show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Weer een 340 op de parkeerplaats!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-07-2011 22:46 #881965 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Ziet er echt gaaf uit seg :yummie: ,ik krijg al zin om mijn witte volvo te gaan poetsen die ik nog niet heb:+.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
21-07-2011 13:43 #881975 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Dank je Patrick!

Wie weet vind je er wel een, al is wit niet echt een dankbare poetskleur als het aankomt op de glans van de lak (reflectie), dit is maar zeer beperkt aanwezig, zeker op een uni non metallic lak als deze Volvo lak kleur. (199)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-07-2011 22:23 #881987 door V300 register
Tja, je moet er van houden ,de kleur dan :D
Toevallig ga ik zondag kijken naar een waarschijnlijk mooie witte volvo ;)
En wel in Deventer :yesyes: ,is volgens de eigenaar roestvrij en goed onderhouden:crazy2: ,ben benieuwd .
Maar goed ,genoeg on-topic vervuiling van mijn kant .
Nogmaals een mooie auto ,en ik vindt het mooi om te zien hoe je de volvo verwent.:yesyes:

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-07-2011 01:20 #882001 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Roestvrij en goed onderhouden...Wouter wil je ons wat vertellen :p

Ik heb iig dikke bewondering voor je werk. Vandaag even geprobeerd om de zwarte coating van olie/vuil/vet uit de motorruimte van de GLS te krijgen. Wat een werk zeg, maar ik wil het ook net zo fabriekschoon als jou :D

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
22-07-2011 09:46 #882003 door Wouter Borsje

volvo liefhebber;180726 schreef : Toevallig ga ik zondag kijken naar een waarschijnlijk mooie witte volvo ;)
En wel in Deventer :yesyes: ,is volgens de eigenaar roestvrij en goed onderhouden:crazy2: ,ben benieuwd .

ZwerverRoodbaard;180740 schreef : Roestvrij en goed onderhouden...Wouter wil je ons wat vertellen :p

Hahahaha ja je zou het nog bijna gaan denken he, mijn 340 verkopen..brrrr nee daar moet ik toch echt niet aan denken.

(stiekem is die van mij ook niet roestvrij :no:, dat zou ik wel willen, dat zijn toekomst plannen)

Succes Patrick, wie weet kunnen we straks weer een nieuw showroom topic tegemoet zien!

ZwerverRoodbaard;180740 schreef : Ik heb iig dikke bewondering voor je werk. Vandaag even geprobeerd om de zwarte coating van olie/vuil/vet uit de motorruimte van de GLS te krijgen. Wat een werk zeg, maar ik wil het ook net zo fabriekschoon als jou :D

Bedankt voor je compliment Chris!

Leuk dat je ook onder de motorkap bezig bent geweest met schoonmaken, iets van koude ontvetter (bij de automaterialen zaak heb je ook zgn motorreiniger) kan goed helpen bij vastzittend vet/olie.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-07-2011 10:18 #882005 door V300 register
En als het kleverige bruine tectyl restanten zijn werkt het verwijderen van de groffe laag het snelste met gewone terpentine.

Wel buiten doen want het stinkt en terpentine is een VOC (volatile organic compound, heeft met arbo voorschriften te maken) dus niet al te intensief inademen.

koud ontvetter is vooral handig om de dikke korsten gelekte olie / neergeslagen oliedamp + zand mengsel weg te krijgen. vooral in combinatie met hogedruk reiniger kun je met koud ontvetter snel een goed begin maken om verder op te gaan poetsen.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
22-07-2011 23:09 #882014 door Wouter Borsje
Bedankt voor de tips Wouter, er zijn naast mij en wellicht Chris weer andere mensen die daar gebruik van kunnen maken.

Ik ben vandaag weer bezig geweest met de 340, de onderkant van de motorruimte aangepakt qua reinigen en ook meteen het 'front' meegenomen, hier wou ik toch al zijn om de buiten temperatuur sensor te verkassen naar een beter plekje (als het nu had geregend of de de auto werd gewassen stond de sensor vocht te vangen)

Meteen maar even door naar de foto's van vandaag;

Toch al weer een aardig tijdje geleden dat hier aandacht aan is besteed:

En na:

Stuurinrichting en subframe v??r het reinigen:

En er na, op de foto misschien wat slecht te zien maar er kwam een aardige laag dik vet/aangekoekte olie vanaf:

Wat random shots van na het reinigen (was overigens een fantastisch leuke klus al liggende onder de auto....not.....maar je hebt een poets tik of niet dus geen gezeur en doorrrrrrrrrrr. :yesyes:

Had ik dan verder nog wat gedaan?

Ja,even de rechts achter nog aanwezige verroeste wielmoeren verruilt voor de pas binnen gekomen verchroomde exemplaren:

En de auto gewassen, niet te geloven hoeveel zwarte aanslag daar al weer vanaf komt na een krappe maand.

Verder mocht ik nog even de rechter bumper knipper licht opnieuw solderen omdat ik iets te onvoorzichtig deze verwijderde..:woops:

Nu is het wachte op wat stabieler weer zodat alle staande delen gepolijst kunnen gaan worden, de kunstof delen behandeld en de bumpers weer in een vers laag je lijn olie.

To be contineut.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
29-07-2011 14:31 #882265 door Wouter Borsje
Van de week de nieuwe wielmoeren voor de stalen velgen mogen ontvangen, evenals 4 verchroomde wielmoeren die nu kunnen dienen als reserve exemplaren.

De verchroomde exemplaren zijn gelukkig identiek aan de via Ebay bestelde.

Het verschil met een 23 jaar oude wielmoer...

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2011 20:27 #882448 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Aah Wouter dit is niet normaal meer :D

Ik ben benieuwd of je er bij de volgende APK opmerkingen over krijgt, maar dit is echt uniek in Nederland: een 23 jaar oude Volvo 340 die gewoon gebruikt wordt, maar letterlijk aan alle kanten, zowel onder- buiten- als binnenkant glimt als een nieuwe en perfect schoongehouden wordt. Elke keer als je zo'n poetsupdate plaatst zit ik gewoon weer te genieten :D

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
02-08-2011 10:22 #882492 door Wouter Borsje

volvofiel;181212 schreef : Aah Wouter dit is niet normaal meer :D

Hahahaha ja best wel erg he :yeah:

Elk jaar met de A.P.K krijg ik inderdaad wel op ??n of andere manier een opmerking over hoe de 340 er bij staat, in 2009 zelfs door iemand van Volvo Nederland (mij doorgegeven via de receptie)

Dat is natuurlijk erg leuk, volgend jaar eens kijken of ik wat centen kan gaan sparen voor roest aanpak met om te beginnen de wielkast randen.

Dat word nu toch wel steeds meer een prioriteit, nadeel daarbij is ook dat als je de auto aan alle kanten al zo'n beetje gezien hebt je ook precies weet waar de slechte plekken zitten.

volvofiel;181212 schreef : Elke keer als je zo'n poetsupdate plaatst zit ik gewoon weer te genieten :D

Dank je, fijn om te lezen dat je het leuk vind!

Vandaag is het erg mooi weer, misschien vanmiddag nog weer even verder met polijsten.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC