show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

360 GLT met Hör-modificaties en bodykit.

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-11-2008 09:55 #735753 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic 360 GLT met Hör-modificaties en bodykit.
aasgieren?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2008 12:09 #735776 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 360 GLT met Hör-modificaties en bodykit.
Inderdaad! :D

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2009 17:25 #751929 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 360 GLT met Hör-modificaties en bodykit.
Het lijkt er nu op dat kind no. 3 en de verhuizing nagenoeg samen gaan vallen...
Voorlopig dus echt geen tijd en geld voor de H?R. Hij staat gelukkig droog als de schuur niet lekt.

Het lijkt er niet op dat hij in zijn geheel verkocht gaat worden en qua onderdelen loopt het ook niet storm.

Dan maar restaureren...! ;D

Het is wel een meerjarenplan, maar het klinkt al beter als slopen!

Als het een beetje meezit kan hij over een paar maanden bij een vriend van me terecht die een eigen restauratiebedrijf heeft zodat hij er (tegen vriendentarief) aan kan beginnen!
We beginnen dan samen eerst met het herstellen van de APK afkeurpunten.
Dat betekent dat niet alle roest direct wordt aangepakt maar de delen die we doen worden wel zo goed gerepareerd dat het daar dan ook nooit meer roest en dat het niet nog een keer overnieuw moet bij de verdere restauratiewerkzaamheden. Dan kan ik er in ieder geval in rijden. :w00t:
(ohjah... ik heb ook nog een nieuw blok nodig...)
Ik ga gewoon op zoek naar een donor B200E zodat het invoeren maar een paar tientjes kost. Mijn uiteindelijke doel is om hem met een B234F te laten omkeuren, maar dat gebeurt pas als hij helemaal klaar is. met 155 of 159 pk valt dat nog n?t binnen de 40% vermogens grens. Vervolgens kan er natuurlijk altijd nog een turbosetje (via Ruben bijvorobeeld) op zodat ik aan de goede kant van de 200 pk grens uitkom...

Vervolgens word stapsgewijs alle roest aangepakt en tijdelijk maar goed geconserveerd. Daardoor zal ik dan wel in ene lappendeken rond gaan rijden... (ik parkeer wel om de hoek bij evenementen :D)

Een complete strip- schuur- en spuitbeurt volgt zodra daar budget voor is. (maar dat kan dus wel even duren)
Het door een pro laten schuren, plamuren en spuiten zal ongeveer 1000 euro kosten. Een hoop geld, maar eigenlijk een koopje! Zelf schuren is geen optie omdat de spuiter alle factoren die zijn werk kunnen beinvloeden zelf in de hand wil houden. Wel zo handig in verband met de garantie. Meehelpen met schuren en plamuren om de kosten te beperken kan waarschijnlijk wel.

Dit lijkt een planning, maar qua tijd is het dat niet. De financien dicteren wanneer de werkzaamheiden uitgevoerd kunnen worden.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
21-01-2009 17:29 #751931 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 360 GLT met Hör-modificaties en bodykit.
Wat een leuk nieuws Jeroen! Echt leuk om te horen dat de H?R rijden blijft en dat je nu dus toch een 360 voor jezelf hebt!

Maar ff voor de zekerheid, je houd de auto dus 100% zeker weten zelf? Of is dit een voorlopig plan dat nog op losse schroeven staat?

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2009 17:31 #751932 door Jeroen van Bodegom
Verkopen gaat toch niet lukken... dus dan maar zelf houden.

Niets is zeker, maar dit zijn de plannen.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2009 17:33 #751933 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 360 GLT met Hör-modificaties en bodykit.
Staat ie al bij het carrosseriebedrijf?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2009 17:33 #751935 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 360 GLT met Hör-modificaties en bodykit.
:worship:

een restauratie van de huidige b230 zou ik iig niet zo snel 123 aan beginnen idd. op de advertentiesite zie ik dat francois over een tijdje een goed lopende b200 over heeft, misschien valt daar wat voor te regelen:)

carosseriematig zit er idd wel aardig wat werk aan, maar het is toch gaaf als het allemaal gaat lopen. respect dat het gezin voorgaat, dat is natuurlijk belangrijker als een stuk staal op wielen.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2009 17:36 #751939 door Jeroen van Bodegom
De huidige 2.3 die er in zit vertrouw ik ook niet zo meer eigenlijk. Ik heb trouwens geen idee welke B230 het is.
Dat blok omwisselen met een B200E is makkelijker als het openmaken en repareren.
Ik ga geen onderdelen reserveren want ik wil niet de kans lopen dat ik ze weer af moet zeggen mocht het niet door gaan. Als Francois het blok nog heeft als ik zover ben dan is hij de eerste die ik bel/mail/schrijf/een postduif stuur.

Erik;85817 schreef : Staat ie al bij het carrosseriebedrijf?

Nee, over een paar maanden pas hoor...

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
21-01-2009 17:40 #751942 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 360 GLT met Hör-modificaties en bodykit.
Hoe jammer het is voor die motor, gewoon dumpen en een betrouwbare B230 kopen waar je de geschiedenis van kent.

Verder is het sowieso handig om een B200 erin te leggen voor de keuring bij het invoeren. We weten allemaal hoe moeilijk de RDW is..

En als je de APK-roest hebt weggewerkt, en Stefan leeeft zich eens een dag op de auto uit..
Ach dan mag je best aan de rand van de evenementen pakeren, en hoef je niet perse om de hoek te staan :D (just kidding ;) )

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2009 17:42 #751943 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 360 GLT met Hör-modificaties en bodykit.
gezien het feit dat H?r een tuning bedrijf is, zijn ze verplicht om de b230 in de 360 te melden, en correct op kenteken te zetten. dus ik denk dat je juist de lul bent als je er een b200 in hangt...

de auto hoeft toch niet perse te lopen om hem in te voeren? volgens mij betreft het enkel papierwerk. naderhand het blok swappen kan altijd nog..

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC