show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2009 17:08 #792629 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

geluidje tractor, erg vet;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-08-2009 22:33 #792663 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
Vette rotte uitlaat-tjoening!!!!!

Dik de bom, zeg ik jouw!!!

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2009 22:39 #792666 door Anjo van den Akker
:humor:

het was me het geluidje wel de pijp was ook echt precies naast de eerste las afgescheurd, best grappig eigenlijk 2,5 week geleden was er nog niets van een scheur te zien. ik kwam gisteren bij de onderdelenboer, zegt die kerel hmm volgens mij wil jij een uitlaatdeel hebben.. de pijp was niet op voorraad dus ik kon hem vanmorgen pas ophalen, vanmorgen gelijk gemonteerd en na een half uurtje tobben is ie weer zo stil als een muis. de middenpijp hangt nu wat laag dus als ik binnekort nog eens op de brug kan zal ik hem weer even goed hangen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-08-2009 22:41 #792668 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989

AvdAkker;115523 schreef : :humor:

het was me het geluidje wel de pijp was ook echt precies naast de eerste las afgescheurd, best grappig eigenlijk 1,5 week geleden was er nog niets van een scheur te zien. ik kwam gisteren bij de onderdelenboer, zegt die kerel hmm volgens mij wil jij een uitlaatdeel hebben.. de pijp was niet op voorraad dus ik kon hem vanmorgen pas ophalen, vanmorgen gelijk gemonteerd en na een half uurtje tobben is ie weer zo stil als een muis. alleen de middenpijp hangt nu wat te laag dus als ik binnekort nog eens op de brug kan zal ik hem weer even goed hangen.

Paar keer goed over een drempel vatse............gaatie vanzelf de goed kant op hangen.......

.........om je trekhaak.......... :+

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2009 14:32 #793907 door Anjo van den Akker
heerlijk:D

alleen jammer dat het nog steeds zo koud is..

nieuwe goodies: stuurbekrachtiging!!!

en er was nog twijfel of een b14 airco kit en een b14 stuurbekrachtigingkit gecombineerd kon worden:

in principe wel; links de airco poelie rechts de stuurbekrachtigingpoelie.
bij de stuurbekrachtigingpoelie zitten de riemen ACHTER de v-snaar, bij de aircopoelie zitten de riemen VOOR de v-snaar:) dat betekend dus, een custom poelie maken op de draaibank voor 4 snaren!!:D

dit heeft echter voorlopig nog lang geen prioriteit, het gaat nog wel even duren voor het erop zit!

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-10-2009 21:58 #801471 door Anjo van den Akker
woehoew het was even zoeken maar ik heb 't topic weer boven water:D

er is weer wat vooruitgang; morgen ga ik een stuk staal of aluminium zagen (wat voor handen is), ?150 en 15cm lang. vanuit dat blok een poelie draaien voor 4 riemen. plan is om dan eerst de stuurbekrachtiging werkend te maken, dan de aircopomp reviseren, nieuwe onderdelen voor de airco bestellen, nieuwe slangen laten maken (incl R134a vulnippels) en naderhand de airco dus in te bouwen.

volgende update de komende weken is met foto's van't draaiwerk, daarna blijft het even stil tot zowieso na de vkb, dan een keer op een middagje de stuurbekrachtiging inbouwen:)

de kogel is ook door de kerk; deze auto gaat er op den duur uit en gaat verruild worden voor een ander 3tje met vario (wens van m'n ouwe:halo:) die optisch wat fraaier is en waar hopelijk nog niet aan vitale delen gelast is:D wie wat waar en wanneer blijft voorlopig nog even ongenoemd want ik heb nog niets op 't oog en het heeft ook nog geen prioriteit. ik heb nog wel een hoop plannen met een groot aantal delen wat van deze auto maar dat wordt dan wel bekend.

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-10-2009 10:57 #801492 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
Freddy heeft nog een mooie auto staan uit '85 dus ook zeer interessant. De auto schijnt aardig hard te zijn. Alleen is het een handbak. En je moet hem even invoeren. Zie de advertentie pagina's :)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-10-2009 18:48 #802048 door Anjo van den Akker
't is ?160 geworden, dat wordt dus even iets meer verspanen helaas. ach zo blijf ik bezig:D

heb gelijk een backup gezaagd, hoop niet dat ik die straks al nodig heb:) eerst maar eens de 4riems poelie tekenen, werkt wat makkelijker als van 2 bestaande poelies wat maten opnemen...

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-10-2009 19:41 #802054 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
Word wel een zware poelie, maar wel mooi. Is de uitslijphoek nog bepalend voor het type snaar die je gaat gebruiken?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-10-2009 19:49 #802056 door Anjo van den Akker
mwa valt wel mee, originele voor airco en stuurbekrachtiging zijn van staal en de nieuwe wordt van aluminium.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC