Weer een 340 op de parkeerplaats!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Ondanks de keuze voor een tweetal 'pads' die voor wat zwaarder swirls bedoeld zijn lukte het me niet deze er helemaal uit te krijgen, er zat ook maar een weinig lak op de pads na het polijsten waarmee ik de conclusie getrokken heb dat ik nog een stap verder moet gaan, een grovere pad i.c.m met een zwaarder (lees groffer) polijstmiddel.
Oftewel, de lak op onze auto's is stuiter hard en zal niet snel toegeven aan een polijstmiddel waardoor de dieper gelegen krasjes en swirls ook niet uit de lak gehaald kunnen worden.
Heel misschien houd ik dit najaar nog een paar euro's over voor het zwaardere geschut en anders doe ik volgend jaar gewoon nog een poging.
Het voordeel aan het werken met een machine is in ieder geval wel dat je zelf niet het schompes hoeft te boenen op de lak, helemaal als die lak zo hard is zoals ik heb ondervonden.
Hieronder een aantal plaatjes waarop je de swirls kunt zien, ik heb er voor de duidelijkheid even een rood kader omheen getekend:
En nog wat foto's van na het polijsten en in de wax zetten van het dak, de kofferklep en de motorkap. (de staande delen doe ik later nog)
Om 16:00u ben ik er maar mee gestopt, ik was zelf toen zo lauw als een fles cola die zonder dop in de zon had gestaan, alle prik was er van af zeg maar, het was eigenlijk ook te warm om nog fatsoenlijk met de polijstmiddelen, polish en wax te kunnen werken.
Echt erg is dat ook niet, zo blijft er nog voldoende over voor de volgende keren!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Ik heb van de 345 ook wat delen gepolijst, waaronder de achterklep. Het stappenplan van Meguiar's heb ik aangehouden, maar de liggende delen zijn toch alweer dof geworden. Weet jij hoe dat komt?
- Mark Smeets
- Moderator
-

ZIet er in elk geval al heel strak uit Wouter!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
volvofiel;179345 schreef : dit ziet er toch heel strak uit Wouter!
Dank je!
Toen ik vanochtend de gordijnen opendeed zag het er met de nog wat laagstaande zon ook wel fraai uit moet ik zeggen, als je er daarentegen met je neus bovenop gaat staan zoals ik gisteren deed....

Ik was echt ontevreden over het resultaat, en dat ligt zeker niet aan de machine of de gebruikte producten, die lak is gewoon knetterhard.
Dat word dus nog even doorsparen voor de zwaardere combiantie's (pad en polijstmiddel)
volvofiel;179345 schreef : Ik heb van de 345 ook wat delen gepolijst, waaronder de achterklep. Het stappenplan van Meguiar's heb ik aangehouden, maar de liggende delen zijn toch alweer dof geworden. Weet jij hoe dat komt?
De liggende delen krijgen het meest op hun 'donder' en zullen na verloop van tijd door regen, stof, en andere verontreinigingen in de lucht (uitlaatgassen bv) hun glans weer verliezen.
Zolang je de auto netjes wast met het twee emmers principe en een goede was handschoen (ook nooit drogen met een zeem maar met een microfiber doek) zul je niet gauw nieuwe (was)krassen krijgen in de lak, je kunt dan volstaan met bijvoorbeeld de lak kleien of een cleaner gebruiken (ik gebruik ook die van Mequiars) en daarna weer een wax laag.
Hopende u hiermee voldoende van dienst te zijn geweest verblijf ik, met vriendelijke groet; Wouter B

v0lv0freak;179346 schreef : Aah mooi, dus binnenkort kan ik je reserveren?
ZIet er in elk geval al heel strak uit Wouter!
Dank je Mark!; ik PB je even.
- V300 register
- Verbannen
-
Wouter, hulde voor de wagen! Mocht je je eens vervelen en een uitdaging zoeken: je bent van harte welkom om je uit te leven op mijn 360!

- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Heb je die 960 op je avatar ook nog steeds in bezit?
Ondertussen heb ik de achterbumper volledig gedemonteerd, schoongemaakt en de chroomstrip eraf gehaald, het is wel mooi om te zien dat de werkelijke strip volledig verpakt is in het kunststof.
Later de voorbumper nog en zal dan de chroomstrips overzetten naar de bumpers die nu op mijn auto zitten (ik wist tot ik de achterbumper ging demonteren niet dat die strip een los onderdeel vormt)
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-