Volvo 360i 2.3 liter
- V300 register
- Verbannen
-
Volvo Jan;118489 schreef : of de topik...
Barefoot? Skinautique, Boesch????? (i love it) :groovy:
Huh?? Ben ik nu gek of jij? :halo:
@Wouter,
De timer heb ik hier niet voor gebruikt. Tegenwoordig lukt het zo ook goed. Ik had hem eerst op amperestand 4 gezet maar dan hecht de las niet goed, ik kon de dorpel er zo weer af trekken (ik las al het plaatwerk met 3 of 4). Toen stand 6 geprobeerd en dan vloeit hij perfect dicht. Werkt heerlijk zo, ik had alleen de gaten te klein geboord (4mm). Beter had ik het met 6mm gedaan want door de hoge amperes krijg je die dikke bollen er bovenop. Als ik gaten van 6 had gemaakt werden de lasjes veel vlakker en dat scheelt schuurwerk. Maargoed, ik ben tevreden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Jos360;118496 schreef : Huh?? Ben ik nu gek of jij? :halo:
@Wouter,
De timer heb ik hier niet voor gebruikt. Tegenwoordig lukt het zo ook goed. Ik had hem eerst op amperestand 4 gezet maar dan hecht de las niet goed, ik kon de dorpel er zo weer af trekken (ik las al het plaatwerk met 3 of 4). Toen stand 6 geprobeerd en dan vloeit hij perfect dicht. Werkt heerlijk zo, ik had alleen de gaten te klein geboord (4mm). Beter had ik het met 6mm gedaan want door de hoge amperes krijg je die dikke bollen er bovenop. Als ik gaten van 6 had gemaakt werden de lasjes veel vlakker en dat scheelt schuurwerk. Maargoed, ik ben tevreden.
No doubt...ikku

Serieus...
Bij mijn apparaat kreeg ik er een speciaal mondstukje bij, voor dat proplassen dus. (nooit uitgeprobeert trouwens)
- V300 register
- Verbannen
-
Volvo Jan;118517 schreef : No doubt...ikku
... maar jij begint over water skie?n.
Serieus...
Bij mijn apparaat kreeg ik er een speciaal mondstukje bij, voor dat proplassen dus. (nooit uitgeprobeert trouwens)
Even gegoogled, ik blijk gek te zijn. Het ging dus over waterski?n :humor: Is geen hobby van me, gewoon een keer gedaan

Ik heb geen aparte mondstukjes, maar zo gaat het ook prima zoals je op de foto kunt zien

- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Erik;118556 schreef : Dat ziet er heel goed uit. Kan het zijn dat de foto's voor een deel wit zijn?
Kan kloppen, ik heb geen toestemming om dingen uit de schuur te laten zien, slechts de volvo...
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
Deze dorpel was aanzienlijk beter dan de linkse. Slechts de kriksteun was er erger aan toe. Ik heb de complete kriksteun van dorpel tot kokerbalk er uit geslepen. Ik moet nog even kijken hoe ik dat weer terug ga zetten. De bodemplaat was er namelijk behoorlijk aan toe.
Foto's volgen als ik dadelijk mijn telefoonkabeltje uitgepakt heb vanuit mijn bagage, ik weet niet waar ik dat ding gelaten heb :humor:
- V300 register
- Verbannen
-
Hier is de dorpel nog dicht. Je ziet de onheil er al onderuit komen.
Hier hetzelfde:
Vloermatjes er uit halen. Ook hier komt roest onder vandaan.
Hier zie je de reden waarom ik het niet leuk vind om slechts een plaatje in de dorpel te lassen. Later hierover meer:
Dorpel compleet open snijden:
http://lh6.ggpht.com/_JOvR0aLE7T8/TJylj5pCZkI/AAAAAAAAA9U/8LzW1VJaEbk/6%20Verder%20open.jpg]
Nog verder open. Je ziet dat de roest aan de onderrand vooral heeft huisgehouden. De hele boven en onderrand gaat er sowieso dus vanaf om dit op te lossen.
Hier zie je de rotte onderste rand goed:
Rotte rand er uit geslepen en alles opgeschuurd. Alles wat hier links van nog zit is een beetje oppervlakteroest. Geen rottigheid. Dat laat ik dus gewoon zitten (tenzij ik later meer tegenkom). Sowieso wordt het van binnen helemaal behandeld en beschermd.
Hier zie je wat er daar links verder in zit. Beetje roestig en wat zooi:
Hier zie je de hele dorpel open. Alles er uit. (behalve het meest rechtse deel, dat is nu ook weg inmiddels.
Bodemplaat volledig geroest. Kriksteun is erg slecht.
Hier zie je wat ik bedoel met slechts een plaatje inlassen. Als ik dit volledig openmaak komt er flink wat onheil uit. Maar dit is nog niet alles:
De narigheid gaat namelijk verder naar binnen helemaal richting wielkast:
En naar boven, op een plek waar de dorpel al opgehouden is:
Kriksteun van binnen:
Hier kun je redelijk goed zien dat de kriksteun een dikker stuk plaatstaal is dat onderaan de bodem gelast zit. Daar komt dus roest tussen waardoor de steun het begeeft.
De complete kriksteun heb ik er dus uitgeslepen zolas je kunt zien. Ik moet nog even bekijken hoe ik dat netjes terug ga lassen zodat het weer stevig is. De steun is namelijk behoorlijk slecht...
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-