show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 360i 2.3 liter

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-08-2009 13:46 #793285 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360i 2.3 liter
Ik denk dat ik ook mijn set rubbers bijna helemaal compleet heb nu. Dan kan alles vers in de auto en ziet het er weer als nieuw uit:

-Deur- motorkap- kofferklep rubbers van Anjo Nieuw
-Nieuwe raamgeleidingsrubbers Nieuw
-Deurgreeprubbers NOS
-Afstrijkrubbers NOS
-Voorruit- en achterruitrubber z?nder sierlijst NOS

Nu alleen nog een kofferklepsluitingsrubber en klapraamrubbers.

En net even gebeld, morgen komen de dorpels binnen, ik ben nu bezig met alles spuitklaar maken. Schuren, laatste resten spullen verwijderen (sloten etc.) Stickers verwijderen, plamuren en meegespoten spullen monteren (bumpertrompetjes, deuren, etc.)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-08-2009 21:32 #793528 door V300 register
De batterij van mijn telefoon is leeg, dus foto's heb ik niet.

De update van vandaag: Hij staat volledig in de plamuur, en is bijna helemaal strak. Morgen nog even het laatste beetje schuren en dan kan de spuitplamuur er op.
Ook de dorpels heb ik binnen, de linkse dorpel heb ik er al helemaal uitgeslepen. Wat een roest komt er nog uit die binnenplaat dat je niet ziet zeg... Bijna de hele onderkant van de binnenplaat is gewoon weg.

Ik heb ook een schuurmachine gekocht, dus ik kan hem behoorlijk vlot helemaal schuren nu.
Hij gaat trouwens niet meer naar de spuiter voordat ik naar Amerika ga. Er staat hier nog een auto die gespoten moet worden en dan kunnen ze tegelijk, die andere is nog niet klaar...

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2009 21:40 #793529 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 360i 2.3 liter
Spuitplamuur kan snel hard worden, dus doe het zo efficient (glad mogelijk) anders moet je heeeeel lang en steeeeevig schuren. Het is wel een sterk goedje.

Succes er mee.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-08-2009 21:40 #793530 door V300 register
Gaat goed komen Erik, het komt altijd goed :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-08-2009 18:14 #793649 door V300 register
De afstrijkrubbers zijn binnen. Mooi in de originele Volvo verpakking, die kunnen de schuur in voor een jaartje.

Ik heb de laatste dingen gedemonteerd en nog wat plaat uit de auto gesneden waar potenti?le roest achter zat :+
Ook staat de auto in de plamuur en het is echt netjes geworden, ik ben er ontzettend blij mee! Ik heb nog geen foto's van vandaag maar die van gisteren laat ik vast zien:
Tankdop er uit gehaald. Wat zit dat ding vast zeg, erg klote om er uit te pakken.
[img

Antenne er uit: Wat een raar gat, daar hebben ze in Born ook niet zo nauw naar gekeken volgens mij...
[img

Dorpel er ruw uitgepakt, dadelijk ga ik de randen er netjes uithalen. De binnenplaat is onderop zowat helemaal losgeroest van de buitenplaat.
[img

[img

Nieuwe dorpel er overheen gehouden. Past ook erg goed! :
[img

De hoek in het achterscherm vast in de plamuur gezet, zodat die als eerste hard word en van daaruit verder gewerkt kan worden, zo krijg je de originele vorm weer perfect terug:
[img

De rest, nu nog schuren (is inmiddels ook gebeurd):
[img

Dit krijg je als je een stootstrip weghaalt waar ooit tegenaan gebutst is:
[img

Dadelijk verder met de dorpels en nog wat laatste schuurwerkjes doen.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2009 20:33 #793668 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 360i 2.3 liter
Mooi om te zien weer.

Als ik dit zo zie, vrees ik voor wat ik zal tegenkomen bij de 343 komende maanden. Het lasapparaat zal overuren maken denk ik...

Die dorpel heb je van Artaparts? Ohja, en kun je de 22e dat paravanhoekje meebrengen? Scheelt alweer verzendkosten :+

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-08-2009 20:41 #793671 door V300 register
Neem ik mee inderdaad. Deze dorpel komt van euro-autoparts.nl, maar de volgende keer bestel ik gewoon bij Artaparts. Op de site van euro-... staat dat ze elke week 2 keer bestelde goederen geleverd krijgen, en daarna nog 1 dag duurt tot verzending.
Ik heb 1 aug de dorpels besteld, en gisteren 12 aug pas gekregen...
Bij Artaparts kreeg ik de spullen 2 dagen na bestelling. Voor die paar euro dat Artaparts duurder is bestel ik dan dus liever daar. Ze leveren exact hetzelfde spul trouwens.

Ik vind dit trouwens erg leuk werk om te doen, dat lassen. Dus bij die 343 zul je er waarschijnlijk ook wel lol in krijgen :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-08-2009 21:46 #793703 door V300 register
Spuitplamuur zit er op. Tenminste, de hele achterkant, de paravan is nog niet klaar.
Ik ben vanavond niet meer toegekomen aan de dorpels, dat komt morgen nog wel. Ik heb nu tijd genoeg omdat ik niet meer met de deadline van 2 weken zit.

Foto's zijn zoals altijd klikbaar voor vergroting.

Achterklep: Zaten stiekem nog veel deuken in, foei Erik :humor: Nee grapje natuurlijk, alles is in 1 moeite door hersteld. Wel zit er rotzooi op als blanke lak met die metallic lakken zeg, die plakzooi is haast niet te plamuren en klote om weg te schuren!
[img

Linker achterscherm. Ik sta er van te kijken dat die deuken en vouwen in de plaat er echt 100% uit zijn gekomen. Het deel achter de bumper moet ik nog schuren, het deel boven de vouw hoeft alleen nog gladgemaakt te worden. Echt prachtig geworden, ik sta er werkelijk van te kijken!
[img

Linker achterscherm zat ook een lelijke rotdeur in, vooral op de hoek van het achterlicht. Ook die is er 100% uit en hoeft alleen nog gladgemaakt te worden. Het meeste op deze deur heb ik met laswerk hersteld trouwens, hier zit echt minimaal plamuur op.
[img

Paravan in de ruwe plamuur, moet nog glad gemaakt worden en spuitplamuur er over. Het resultaat is nu al 99% goed!
[img

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2009 22:54 #793740 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 360i 2.3 liter
Zeer zeker erg knap werk. Petje af....

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2009 23:57 #793758 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 360i 2.3 liter
hij gaat weer lekker Jos, eigenlijk is het gewoon zonde dat je naar amerika moet we zien je veel liever hier mee bezig!!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC