Project: Wouter's Black Beauty
- V300 register
- Verbannen
-
bijgewerkt: 17-9-2010
- variabele wisser interval aansluiten
- variabele weerstand kachelblower fixen
- bediening kachelkraan fixen
- indicatorlampje dimlicht vervangen
- knipperlicht handle vervangen of repareren
- bediening mistlampen + relais + zekering plaatsen
- ruitensproeierpompje vervangen door origineel type
- radiovak MY1979 aanpassen zodat deze past in console MY1978, en plaatsen
- middenconsole MY1978 plaatsen
- radio aansluiten en monteren
- druklager koppeling
- voorschokbrekers vervangen
- slangetjes bij benzinepomp vervangen
- vulopening benzinetank repareren / vervangen (plastic lipje afgebroken)
- wielkastranden voor en achter tectyleren
- motorkap/achterklep/diverse verloren hoekjes tectyleren (zoals A-stijlen en paravan)
GEDAAN -> cq opnieuw te doen
- EMVK repareren / vervangen
- dorpels, bodem balken, achterwielophanging, frontje tectyleren
- linker deur tectyleren
- oorspronkelijke spiegel met nieuw spiegelglas terug in elkaar zetten en aan de ruit lijmen
- motor vervangen
- vario vervangen
- motorolie, filter
- klepjes stellen
- bougies, luchtfilter
- ontsteking nakijken, rotor/kap vervangen
- remvloeistof verversen
- aandrijfashoezen vervangen
- remcilinder linksachter gangbaar maken of vervangen
- vulslang tank vervangen
- slang tankontluchting vervangen
- slangetjes bij tankvlotter vervangen
- tankvlotter nakijken
- gerepareerde schakelstang terugbouwen
- gevarenknipperlichten in orde maken
- carburateur in orde maken / vervangen + afstellen
- aansturing ontkoppelklep in orde maken + klep terug aansluiten
- pookmechanisme repareren
- koppeling nakijken / afstellen of evt. vervangen
- uitlaat gasdicht maken
- interieur reinigen
- renix aansluiten ipv puntjes ontsteking
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
De vaste forumbezoekers (en de clubleden die in mijn profiel op de ledenlijst kunnen kijken) zullen wel weten dat ik al sinds 2004 een 343 DL uit 1978, in "black beauty" uitvoering heb staan.
In de loop der tijd is hier weinig mee gebeurd, maar zijn er wel onderdelen verzameld ter vervanging van defecte, afwezige of niet-originele onderdelen.
Inmiddels is het gelukt om de auto naar de garagebox bij ons huis te verplaatsen, en ben ik zoetjes-aan begonnen met de technische kant van het 'op de weg brengen'.
De fotos uit het foto album:
www.volvo300club.nl/fotoalbum.php?autoid=61
Van de oude topics over deze zelfde auto is niet veel overgebleven, maar nog wel deze:
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=166 (origineel BB hemeltje is inmiddels gevonden!)
In Mei ben ik begonnen met de techniek.
- motorolie, filter, cilinderkop + kleppendeksel schoongemaakt
- bougies, kabels, verdeelkap, rotor, condensator, puntjes, vervangen
- stroomverdeler gereviseerd (de foto's volgen nog!)
- benzinepomp uit elkaar gehaald en schoongemaakt
- luchtfilter vernieuwd
- ruitensproeierpompje gerepareerd
Bij het vervangen van de bougies kwam ik erachter dat de motor niet origineel meer is. Het expansievaatje van het koelsysteem was van binnen ook erg vies, er zat een olie aanslag in. De rest van het systeem was gelukkig schoon, dus ik ga er vanuit dat het originele blok de koppakking of anderszins kapot geweest is.
Het vervangende blok wat er nu in zit is een B14.1
Momenteel ben ik bezig met de aandrijfassen, bij het differentieel waren zowel links als rechts de homokineethoezen compleet afgescheurd.
Ik wilde beide assen compleet verwisselen door assen van een jonge 340 die ik in 2006 gesloopt heb.
helaas is aan de wielkant een boutje afgebroken, waarbij het draadeind nog in de wielnaaf zit. dit moet dus nog verwijderd worden.....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik ben benieuwd wanneer ie technisch als cosmetisch weer helemaal top is!
Groetjes!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Ik ben wel benieuwd naar versche foto's, eigenlijk:f:D
Van een BB zijn die er nooit genoeg!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
trouwens een hele mooie bb ,ik heb m pas in het echie bewonderd
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
antiekeradio;60176 schreef : .......helaas is aan de wielkant een boutje afgebroken, waarbij het draadeind nog in de wielnaaf zit. dit moet dus nog verwijderd worden.....
Daar zijn "linkse" tappen voor in de handel, gat in de draadeind boren, linkse tap tegen de klok in, in de geboorde gat draaien, linkse tap vreet zich vast in de draadeind, de rest is dan duidelijk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Edit: nu ik de foto's eens goed bekijk, neig ik naar een 'ja'. Misschien heb ik er straks eentje over. Hoor je ehm.. komend weekend.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.