochtend aan het genieten ben... Gisteren tot 6 uur weggeweest...

Kriksteun in de zinkprimer tussen de 2 platen. Links en rechts heb ik daarna van voor naar achter vastgelast zodat er ook absoluut geen vuil meer tussen kan komen. Zo zou het goed moeten zijn dus.

Omdat ik te snel was met een nieuwe plaat er in lassen had ik geen ruimte meer om de kriksteun goed aan de bodemplaat te lassen. Ik bakte alleen maar gaten in de plaat en dat is niet echt de bedoeling... Dus maar weer vlug een stuk uitgeslepen (zo scheef als het kan, maargoed...) en de kriksteun vastgelast. Toen weer een nieuw plaatje geknipt en vastgehecht aan de oude plaat en de kriksteun:

En rondom afgelast zodat hij echt goed vast zit. Ik kan nu de auto volledig opkrikken terwijl er niet eens een dorpel aan zit! Hij zit echt goed vast dus.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC