show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-04-2009 14:01 #769900
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
dit is een projectauto van xtrmjks (hij heeft er meerdere...), hij begon ermee en vermelde toen al dat hij open stond voor biedingen. cosworth imperial blue, ik moet zeggen nu ik deze 300 zo zie vind ik het een erg gave kleur.
de motorkap toont de originele kleur nog, hij vond hem te slecht om te spuiten:)
over de handsvaten, ook de achterklep is geshaved en rondom zijn de sloten weg, de auto gaat nu open via een elektronisch popper systeem (een elektro/magnetische solenoid zie het slot bediend) de handvaten in de voordeuren zijn van de achterdeuren, en de achterdeuren zijn dichtgelast.
dat project is overigens megasnel gegaan trouwens, 20 januari aan begonnen. 4 april was hij gespoten, 9 april toonbaar zoals hij nu is. wat de paintjob hem gekost heeft? costs of the paint + box of beer. geniaal dat soort connecties! trouwens, dit is de auto met die verstelbare voorwielophanging;D
de motorkap toont de originele kleur nog, hij vond hem te slecht om te spuiten:)
over de handsvaten, ook de achterklep is geshaved en rondom zijn de sloten weg, de auto gaat nu open via een elektronisch popper systeem (een elektro/magnetische solenoid zie het slot bediend) de handvaten in de voordeuren zijn van de achterdeuren, en de achterdeuren zijn dichtgelast.
dat project is overigens megasnel gegaan trouwens, 20 januari aan begonnen. 4 april was hij gespoten, 9 april toonbaar zoals hij nu is. wat de paintjob hem gekost heeft? costs of the paint + box of beer. geniaal dat soort connecties! trouwens, dit is de auto met die verstelbare voorwielophanging;D
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-04-2009 15:21 #769913
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
Hoor ik nu net dat Anjo een weekeindje engeland heeft gepland?

- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2009 13:27 #771013
door Anjo van den Akker
:yummie: doe is gek! hij heeft sinds vanmorgen een trekhaak:woei: hoef ik ook de auto van paps niet meer te lenen als ik zooi aan het verrijden ben, heerlijk!
moet alleen nog wel een extra kentekenplaat regelen, en van de week ff de 13 polige stekker aansluiten bij terberg, kabel licht al in de auto maar meer zin had ik niet:)
moet alleen nog wel een extra kentekenplaat regelen, en van de week ff de 13 polige stekker aansluiten bij terberg, kabel licht al in de auto maar meer zin had ik niet:)
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-06-2009 17:20 #786401
door Anjo van den Akker
dikke topic kick!
11-07 verloopt de apk, heb hem gisteravond voorgekeurd en na het verwisselen van 3 lampjes gaat hij het op de handrem na gewoon redden.
handrem la blokkeerd volledig, ra totaal niet:D ik vermoed een niet gangbare handremkabel. ik baal er wel van, want die handrem hoeft het maar 1x in een jaar te doen, verder heb je hem totaal niet nodig bij een vario. als het gefixt is ga ik een afspraakje maken bij de garage hier in 't dorp, lekker dichtbij/makkelijk en ik blijf erbij met het keuren:)
daarnaast is er na het tsjernobyl en stoepkrijgt incident:
tenminste een echte reden om de motorkap te vervangen. ik heb me tijdens dat gebeuren trouwens kostelijk vermaakt, al zag ik anderen wel wat bedenkelijk kijken:+
hij rijd nog steeds gewoon heerlijk, brengt me overal waar ik zijn moet; start altijd en is al een behoorlijke tijd flink zuinig en loopt perfect. ik wordt alleen wel de uitlaat een beetje zat, korte stukken is leuk maar 50+km snelweg is half doof op bestemming aankomen..
ik heb inmiddels al een andere motorkap liggen, ergens na de apk gaat hij er op, in hoogglans zwart! en ik ben ook stiemen op jacht naar een mk3 voorscherm, want die remvloeistofverbleking ben ik inmiddels helemaal zat:+
11-07 verloopt de apk, heb hem gisteravond voorgekeurd en na het verwisselen van 3 lampjes gaat hij het op de handrem na gewoon redden.
handrem la blokkeerd volledig, ra totaal niet:D ik vermoed een niet gangbare handremkabel. ik baal er wel van, want die handrem hoeft het maar 1x in een jaar te doen, verder heb je hem totaal niet nodig bij een vario. als het gefixt is ga ik een afspraakje maken bij de garage hier in 't dorp, lekker dichtbij/makkelijk en ik blijf erbij met het keuren:)
daarnaast is er na het tsjernobyl en stoepkrijgt incident:
tenminste een echte reden om de motorkap te vervangen. ik heb me tijdens dat gebeuren trouwens kostelijk vermaakt, al zag ik anderen wel wat bedenkelijk kijken:+
hij rijd nog steeds gewoon heerlijk, brengt me overal waar ik zijn moet; start altijd en is al een behoorlijke tijd flink zuinig en loopt perfect. ik wordt alleen wel de uitlaat een beetje zat, korte stukken is leuk maar 50+km snelweg is half doof op bestemming aankomen..
ik heb inmiddels al een andere motorkap liggen, ergens na de apk gaat hij er op, in hoogglans zwart! en ik ben ook stiemen op jacht naar een mk3 voorscherm, want die remvloeistofverbleking ben ik inmiddels helemaal zat:+
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-06-2009 23:53 #786447
door Anjo van den Akker
kabel was gangbaar, remschoenen vervangen, remtrommel er niet op gekregen ivm bizarre braam, flink gevloekt, per ongeluk de wrc verrot getrapt (wilde even de rem proberen maar de trommel zat er nog niet op:+), toen 1 oude remschoen terug gemonteerd, trommel er toch op gekregen, handrem dee 't weer:) gereedschap achterin gegooid, naar huis gereden, morgen de auto achter omhoog om de braam uit de trommel te halen en nieuwe wielremcylinder + remschoenen monteren. BAAAL!
nu bier.
nu bier.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-07-2009 21:49 #786564
door Anjo van den Akker
zo, ik zou hem krijgen vanavond de hele zooi vernieuwd achter, en ik kan nu zelfs met de rode handrementry's maken:+
kom maar op met die steekproef!
kom maar op met die steekproef!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-07-2009 21:53 #786565
door V300 register
mooi man!
NU BIER. :+
NU BIER. :+
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-07-2009 22:08 #786567
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
Je moet de remschoenen ook terugstellen en in goede positie schuiven. Dan moet het eigenlijk altijd lukken. Eventueel nog de handrem terugwerken als die een beetje vast zit.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-07-2009 22:13 #786571
door Anjo van den Akker
erik, er zat een braam van bijna 2mm aan de binnenkant van de trommel, dan kunne ge die er uberhaupt nie op krijge nie:+
zonder braam floepte de trommel er zo op:D!
zonder braam floepte de trommel er zo op:D!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-07-2009 23:55 #786610
door V300 register
das een van de weinige dingen waar ik een dremel nuttig voor kan gebruiken.
als je de beschikking hebt over een draaibank waar de trommel op te zetten is, is dat natuurlijk wel beter
als je de beschikking hebt over een draaibank waar de trommel op te zetten is, is dat natuurlijk wel beter

Moderators: Mark Smeets