show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2009 20:24 #787138 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
dit was het:


een DRAMA KAP !!, sorry kon het niet laten:D

dit lag al klaar, gisteren gespoten:

zoo, die lens mag ik best wel even schoonmaken.


en ik heb hem net uiteraard gelijk maar even gemonteerd:





net een spiegel:) nu nog een linker voorschermpje in 231.5 waar je meer rood als wit op ziet en hij staat er weer best strak bij, het toont iig een gigantisch stuk beter:), niet slecht voor een vlugge-spuitbus paintjob in een redelijk stoffige schuur, ik ben tevreden en iedereen kan weer rustig gaan slapen:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
07-07-2009 20:32 #787140 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
Ja dat ziet er weer netjes uit Anjo, precies zoals het hoort op een rode 340 :D

Voor een "in een stoffige schuur" met een spuitbus geverfde motorkap is het resultaat erg goed!

Gr; Wouter.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-07-2009 09:45 #787380 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
ok, het afkeurlijstje van de garage:

- roestschade voorbalk
- dimlichthoogte links
- voorwielen lopen zwaar
- uitlaat niet gasdicht bij middendemper

van alle 4 de punten wist ik het al, koplamphoogte mogen ze in de garage doen, voorbalkje wilde ik nog even uitstellen tot Erik beter was maar ik heb al een collega van Terberg bereid gevonden om volgende week even mee te helpen beunen. uitlaat niet gasdicht is een kwestie van de klemmen aanrossen of een bietje gumgum ertussen:+ en voor de voorwielen hoeft er alleen maar een beetje remvloeistof uit, ik rijd namelijk met verhoogde remdruk waardoor hij ankert als een gek en een snellere reactie op je pedaal geeft, hierdoor slepen wel de blokjes iets meer mee (boeiend) zodra je de remblokken iets terugduwd gaat het wiel ook 20x rond:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-07-2009 12:53 #787391 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989

AvdAkker;112599 schreef : ok, het afkeurlijstje van de garage:

- roestschade voorbalk
- dimlichthoogte links
- voorwielen lopen zwaar
- uitlaat niet gasdicht bij middendemper

van alle 4 de punten wist ik het al, koplamphoogte mogen ze in de garage doen, voorbalkje wilde ik nog even uitstellen tot Erik beter was maar ik heb al een collega van Terberg bereid gevonden om volgende week even mee te helpen beunen. uitlaat niet gasdicht is een kwestie van de klemmen aanrossen of een bietje gumgum ertussen:+ en voor de voorwielen hoeft er alleen maar een beetje remvloeistof uit, ik rijd namelijk met verhoogde remdruk waardoor hij ankert als een gek en een snellere reactie op je pedaal geeft, hierdoor slepen wel de blokjes iets meer mee (boeiend) zodra je de remblokken iets terugduwd gaat het wiel ook 20x rond:)


Voor aanlopende remmen is er ook een speciaal soort spray op de markt.......










:+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-07-2009 13:36 #787395 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
Maar dan stop je ook niet meer wanneer je wilt he Erik!:crazy2: Volgens mij is dat ongeveer het laatste wat je op je remmen wil hebben! Tenzij je Anjo natuurlijk wat duidelijk wil maken dat je van hem af wil!:+ Mss wel bang voor de drift concurrentie }:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-07-2009 14:44 #787405 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
hahahahahah;

heb het overschot aan vloeistof er uit gehaald, peil staat nu precies op max. ging proefrijden; remt wel iets minder krachtig als je goed ankert maar goed het moet maar... auto weer de brug op, assteun onder 't subframe en de wielen gingen zowaar 10x rond met een klein zetje.

uitlaat is na een half uurtje lassen ook weer lekvrij, had een stukje gemist bij het lassen van de middendemper blijkbaar maar hij zit nu weer gigantisch goed dichtgebakken:+

ben ook met een hamer en griptang op de voorbalk aan de slag geweest, 2x een plaatje van 250x50 met een 135gr zetting en een rechthoekig 500x50 plaatje en m'n voorbalk is weer als nieuw. zat nog even te denken om zelf een plaatje van 5x5 cm eraan te lassen, dat had al apk proof geweest. maar op deze manier ben ik daar voorlopig weer vanaf. ik ga nu meteen even knippen en zetten, kan het er maandag in gelast worden en dan mag ie afgemeld worden:+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-07-2009 15:22 #787411 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
maak even foto's van de roestschade, plaatjes en het lassen ajb. Daar kunnen we alleen maar van leren. Voorbalken moeten vaker gelast worden, het is immers een dragend deel :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-07-2009 18:30 #787429 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
daar heb ik met de keurmeester nog even een woordenwisseling over gehad:+

uiteindelijk is het in principe heel simpel; dat deel mag tot 1/3 roestschade vertonen, een ECHT dragend deel 1/6.

aangezien het om het bekende onderste deel van het neusje gaat, komen hier 2 stukken plaat bij elkaar en is daarom roest langs de breedte van die naad bij meer als 1/3 apk afkeur.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2009 18:46 #788056 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
update;

ik mag met deze auto weer lekker een jaar de openbare weg terroriseren!:D

verder is vanmiddag het 170.000 km blok vervangen door een exemplaar van 65.000 km. tellerstand is nu 110***

het hoe wat en waar over de motorswap is hier te lezen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-07-2009 20:11 #788060 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
Er is straks dus weer een zekere blauwe speciale 343 rijdend? :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD