show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 360i 2.3 liter

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-09-2010 19:59 #849131 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360i 2.3 liter
Hou me tegoed,

volgens mij heb ik nog twee goede achter kriksteunen liggen. Ik heb voor mijn sport 360 volledig andere kriksteunen gemaakt.

Morgen ga ik voor je kijken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-09-2010 17:23 #849386 door V300 register
Progressie. Nu even beide assen kaal maken en alles naar de coater brengen. Dan is die rommel vast uit de schuur weg en kan het netjes gesorteerd worden en aan de kant gezet worden.
Binnenkort even een complete inventarisatie van mijn onderdelen maken en weggooien wat weg kan en te koop zetten wat ik niet meer nodig heb... Ik begin onderhand te veel V300 zooi te krijgen hier :p

Anjo, die kappen die jij gebruikt om veerpoten te laten poedercoaten, zou ik die eens mogen lenen?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-09-2010 20:56 #849400 door V300 register
De complete voorwielophanging is nu kaal, klaar voor het stralen. Beide voordempers waren compleet op, die kunnen dus de kliko in.
2 bouten van het subframe zijn in de koker afgebroken, gvd, dat moet ik nog eens goed gaan bekijken hoe ik dat doe. Loctite+roest gaat blijkbaar niet goed samen....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-09-2010 23:33 #849416 door V300 register
He, jij doet wat ik ook van plan ben :)
Kan die stuurstang ook gedaan worden? Die boven het subframe

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-09-2010 23:43 #849419 door V300 register
Stuurhuis? Die moet ik nog bekijken. Voorlopig wilde ik die gewoon spuiten maar misschien kan het ook wel uit elkaar allemaal. Als ik ergens een beter stuurhuis kan kopen doe ik het ook want deze is ook maar zozo.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-09-2010 09:41 #849437 door V300 register
ik heb nog een onbekrachtigd stuurhuis liggen voor je, evt.

Weet er niks van (zelfs niet of het 340 of 360 is) maar het komt bij Jeroen (bodejodel) vandaan en die heeft vooral 360 spullen.
Voelt wel stevig, btw.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2010 16:08 #849476 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Volvo 360i 2.3 liter
Dat zou ook zomaar een 340 stuurhuis kunnen zijn wat ik samen met een hele bult andere 340 en 360 onderdelen van iemand heb overgenomen...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-10-2010 00:03 #850180 door V300 register
Ik heb ontzettend veel vordering maar geen zin meer om een hoop foto's te maken. 1 fototje dus van de nieuwe kriksteun. Zit slechts gehecht en nog enkele plaat maar het is een begin. De oude kriksteun was z? slecht dat ik besloten heb alles nieuw te maken behalve het gezette krik-inhaak-punt zelf zoals je op de foto ziet.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-10-2010 07:58 #850193 door V300 register

Jos360;157705 schreef : De oude kriksteun was z? slecht dat ik besloten heb alles nieuw te maken behalve het gezette krik-inhaak-punt zelf zoals je op de foto ziet.

Even een domme vraag, waarom alles nieuw behalve het inhaakpunt? :S Het ziet er zo niet uit (ik weet het, lak mist) en je hebt weer een stuk roestend metaal op een vers stuk staal. Op de laspunten gaat het naar mijn idee zo weer roesten/rotten. Met een bankschroef of een blokje hout en een beetje creativiteit heb je die zo nagemaakt. Aan dat laatste geen gebrek zie ik :y:, dus er moet een andere reden zijn. (ik leer graag ;) )

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-02-2011 19:30 #865997 door V300 register
Ik heb het topic lang niet meer geupdate en dat heeft een reden. Ik heb tot mijn grote spijt een hele slechte mededeling over deze auto:
Er is met het werken aan de auto een ongeluk gebeurd.
Als kale carrosserie stond de auto op bokken op werkhoogte. In de schuur waar ik werk wordt aan meerdere auto's gewerkt en toen ik er niet was is 1 van de bokken omgestoten.
De auto is van een meter of anderhalf naar beneden gepleurd onder andere met het dak tegen een werkbank aan. De schade was dusdanig groot dat het repareren eigenlijk niet meer te doen was. Oa. het zijscherm en het dak en de b-stijl waren beschadigd.
Ik ben er behoorlijk kapot van maar ik heb me er inmiddels overheen gezet, het is al een hele tijd geleden dat het gebeurd is.

Omdat er al heel veel nieuw plaatwerk in zat heb ik besloten de stukken die niet beschadigd waren te gebruiken voor de 343 die wel op veel plekken rot is. Zo heb ik een groot deel van de bodemplaat, dorpels en wielranden en voorfront kunnen hergebruiken, maar de blauwe 360 is niet meer.

Ik baal er ontzettend van dat ik het niet af kan maken maar ik kan in ieder geval verder gaan met de BB, dat is nog iets.

:snif:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC