Weer een 340 op de parkeerplaats!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Wouter76;177531 schreef : Verder kreeg ik van Wim H gisteren echt een ontzettend aardig aanbod waar ik heel blij van werd, hierover later meer!
En vandaag was het dan zover, op de sleuteldag heb ik van Wim twee nieuwe remschijven en daarbovenop nog eens vier nieuwe remblokken mogen ontvangen!!
:yummie: :w00t:
Deze heb ik mogen ontvangen omdat Wim het fijn vind dat ik hem zo hier en daar heb geholpen, iets wat ik buiten dit geschenk om natuurlijk ook graag zal blijven doen!
Echt helemaal top :y:
Nu nog even doorsparen voor een paar nieuwe remslangen en dan kan de hele remmerij aan de voorkant wellicht nog later dit jaar aangepakt worden.
De schijven en blokken:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- Mark Smeets
- Moderator
-

- Laurens Post
- Nieuw lid
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Toen bedacht ik me ineens dat er nog een EMVK in onderdelen in een zakje zat, misschien was er toch nog wat van te maken, zeker nu de revisie setjes er zijn.
Bij allebei de spoelen van dit exemplaar was de draad op ??n connector afgebroken, en helaas de binnenste draad.
Met behulp van wat binnen handbereik zijnde hulpmiddelen en wat knutselen daarmee aan de slag gegaan.
Eerst maar eens het draad van die spoel af zien te krijgen, me neme een pen en een boormachine...:
De spoel had ik op het aanvoerbuisje van de EMVK gezet en ondersteun d.m.v de boutjes die de EMVK bij elkaar houden.
Daarna houden we het volgende over:
Ja dat is mooi allemaal, maar nu moet het draad weer terug op de spoel, hoe zal ik dat nu weer eens aanpakken, welnu als volgt:
Allemaal nogal houtje-touwtje maar het werkte en dat is dan toch wel het belangrijkste.
En het draad weer terug op de spoel en aan de connectoren gesoldeerd:
Even testen met een 12V tafel voeding:
En het asje stuiterd weer vrolijk heen en weer bij het erop zetten en afhalen van de voeding, nu de andere spoel nog.
Nog even de 'werk' plek:
Al spittend door het "electronica-reparatie"doosje kwam ik er achter dat ik nog een paar torretjes had voor het tacho relais, eens zien of ik daar de defecte EMVK die ik afgelopen winter had opgehaald ook weer werkend kan krijgen, alleen nog wat meer soldeertin en desoldeer litze halen.
Dan kan ik meteen eens nagaan of het probleem van het wegvallen van het opschakel vacu?m boven de ca 4500 t.p.m op de snelweg in het tacho relais zit wat nu dienst doet in de 340.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
(radio 1 stem): buiten is het regenachtig en 17 graden, binnen zit Wouter te 'knutselen'

- V300 register
- Verbannen
-
(Met Het Oog Op Morgen, na het journaal zo'n beetje het oudste nog bestaande radioprogramma)
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Dat programma loopt inderdaad al heel wat jaartjes, ik kan me ook nog herinneren dat diezelfde man het journaal op televisie aankondigde.
Ik mag graag stemmen nadoen en heb door deze zin mijn leiding gevende ooit van zijn stoel af zien vallen van het lachen (het was echt muisstil en iedereen was druk met z'n werk bezig, tot Wouter weer eens een maf-doen momentje had