show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 360i 2.3 liter

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-08-2009 20:05 #792758 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360i 2.3 liter

Volvo Jan;115610 schreef : Verbaasd me niks. :D

in combinatie met zijdeglans zwart ipv hooggans en gebroken wit ipv spierwit, best leuk.

:yesyes:

Wij verschillen van mening denk ik ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2009 21:25 #792771 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 360i 2.3 liter
Word een unieke en herkenbare auto.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-08-2009 14:37 #792839 door V300 register
Ik ben bezig geweest om de nieuwe slotplaat in de oude achterklep te maken. Hier is een duidelijk voorbeeld dat het bij mij ook niet altijd goed gaat, en dat ik ook flinke fouten kan maken (die ik overigens nooit fotografeer, zodat ik professioneler overkom :D )

Ik heb de slotplaat dus gemaakt, netjes afgetekend, geboord, gesneden etc en zo zag het er uit. Erg mooi al zeg ik het zelf.

Vervolgens de achterklep gedemonteerd en de achterruit er uit gepakt zodat ik die in ieder geval niet kan gaan beschadigen.
Netjes afgetekend en beginnen met slijpen, passen, hechten en aflassen.

Daarna even geprobeerd om het slot te passen en ik kreeg dat stangetje maar niet op zijn plaats. Even dacht ik nog aan Anjo die ook flink gebogen heeft aan dat stangetje om het op zijn plaats te krijgen voordat ik zag wat er werkelijk aan de hand was.
De doorgewinterde 300-sleutelaar heeft het vast allang gezien.
---> Het plaatje zit er verkeerd om in... <--- (selecteer tekst)

Toen maar weer uitgeslepen en een nieuw plaatje gemaakt. Wel makkelijk want ik kon de maat makkelijk overnemen van het oude plaatje en nu is hij dus wel wat netter dan de 1ste poging.

Deze keer heb ik wel 1mm plaat gepakt ipv de .75mm de vorige keer. Ik merkte dat het erg moeilijk lasbaar is met die dunne plaat.
Gecenterd, klaar voor het boren.

Ook wat netter afgemeten en uitgeslepen vind ik zelf. 1x ben ik uitgeschoten met de slijptol maar dat heb ik dichtgelast zoals je linksonder op het plaatje ziet. Daar zie je dadelijk niets meer van.
Ik heb hem na het hechten direct afgelast. Echt een wereld van verschil met die 1mm plaat, dan kan je pas echt netjes lassen.

Bijna afgelast rondom, ik ging dit bericht maar even typen omdat ik het wilde passen en dus even af moet laten koelen. Dadelijk nog een update als het allemaal klaar is.

Ook kwam ik op een puntlas van de achterruitaanhechtingsrand (4x woordwaarde) weer een roestplek tegen, zoals je die bij een 300-serie op ontzettend veel puntlassen ziet:

Puntje van aandacht voor iedereen die ooit zijn ramen er uit pakt, check alle puntlassen goed!!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-08-2009 15:39 #792848 door V300 register
Update 2 van vandaag:
De slotplaat is klaar en helemaal goedgekeurd. Hij sluit goed af en de kofferklep hangt mooi op de juiste hoogte. Als de rubbers er aan zitten valt hij uiterst links en uiterst rechts ook goed. Bijkomend voordeel is dat zonder achterruit de gasveren de klep wel omhoog houden. Erg handig dat ik er niet elke keer een stok in hoef te zetten!

Mooi plaatje van de mk2 achterruit perfect passend in een mk3 auto. Precies zoals ik het wilde!

Verder heb ik de paravan nog even glad geslepen. Nu alleen nog een plaatje onderin lassen ter afdichting en een flinke scheur dichtmaken die ik door mijn eigen lompe fout er in heb gemaakt. Ik ben er al mee begonnen en dat gaat opzich goed. Helaas is daar nog wel wat extra plamuur voor nodig, maargoed, dat mag de pret niet drukken.

Grote scheur, rechts zie je dat ik al een stuk dichtgemaakt heb van +- 5cm, nu nog 10 cm te gaan en het is helemaal dicht.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-08-2009 16:40 #792872 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 360i 2.3 liter
ja ik vond dat slotplaatje er al zo vreemd uitzien, wel grappig dit maarja kan gebeuren:) ziet er weer erg netjes uit jos.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-08-2009 17:09 #792882 door V300 register
Aangezien ik zoveel mogelijk probeer om het originele uiterlijk te behouden heb ik links ook even een nieuw onderplaatje gemaakt. Die was rot bij deze auto dus heb ik er in zijn geheel uit moeten slijpen. Daardoor kijk je door de kier van het voorscherm de paravan in en dat wil ik niet. Daarom maar even een hoekje gezet en gelast:

Helaas kan ik met de schuurtol niet in die hoek dus de lasjes gladslijpen gaat niet... Maargoed, daar komt het voorscherm volledig over dus je ziet er niets van.

Ook de aansluiting met de regengoot heb ik dicht gemaakt want ik zou niet willen dat er water in de paravan komt te staan.
Je ziet het niet goed op de foto maar ga er maar van uit dat hij dicht is ;)

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2009 00:20 #792931 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Volvo 360i 2.3 liter
Mooi werk!

Op die achterklep kun je mooi die strepen zoals een Golf GTI MK1 heeft namaken! Als ik het me goed herrinner is zoiets ool origineel op een V300 te krijgen geweest?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-08-2009 00:25 #792932 door V300 register
Die eens een voorbeeld, ik weet niet wat je bedoelt.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
09-08-2009 10:02 #792938 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Volvo 360i 2.3 liter
er is een foto uit een folder van een rode 343 met zwarte stripping op de achterklep (tussen de achterruit en de D-stijl), maar ik vind de foto niet....

EDIT: na een half uur zoeken geef ik het op ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-08-2009 12:15 #792956 door V300 register
Oh, die strepen. Die ken ik wel ja, maar ik weet nog niet echt of ik dat wel mooi vind.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC