Project: Wouter's Black Beauty
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Volgens mij liggen er nog genoeg in de schuur toch?antiekeradio;63363 schreef : w?l begint de carburateur nu op te spelen (bokken bij lage snelheid/weinig gas + afslaan)
daar moet dus ook nog even aan gewerkt gaan worden...
- V300 register
- Verbannen
-
Bodejodel;63383 schreef : Volgens mij liggen er nog genoeg in de schuur toch?
Ja, dat moet wel lukken.
Ik denk dat ik maar gelijk het nieuwere type carburateur op zet, en dan ook meteen de Renix ga aansluiten.
edit: weer de to-do-list aangepast.
- V300 register
- Verbannen
-
De benzinemeter stond vast op ongeveer 1/3e vol. hij bleek zondag al zo goed als leeg te zijn, maar ook na het ingooien van 11 liter veranderde de wijzerstand niet.
helaas was ook de tankvlotter slachtoffer geweest van toegepast grof geweld door de vorige eigenaar; de klemrand was helemaal naar binnen geslagen met een hamer ofzo. (is een ander systeem als bij de latere types)
gelukkig heb ik met verschillende tangen, hamer en slagijzers weer een redelijke vorm in de klemrand kunnen maken, zodat de vlotter weer afsluit en een volgende keer nog demontabel is ook.
De vlotter zelf was helemaal aangekoekt met wittig poeder (oude opgedroogde benzine) en het asje waar de vlotter op scharniert zat zelfs helemaal vast.
Na grondig schoonmaken en op-en-neer bewegen gaat het asje nu weer soepel. De tankmeter werkt weer; op de plm. 9 a 10 liter die erin zitten staat de wijzer net op een kwart.
- V300 register
- Verbannen
-
het zou eens mee zitten he :+
vandaag w?l de carburateur helemaal nagekeken en schoongemaakt. klopte ook weer niet veel van;
- elektrische afsluiter door terug recht buigen gerepareerd
- geheel gedemonteerd en schoon gemaakt
- sproeier acceleratiepomp vervangen (terugslagklepje kapot/open)
- sproeiers 2e circuit (vollastverrijking?) terug vastgezet in het deksel (deze kwamen los naar buiten rollen bij demontage!)
- nieuwe vlotterdekselpakking gemaakt uit pakkingpapier
- vlotterhoogte afgesteld, deze stond (veel) te hoog
- alle sproeiers en boringen schoongemaakt en uitgeblazen.
- gasklepopening afgesteld op zo klein mogelijke waarde ivm CO-constant regelschroef
En nogmaals de ontsteking even goed afgesteld
Nu loopt de motor weer een stuk beter.... gek he..
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Ik geloof heel zeker dat een groot deel van de oude carburatiemotoren met defecte of slecht functionerende carburateurs rondrijden...
- V300 register
- Verbannen
-
yeeehaaa!
yeehaa!
:wave:
de remklauw linksvoor zat een tikje los, wat ik al gehoord had ("kloenk" bij plotseling remmen) even de bouten aangetrokken en presto.
verder gelukkig geen ongewenste speling etc, de rest ook allemaal goed.
CO percentage is trouwens met iets meer dan 4% wel aan de hoge kant, maar voor de APK was dit geen probleem.
Nog even olie+filter, en klepspeling afstellen. dan zou het beter moeten zijn. Doelstelling voor de B14.1 is 2,0 +/- 0,5 procent. Dan heb je ook een zo vloeiend mogelijke kracht bij weinig gasgeven (met teveel of te weinig CO wordt die dan al gauw 'bokkig')
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Nu officieel de 2e BB (bekend) op de weg in NL?
- V300 register
- Verbannen
-
- ex van roeland windt; (LPG bak, gespot omg. Rotterdam)
- die van GJ Schut
- de onze
bekende 'ex'emplaren zijn:
- het vergiet van Malmedy, m?t koplampwissers :+
- de onder een boom geplette, opgelapte en daarna toch gesloopte, van Paul Rommelaere
- een door Roeland gedemonteerde (waarvan interieur + div andere delen bij mij op zolder ligt)
In Duitsland rijdt nog een gedeeltelijk overgespoten Silver Diamond, stond op ebay, waar Tom Shields ('trabitom' op Volvo 300 Mania) nog op geboden had, maar overboden door onbekende partij.
- V300 register
- Verbannen
-