Project: Wouter's Black Beauty
- V300 register
- Verbannen
-
Zit er n??it zo'n console daar? of zijn die anders?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
antiekeradio;62064 schreef : helaas.. motor kaduuk. op de snelweg ineens rare geluiden en geen power meer
Stefan toch... :uh-uhh:slb_340;62069 schreef : Nice.
Balen wouter! Gelukkig liggen er nog een paar op de plank...
Distributieketting gebroken o.i.d.?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
het is dat dit al niet de originele motor meer is, anders zou ik wel meer moeite doen om hem te repareren. maar nu ga ik hem gewoon vervangen door een 'known good' blok met 60.000 km op de klok.
er zit ook wat onbalans in de vario, dus als we gelijk bezig zijn pak ik die ook mee van dezelfde donor auto (ook 60.000 ervaring dus)
Nog even over de console, en het verschil tussen de L/DL en 1978/1979
- De L had in beide jaren een simpel 'rommelbakje' voor de pook, zonder verbinding naar de rest van het dashboard.
- De DL (en in 79 ook de GL) had een console met verbinding naar het dashboard, met een kast waar je een radio in kunt bouwen.
1978
[ATTACH]794[/ATTACH]
- 4 plekken voor schakelaars, 2 links en 2 rechts van de pook
- geen mogelijkheid voor een handbak-pook
- geen rand onder de radio
- geen lange kappen onder het dashboard (kachel)
- geen voetverwarming voor de achterpassagiers
- lijn van de voorkant loopt in 1 lijn met het dashboard, voorover gekanteld
[ATTACH]795[/ATTACH]
[ATTACH]796[/ATTACH]
- 5 schakelaars mogelijk, op 1 rij v??r de pook
- gedeelte rond de pook+schakelaars verwisselbaar; CVT of MT4
- rand onder de radio
- lijn van de rand loopt niet in lijn met het (gewijzigde) dashboard; maar loopt achterover schuin.
- lange kappen onder het dashboard, bijna tot aan het schutbord
- luchtgeleiders voor voetenverwarming van de achterpassagiers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Met dank aan Ronald en zijn sleutelmaat Mark gaat het weer helemaal goedkomen; ik mag a.s. maandag daar met de BB op de brug om de motor te vervangen!
Inmiddels ben ik thuis al druk bezig geweest met de voorbereidingen.
De B14.4E wordt een mengvorm tussen B14.4 en B14.0, want ik ga bijna alle externe zaken overzetten van het huidige blok:
- spruitstukken, carburateur, luchtfilteraansluiting
- waterpomp, generator, ventilator
- watertemp sensor aan de achterkant vd kop
- motorrubbers vooraan
wel pak ik aan de achterkant de motorrubbers van de 340 (die zijn soepeler, smalle dingen met extra opvangplaten)
En ook ga ik gebruik maken van de RENIX ontsteking.
Helaas heb ik geen betrouwbare waterpomp ? la 343 meer liggen, dus die moet ik ofwel overzetten van het huidige blok (vind ik ook niet echt betrouwbaar, want is ook al oud) of nieuw kopen.
Omdat ik ook een nieuwe koppelingsplaat nodig heb (fotos volgen) heb ik gelijk de waterpomp ook maar besteld. De leverancier is Dafhobby, die doen niet moeilijk over verzenden en ik heb het toch vrij snel nodig...
volgende bericht wordt weer een fotoshoot
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Wordt deze motor nu wel iets anders als wat er in je Daf ligt?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.