show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 360i 2.3 liter

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-08-2009 00:50 #793763 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360i 2.3 liter

AvdAkker;116652 schreef : hij gaat weer lekker Jos, eigenlijk is het gewoon zonde dat je naar amerika moet we zien je veel liever hier mee bezig!!

Vertel mij wat... Ik ga heel graag, maar dit zou het enige zijn waarvoor ik thuis zou blijven :lol:Nee, ik kom volgend jaar gewoon terug, eerst eens een jaartje iets anders aan mijn hoofd!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-08-2009 01:02 #793764 door V300 register
In mijn zoektocht door oude foto's vond ik ook nog een foto van mijn eerste 360. Een werkelijke beauty al zeg ik het zelf. Hier staat hij op het circuit van Zandvoort.
Enkele aanpassingen:

-Voorbalk weggehaald en een klein kokertje van links naar rechts er onder
-Koplampen weg
-Bumper ingedeukt voor extra lucht in de radiateur
-Gat in de motorkap voor lucht direct op het open luchtfilter
-Elektrische fan met de draaiknop van de verlichting als schakelaar (2 standen)
-Kuipstoel links + 4 puntsgordel
-Rolkooi achterin
-13 inch wielen met platte slicks voor snelle acceleratie (op deze foto nog straatbanden, want nat circuit...)
-Oranje wuppie op de motorkap!

Volgens kenteken was dit trouwens een GLT. Niets meer van te zien... Het enige dat daar nog van te zien was, was de rechterstoel en de volledige klokkenset.
(foto klikbaar)
[img

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-08-2009 13:22 #793793 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Volvo 360i 2.3 liter
Mooi werk weer!

Hoe ver lopen de dorpels door de voorste wielkast in? Zou je daar een foto van kunnen maken? Ik heb aan beide zeiden beginnende roest op de aanhechting van de dorpel met het binnenscherm en op 1 dorpel t.p.v. de aanhechting van de bodemplaat. (rond een van de ontwateringsgaatjes.
Als ik voor 100 euro 2 dorpels koop zitten ze er straks voor nog eens 100 euro netjes onder en is de binnendorpel ook meteen goed aangepakt. Dat doe ik liever dan alleen die kleine plekjes laten herstellen voor iets minder geld...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-08-2009 14:12 #793795 door V300 register

Bodejodel;116689 schreef : Mooi werk weer!

Hoe ver lopen de dorpels door de voorste wielkast in? Zou je daar een foto van kunnen maken? Ik heb aan beide zeiden beginnende roest op de aanhechting van de dorpel met het binnenscherm en op 1 dorpel t.p.v. de aanhechting van de bodemplaat. (rond een van de ontwateringsgaatjes.
Als ik voor 100 euro 2 dorpels koop zitten ze er straks voor nog eens 100 euro netjes onder en is de binnendorpel ook meteen goed aangepakt. Dat doe ik liever dan alleen die kleine plekjes laten herstellen voor iets minder geld...

daar heb ik foto's van. De dorpel loopt niet door in de wielkast, de dorpel staat bovenop de wielkast! Het is het binnenscherm bij jouw waarschijnlijk dat roestig is. Ik zal het zo goed mogelijk proberen weer te geven, maar ik heb hem er al helemaal af dus ik kijk even tussen mijn foto's
Over 10 minuten heb ik een fotoverslag voor je + updates van vandaag :+

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-08-2009 14:30 #793796 door V300 register
Speciaal voor Jeroen en andere lassers, de eerste 2 foto's van de dorpel. Ik heb helaas nog geen goede foto kunnen vinden omdat ik nu alles er uit geslepen heb. Ik moet het dus doen met foto's die ik toevallig al eerder gemaakt heb...

Je ziet hier de diverse platen die ik in paint getekend heb. Zo zie je waar ze zitten, ik zal ook nog een paint toevoegen met een bovenaanzicht zodat je nog duidelijker ziet hoe het zit.
Ik heb er uitleg bij geplaatst:
[img

Plaatje met de hele dorpel ingetekend terwijl hij er nog op zit. Helaas net niet het goede stuk op de foto maar een betere foto heb ik niet...
[img

Zo moet je het zien, als je nog andere dingen wilt weten, vraag het dan of open een topic speciaal voor het lassen van de dorpels. Ik post wel foto's zoveel ik kan (dit is sowieso wel nuttig voor de rest van de club denk ik).

Dan nog even de update van vandaag. Ik ben al de hele dag met die dorpel bezig. Het is rotter dan ik dacht. De vorige eigenaar heeft al eens een overzetkoker geplaatst maar is daarbij vergeten dat je oude roest weg moet halen. Oftewel, hij heeft de koker over de roestige plaat heen gezet, vastgelast en plamuur er over zodat je het niet ziet. Resultaat: 3 lagen roestige plaat onder de goede plaat, waar ik werkelijk ALLES uit kan slijp en een volledige binnenplaat zo'n beetje nieuw moet maken. Maargoed, dat houd het spannend. Ik hoop dat het rechts beter is dan links iig.

Foto's van de oude lasjes aan de kriksteun en hechtrand:
[img

[img

Weinig moeite gedaan om af te slijpen ook, het zit er gewoon ruw en roestig op. Ik kon deze plaat met een nijptang trouwens zo lostrekken en de halve binnenplaat kwam mee omdat het doorgerot was.

Alles er uit geslepen en daarmee ook mijn eigen laswerk uitgeslepen. Omdat ik er nu goed bij kan heb ik de mogelijkheid om het van binnenuit nog netter te maken dan eerst, en die mogelijkheid grijp ik dan ook aan. Zo komt het er beter uit te zien en beter vast te zitten:
[img

Stuk binnenplaat dat er uit komt. Van onderaf helemaal losgeroest van de dorpelrand:
[img

Nieuwe plaat aan de binnenkant. Deze moet ik aan de onderkant nog vastzetten maar eerst zet ik de kriksteun goed vast, want daar moet nog een nieuwe aanhechtingsrand aan.
[img

Dadelijk verder. Eerst even een boterhammetje eten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-08-2009 14:39 #793797 door V300 register
Thanks for the info! Goed verslag.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-08-2009 16:40 #793813 door V300 register
Zeker!

Andere vraag... las je alles met dezelfde draaddikte? welke?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-08-2009 16:55 #793814 door V300 register
Ik las alles met 0.8mm draad. Alles met een luchtgekoeld mig/mag apparaatje. Wel een redelijk professioneel ding trouwens. Ik ga even de volgende update bij elkaar rapen...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-08-2009 17:09 #793816 door V300 register
Weer verder gegaan met de dorpel kaal maken. Hij is nu bijna kaal genoeg om de nieuwe dorpel er op te lassen. Ik heb de hele kriksteun kaal gemaakt, zodat ik hem volledig aan de bodem vast kan maken. Hij zit namelijk origineel los van de bodem maar daar komt dus veel vuil tussen waardoor hij gaat roesten. Dat wil ik voorkomen. Foto's:

Kale kriksteun
[img

Open gewrikt, maar ik kan er niet tussen met schuurpapier...
[img

Dus maar Fertan er tussen en als dat droog is zinkprimer
[img

Dubbele plaat waar ik het eerder over gehad. Gewoon over de roestige balk heen, want al het vuil ligt er gewoon los tussen. Ook slecht behandeld want het is meteen aangeroest.
[img

Foto van het vuil er tussen
[img

De plaat waar de gordelrol aan vast zit is ook doorgeroest. Die ga ik goed lassen want dit is denk ik niet goed voor de stevigheid/veiligheid!
[img

En wat komt er onder de dubbele dorpelplaat en laag plamuur vandaan? Juist, de originele dorpel, in de originele bodyschutz en in de originele kleur. Gewoon onbehandeld een plaat er over gelast/geplamuurd dus...

[img

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
14-08-2009 17:17 #793818 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Volvo 360i 2.3 liter
Dit is dus waar we het in een ander topic over hadden.. mensen denken dat ze de auto opknappen, maar ze verbergen de roest alleen maar!

Goed dat jij het wel netjes oplost, zo heb je er straks jaren plezier van!

Op deze manier ben je wel lekker bruin van het lassen he Jos :D

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC