Project: Wouter's Black Beauty
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
het blijkt dat de schakelstang van een 343 toch anders is dan van een 340; later is deze vereenvoudigd.
de 343 heeft tussen de vork bij de pook, en de stang zelf, een 'stelblok' zitten met aan 1 kant een draadeind met rechtse draad, en aan de andere kant een gat met linkse draad. De schakelstang zelf is dus een draadeind met linkse draad, wat in dat gat gaat.
zowel bij de vork als bij het stelblok zitten borgmoeren, deze zijn dus ook rechts- en linksdraaiend.
de truc is nu dat je bij de 343 de borgmoeren kunt losdraaien, en dan met het stelblok draaien. Per omwenteling van het stelblok wordt de totale lengte van de schakelstang 2 draadtoeren langer of korter.
bij de 340 zit er op de stang zelf rechtse draad, die (met een borgmoer) in de vork bij de pook draait. Die moet je dus losmaken voordat je hem kunt verdraaien. terug vastmaken, proberen; niet goed = weer losmaken en opnieuw proberen.
De gebroken stukken zijn vandaag bij een echte siersmederij aan elkaar gelast, en ik heb een nieuwe contramoer met linkse draad gekocht. De stang ligt klaar om morgen gemonteerd te worden.
Verder heb ik vanavond de klepspeling nog even afgesteld; deze stond op alle kleppen een fractie te ruim. maar er was nergens veel speling, dus dat was ook wel bijgehouden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Dus met die goeie schakelstangdinges kan ie w?l achteruit?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
De eerste duurtest van 280 km heeft hij goed doorstaan. Ik vind hem prettig en rustig klinken. Hij loopt mooi en soepel. Het Marokkaanse petje in zijn Fiat Jihad die heel aggressiev voor dat "ouwe zwarte gebakje" de rotonde op probeerde te schienen moest bij het daaropvolgende sprintje in het stof bijten... :humor:
Toen het ging stortregenen begon de vario wat de dreunen / klapperen, maar dat lag waarschijnlijk aan de nog niet gemonteerde varioafdekkap.
D?t doet ie dus nog wel als je volgas achteruit gaat om even een regioplattegrond te raadplegen en vol op de rem gaat... :humor:antiekeradio;64413 schreef : ja, ?n nu het afstellen ook weer mogelijk is, kan ik hem zelfs zo afstellen dat hij niet meer half uit de versnelling kan schieten in de R (wat dan dat afschuwelijke gekrijs/gekraak van de tandwielen oplevert)
BB @ GLT stalling:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

@Steven; Die foto is flatteus idd

de raamlijsten zijn inderdaad heel breed; zowel voor als achter wel anderhalve centimeter.
Ook de lijsten op de regengoot zijn heel anders dan bij latere types (het stuk op de A-stijl is breed, naar de koets toe lopend - iets met stroomlijn denk ik)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.