show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Project: Wouter's Black Beauty

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-08-2008 16:01 #721622 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Project: Wouter's Black Beauty
Kan beter in Arnhem, dat heeft namelijk een internationale halte.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2008 16:03 #721624 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Project: Wouter's Black Beauty
Dat is w??r verder... Hij vond Nijmegen prima, dus doen we dat! :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-08-2008 16:04 #721625 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Project: Wouter's Black Beauty
Nou, de koffie staat klaar.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2008 16:05 #721626 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Project: Wouter's Black Beauty
Lekker!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-08-2008 22:43 #721653 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Project: Wouter's Black Beauty
hoofdstukje schakelstang;

het blijkt dat de schakelstang van een 343 toch anders is dan van een 340; later is deze vereenvoudigd.

de 343 heeft tussen de vork bij de pook, en de stang zelf, een 'stelblok' zitten met aan 1 kant een draadeind met rechtse draad, en aan de andere kant een gat met linkse draad. De schakelstang zelf is dus een draadeind met linkse draad, wat in dat gat gaat.

zowel bij de vork als bij het stelblok zitten borgmoeren, deze zijn dus ook rechts- en linksdraaiend.

de truc is nu dat je bij de 343 de borgmoeren kunt losdraaien, en dan met het stelblok draaien. Per omwenteling van het stelblok wordt de totale lengte van de schakelstang 2 draadtoeren langer of korter.

bij de 340 zit er op de stang zelf rechtse draad, die (met een borgmoer) in de vork bij de pook draait. Die moet je dus losmaken voordat je hem kunt verdraaien. terug vastmaken, proberen; niet goed = weer losmaken en opnieuw proberen.



De gebroken stukken zijn vandaag bij een echte siersmederij aan elkaar gelast, en ik heb een nieuwe contramoer met linkse draad gekocht. De stang ligt klaar om morgen gemonteerd te worden.


Verder heb ik vanavond de klepspeling nog even afgesteld; deze stond op alle kleppen een fractie te ruim. maar er was nergens veel speling, dus dat was ook wel bijgehouden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-08-2008 22:50 #721655 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Project: Wouter's Black Beauty
Mooi iniedergeval, dat toont dat er niet slordig mee is omgegaan idd..

Dus met die goeie schakelstangdinges kan ie w?l achteruit?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-08-2008 23:02 #721658 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Project: Wouter's Black Beauty
ja, ?n nu het afstellen ook weer mogelijk is, kan ik hem zelfs zo afstellen dat hij niet meer half uit de versnelling kan schieten in de R (wat dan dat afschuwelijke gekrijs/gekraak van de tandwielen oplevert)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2008 13:32 #721808 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Project: Wouter's Black Beauty
Omdat Wouter waarschijnlijk nog ligt te slapen (ndadat hij mij heen en weer heeft gereden naar het afleverpunt van mijn GLT en naar Jean-Luc (van 15:00 - 00:00) moest hij om 0100 uur nog even beginnen met werken...), plaats ik even een update:

De eerste duurtest van 280 km heeft hij goed doorstaan. Ik vind hem prettig en rustig klinken. Hij loopt mooi en soepel. Het Marokkaanse petje in zijn Fiat Jihad die heel aggressiev voor dat "ouwe zwarte gebakje" de rotonde op probeerde te schienen moest bij het daaropvolgende sprintje in het stof bijten... :humor:
Toen het ging stortregenen begon de vario wat de dreunen / klapperen, maar dat lag waarschijnlijk aan de nog niet gemonteerde varioafdekkap.

antiekeradio;64413 schreef : ja, ?n nu het afstellen ook weer mogelijk is, kan ik hem zelfs zo afstellen dat hij niet meer half uit de versnelling kan schieten in de R (wat dan dat afschuwelijke gekrijs/gekraak van de tandwielen oplevert)

D?t doet ie dus nog wel als je volgas achteruit gaat om even een regioplattegrond te raadplegen en vol op de rem gaat... :humor:

BB @ GLT stalling:

[img

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-08-2008 13:47 #721811 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Project: Wouter's Black Beauty
Dikke raamlijst lijkt/hoort dat zo? 't Is een plaatje!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-08-2008 16:39 #721833 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Project: Wouter's Black Beauty
heb het weer overleefd hoor Jeroen :)

@Steven; Die foto is flatteus idd :) ziet er zeer goed uit.

de raamlijsten zijn inderdaad heel breed; zowel voor als achter wel anderhalve centimeter.
Ook de lijsten op de regengoot zijn heel anders dan bij latere types (het stuk op de A-stijl is breed, naar de koets toe lopend - iets met stroomlijn denk ik)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD