show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Weer een 340 op de parkeerplaats!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-03-2013 23:23 #925966 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
volgend jaar,das algauw weer 2014.
dan word het wel weer een grotere klus.
roest gaat gewoon door

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
27-03-2013 12:55 #925983 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
@Wim; bovenstaande foto's heb ik genomen in Oranjewoud, net even buiten Heerenveen, een heel mooie omgeving om in te wandelen/fietsen, en inderdaad leent het zich ook erg goed voor het maken van wat leuke plaatjes!

Mijn zwager is er goed bekent (hun bruidsreportage is er ook gemaakt) en is dus ook mee geweest om de leuke plekjes aan te wijzen.

@Aris; ja dat is zeker waar, er zal dan nog net wat meer plaatwerk uitgeslepen moeten worden dan nu al het geval zou zijn.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-03-2013 13:13 #925984 door V300 register
Even als voorbeeld: ik had bij de veerpoottoren een klein spleetje roest zitten. Uiteindelijk is er een stuk van 48 cm (!) in gelast. Idem rechterdorpel achter, in de wielkast. Een bijna niet te waarnemen gaatje. Ik kan er na wegslijpen slechte delen bijna m'n hoofd door steken. Ik heb wel eens gehoord: wat je ziet aan roest is maar 1/3e van wat er werkelijk zit. Nou, dat kan wel eens veel meer zijn!

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
27-03-2013 13:19 #925987 door Wouter Borsje
Ja daar bereid ik mijzelf ook wel op voor, de afgelopen weken heb ik met enige regelmaat in het W123 forum gekeken naar wat restauratie projecten en ook daar bleek de zichtbare roest maar een klein deel te zijn van wat er uiteindelijk aan plaatwerk uitgeslepen moest worden om weer op onaangetast metaal uit te komen.

Ik zal dan ook eerst eens goed laten kijken naar de schade en een richtprijs opvragen, wellicht is het dan handig om daar meteen al wat boven te gaan zitten qua kosten verwachting.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-03-2013 13:29 #925991 door V300 register
Dat laatste is meer noodzaak, weet ik uit ervaring :D

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
27-03-2013 13:31 #925992 door Wouter Borsje
Die kennis haal ik onder andere ook uit ervaringen van anderen, en ervaring heb jij zo ondertussen wel (helaas niet altijd even positief)

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
14-04-2013 20:52 #926865 door Wouter Borsje
Ondertussen heb ik de nodige voorbereidingen getroffen voor het straks monteren van de trekhaak, de trekhaak en bevestigingsplaten nog even behandeld met roestomvormer van HG.

En verder de Jeager contactdoos voorzien van labels zodat het straks wat makkelijker aansluiten is, en meteen uitgezocht welke draadkleuren er voor de achterlicht units worden gebruikt, dat alles in een excel gezet en uitgeprint.

Ik vind dat uitzoek werk leuk en hoop het aansluiten er straks ook zo soepel mogelijk mee te laten verlopen.

Morgen ga ik de trekhaak in de Hammerite satijn zwart zetten, ik denk dat ik twee laagjes ga aanbrengen.

En dan volgende week als de verf goed droog is de contactdoos en typeplaatje monteren.

Nog even wat plaatjes van de spulletjes:

Als de trekhaak in de Hammerite staat natuurlijk weer even een kleine update.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
15-04-2013 14:57 #926927 door Wouter Borsje
Zojuist de trekhaak voorzien van het eerste laagje Hammerite:

De gebruiksaanwijzing op het verfblik geeft aan dat een tweede laag na 4 uur aangebracht mag worden, dus ga ik na het avondeten weer even verder.

Wordt vervolgd.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2013 15:09 #926929 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Je pakt het grondig aan!

Ik hoop alleen dat je er geen zware aanhanger of caravan achter gaat hangen? Die Hammerite wordt namelijk nooit helemaal hard en is relatief makkelijk te verwijderen. De schoentjes van de koppeling van een (moderne) caravan of zware aanhanger schuren die Hammerite eraf en dat blijft dan aan de schoentjes plakken, en die vinden dat niet leuk.
Daarom moet je de kogel van de trekhaak ook nooit invetten. Soms zie je wel eens mensen die een boterhamzakje over de kogel doen, en daarna de caravan aankoppelen om af te zijn van dat irritante gekraak. Zo'n boterhamzakje wordt dan helemaal "opgegeten" door de schoentjes van de koppeling.

Maar als je er alleen een fietsdrager op zet of er een lichte aanhanger (met eenvoudige, ouderwetse koppeling) achter hangt, zal het zo'n vaart niet lopen.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
15-04-2013 15:20 #926931 door Wouter Borsje
Dank je Joost.

Nee zeker niets zwaars (het is maar een B14 met CVT waar max 900 kg geremd achter mag), ik begrijp jouw verhaal, bij mijn toenmalige lease Caddy heb ik de kogel van te voren wat opgeschuurd (dat helpt tegen het kraken/piepen) alvorens de caravan van mijn ouders er achter te hangen, deze was ook voorzien van een stabilisator.

Ik heb die koppeling daarna geen enkele keer gehoord in ca 3500 km.

De trekhaak zal in eerste instantie gebruikt gaan worden voor een fietsendrager en misschien eens een aanhangertje voor het vervoeren van wat spullen, en heeeeel misschien ooit nog eens een schattig kleine caravan zoals die van onze voorzitter.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC