anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
iemand trouwens een goeie redelijk up to date versie van ProE op z'n pc staan? zit op dit moment wat te klooien met autocad 2004 maar dat is wat mij betreft een rampen programma om in 3D te tekenen:D
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-

- V300 register
- Verbannen
-
edit: voor de duidelijkheid, dat ceedeetje ligt nog thuis in NL :humor:
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
de aircopoelie werkt zowieso volgens een ander principe, die zit 21mm in de krukas verzonken (daarom was het ook zo lastig om em eruit te krijgen:D) waarschijnlijk is de originele binnenbus waar een conventionele krukaspoelie op gemonteerd wordt verwijderd (in die bus zit de ruimte voor de spie).
de stuurbekrachtigingpoelie is volgens het conventionele krukaspoelie systeem; bolt on. wel grappig dat elk van de 2 riemen van de stuurbekrachtiging een andere omloopdiameter heeft omdat de pino achter de draaibank zat te slapen (dat dat zo door de kwaliteitscontrole komt:S)
de buitendiameter van alle accesoire poelies is wel hetzelfde, 120mm vs de 135mm van de originele v-snaar. ik denk dat ik de snaren erbij pak en dan het preciese loopprofiel in de uiteindelijke poelie ga snijden en dan op zo'n manier dat alle riemen iets verzonken liggen (zoals 't hoort)
als ik naar de uitlijning kijk, bij de aircopoelie zit de v-snaar 3mm verder naar voren als bij de stuurbekrachtigingpoelie, en die zit 2mm te ver naar voren als ik een conventionele krukaspoelie erbij pak; de accesoirepoelies kloppen voor geen donder dus. is het nou echt zo weinig geleverd op een b14???

een klein verschil in uitlijning is overigens geen probleem maar het is wel grappig dat het zover verschild terwijl het in principe onnodig is. ik ga adhv alle v-snaren gewoon freehand aan de slag; enkel rekening houdend met de diameters voor de accesoirepoelies en de originele locatie van de hoofd v-snaar, van daaruit valt alles heel netjes te verspanen zodat bijv de v-snaren voor de stuurbekrachtiging w?l precies dezelfde omloopdiameter hebben en elkaar dus niet staan te vernachelen:)
- V300 register
- Verbannen
-
Denk dat het met solidworks zo ongeveer een kwartiertje werk was geweest om dit alles mooi te maken!
Jammer dat ik hem niet meer heb staan, anders had ik het direct voor je gedaan!
Veel succes in ieder geval en nu maar niet gaan missen!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-

SolidWorks, Inventor of zelfs Catia is toch in een paar minuten binnengehaald via de digitale sluiproutes?
- V300 register
- Verbannen
-
Mooi werk Anjo. WEl heeel hip! Airco en stuurbekrachtiging!!!!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
AvdAkker;123068 schreef : kolere, net een forse deuk in de rode 340 gereden en 't is nog m'n eigen stomme schuld ook
nog erger, t was tijdens het parkeren (zat een bietje te slapen en keek over een paaltje heen..)
helaas een schade die niet zomaar even te fixen is
volvofiel;123070 schreef : Da's balen!
Waar? Zeker ergens in de achterflank dan?
AvdAkker;123072 schreef : rechterdeur plus dorpel, ik dacht dat ik voorbij de paaltjes was om 't parkeervak naast ons huis op te draaien dus ik stuurde naar rechts, en even later schampte ik dus vol de laatste paal waarvan ik dacht dat ik er al voorbij was..
heb even een plaatje bij de horror geschoten, ik denk helaas niet dat ik dit ga repareren. hooguit een andere deur als ik daar toevallig tegenaan loop in dezelfde kleur:wtf: